Show simple item record

Art by all senses
dc.contributor.advisorUhl Skřivanová, Věra
dc.creatorCharvát, Jan
dc.date.accessioned2018-11-30T10:57:27Z
dc.date.available2018-11-30T10:57:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103984
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o využití našich smyslů ve výtvarné výchově. Teoretická část práce objasňuje pojmy "pedagogický konstruktivismus, osobnostní přístup ve výuce výtvarné výchovy, tvorba jako sebepoznávání, smyslová výchova;" otevírá otázku zážitek, jako východisko pro výtvarnou činnost pro současné žáky v době digitálních technologií. Naše smysly, které vycházejí z nás, jsou neoddělitelné a všudypřítomné, z tohoto důvodu zasahují do různých dalších složek našeho života, proto se i práce snažila postihnout smysly v širší míře našeho konání. Někdy téma v teoretické části odbíhalo od zvolené trajektorie, ale to bylo jen způsobeno silnými pocity, že je nutné se například zamyslet nad otázkou kultury člověka, nebo se alespoň částečně zmínit o ukotvení našeho vzdělávání v historii. Tato část se také zamýšlí nad psychologickou stránkou výchovy vycházející ze smyslové citlivosti. Pět zpracovaných úloh v didaktické části přináší pohled do hodin výtvarné výchovy, jejichž charakteristickými znaky je prožitek, imaginace, svobodné rozhodování a uvolněnost, která vychází ze skutečné upřímnosti a pravdivosti k sobě samému. Hlavní inspirační složkou je smyslová citlivost. V závěru didaktické části je uvedeno shrnutí všech reflektivních dialogů a bilancí, které potvrzují a zároveň i ukazují možnou cestu...cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the use of our senses in art education. The theoretical part of the thesis clarifies concepts of "pedagogical constructivism, personality approach in the teaching of art education, creation as self-knowledge, sensory education", opens the question of experience as a starting point for art activities for contemporary pupils at the time of digital technologies. Our senses that come out of us are inseparable and ubiquitous, therefore they interfer with the various other components of our lives. So that's why the work tried to cover the senses to a wider extent of our conduct. Sometimes the theoretical part ranged from the chosen trajectory, but it was only because of the strong feelings of necessity to think about the question of human culture or at least to mention the anchoring of our education in history. This section also focuses on the psychological side of sensory sensitivity education. The five elaborated tasks in the didactic part bring a look into art lessons which characteristic features are experience, imagination, free decision and easiness, which originates from true sincerity and truthfulness towards oneself. The main inspirational component is sensory sensitivity. At the conclusion of the didactic part there is a summary of all reflective dialogues and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttvorba jako sebepoznánícs_CZ
dc.subjectrozvoj smyslové citlivostics_CZ
dc.subjectzážitekcs_CZ
dc.subjectupřímnost a pravdivostcs_CZ
dc.subjectsoudobé uměnícs_CZ
dc.subjectdidaktické úkolycs_CZ
dc.subjectcreation as a self-techingen_US
dc.subjectthe development of sensory sensitivityen_US
dc.subjectsincerity and truthfulnessen_US
dc.subjectcontemporary arten_US
dc.subjectdidaktic tasks in Arten_US
dc.titleVýtvarná výchova všemi smyslycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174273
dc.title.translatedArt by all sensesen_US
dc.contributor.refereeDaniel, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o využití našich smyslů ve výtvarné výchově. Teoretická část práce objasňuje pojmy "pedagogický konstruktivismus, osobnostní přístup ve výuce výtvarné výchovy, tvorba jako sebepoznávání, smyslová výchova;" otevírá otázku zážitek, jako východisko pro výtvarnou činnost pro současné žáky v době digitálních technologií. Naše smysly, které vycházejí z nás, jsou neoddělitelné a všudypřítomné, z tohoto důvodu zasahují do různých dalších složek našeho života, proto se i práce snažila postihnout smysly v širší míře našeho konání. Někdy téma v teoretické části odbíhalo od zvolené trajektorie, ale to bylo jen způsobeno silnými pocity, že je nutné se například zamyslet nad otázkou kultury člověka, nebo se alespoň částečně zmínit o ukotvení našeho vzdělávání v historii. Tato část se také zamýšlí nad psychologickou stránkou výchovy vycházející ze smyslové citlivosti. Pět zpracovaných úloh v didaktické části přináší pohled do hodin výtvarné výchovy, jejichž charakteristickými znaky je prožitek, imaginace, svobodné rozhodování a uvolněnost, která vychází ze skutečné upřímnosti a pravdivosti k sobě samému. Hlavní inspirační složkou je smyslová citlivost. V závěru didaktické části je uvedeno shrnutí všech reflektivních dialogů a bilancí, které potvrzují a zároveň i ukazují možnou cestu...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the use of our senses in art education. The theoretical part of the thesis clarifies concepts of "pedagogical constructivism, personality approach in the teaching of art education, creation as self-knowledge, sensory education", opens the question of experience as a starting point for art activities for contemporary pupils at the time of digital technologies. Our senses that come out of us are inseparable and ubiquitous, therefore they interfer with the various other components of our lives. So that's why the work tried to cover the senses to a wider extent of our conduct. Sometimes the theoretical part ranged from the chosen trajectory, but it was only because of the strong feelings of necessity to think about the question of human culture or at least to mention the anchoring of our education in history. This section also focuses on the psychological side of sensory sensitivity education. The five elaborated tasks in the didactic part bring a look into art lessons which characteristic features are experience, imagination, free decision and easiness, which originates from true sincerity and truthfulness towards oneself. The main inspirational component is sensory sensitivity. At the conclusion of the didactic part there is a summary of all reflective dialogues and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV