Show simple item record

Body as a live image
dc.contributor.advisorČech, Viktor
dc.creatorPopovičová, Gabriela
dc.date.accessioned2018-11-30T10:57:16Z
dc.date.available2018-11-30T10:57:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103983
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis named Body as a live image is dealing with the topic of the body in the art education. The focus of the theoretical part of the work is to describe basic theoretical starts points and evolution of the body art, including descriptions of characteristics of typologists streams in wide contexts, connect the topic of the body with the art education describe it in the pedagogy context as well. The focus of the empirical part of the thesis is to describe authors own work with the given topic, describe possible use of the topic of the body in the art education and to describe the realization of the theme line in the creative art class. The theoretical base in master's thesis is described in general contexts with the evolution of the body including art education and pedagogy. Author's works with the topic of the body create an open compilation. Work includes thematic art assignation for practical pedagogy, following by the self-reflection of the teacher and suggestions for the improvement. The master's thesis focus on the created typology, categorized into streams and the author's artwork with the topic of the body. There is an emphasis on the line of creative assignation that is followed by the created typology of the streams. The part of the realization is a self-reflection of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectakční uměnícs_CZ
dc.subjectperformancecs_CZ
dc.subjectgestocs_CZ
dc.subjectvýrazcs_CZ
dc.subjectzážitekcs_CZ
dc.subjectaction arten_US
dc.subjectperformanceen_US
dc.subjectgestureen_US
dc.subjectexpressionen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.titleTělo jako živý obrazcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174625
dc.title.translatedBody as a live imageen_US
dc.contributor.refereeHůla, Zdenek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis named Body as a live image is dealing with the topic of the body in the art education. The focus of the theoretical part of the work is to describe basic theoretical starts points and evolution of the body art, including descriptions of characteristics of typologists streams in wide contexts, connect the topic of the body with the art education describe it in the pedagogy context as well. The focus of the empirical part of the thesis is to describe authors own work with the given topic, describe possible use of the topic of the body in the art education and to describe the realization of the theme line in the creative art class. The theoretical base in master's thesis is described in general contexts with the evolution of the body including art education and pedagogy. Author's works with the topic of the body create an open compilation. Work includes thematic art assignation for practical pedagogy, following by the self-reflection of the teacher and suggestions for the improvement. The master's thesis focus on the created typology, categorized into streams and the author's artwork with the topic of the body. There is an emphasis on the line of creative assignation that is followed by the created typology of the streams. The part of the realization is a self-reflection of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV