Tělo jako živý obraz
Body as a live image
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103983Identifikátory
SIS: 174625
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hůla, Zdenek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
11. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
akční umění, performance, gesto, výraz, zážitekKlíčová slova (anglicky)
action art, performance, gesture, expression, experienceDiplomová práce s názvem Tělo jako živý obraz je věnována tématu těla ve výtvarné výchově. V teoretické části diplomové práce je cílem se zaměřit na popis základních teoretických východisek a vývoje umění těla, včetně popisu charakteristických typologických proudů, a to v širších kontextech, spojit tematiku těla s výtvarným uměním a v neposlední řadě ji charakterizovat v pedagogice. Cílem empirické části je popsat vlastní autorskou tvorbu s tematikou těla, charakterizovat využití námětů umění těla ve výuce výtvarné výchovy a popsat realizaci tematické řady výtvarných úkolů na náměty těla. Teoretická východiska jsou v diplomové práci popsaná v obecných kontextech, s vývojem umění těla včetně výtvarného umění a pedagogiky. Autorská tvorba využívající náměty těla tvoří volný soubor. Práce obsahuje tematické výtvarné úkoly pro pedagogickou praxi, jejich následnou reflektivní bilanci a návrhů na zlepšení. Diplomová práce má těžiště ve vytvořené typologii, kategorizované do proudů a vlastní autorské tvorbě na náměty těla. Velký důraz je v práci kladen na realizaci tematické řady výtvarných úkolů tematiky těla, v těsné návaznosti na vytvořenou typologii proudů. Součástí této realizace je popsání reflektivní bilance učitele. Návrhy na zlepšení pedagogické praxe provedené na základě reflexe, mají obohatit...
The master's thesis named Body as a live image is dealing with the topic of the body in the art education. The focus of the theoretical part of the work is to describe basic theoretical starts points and evolution of the body art, including descriptions of characteristics of typologists streams in wide contexts, connect the topic of the body with the art education describe it in the pedagogy context as well. The focus of the empirical part of the thesis is to describe authors own work with the given topic, describe possible use of the topic of the body in the art education and to describe the realization of the theme line in the creative art class. The theoretical base in master's thesis is described in general contexts with the evolution of the body including art education and pedagogy. Author's works with the topic of the body create an open compilation. Work includes thematic art assignation for practical pedagogy, following by the self-reflection of the teacher and suggestions for the improvement. The master's thesis focus on the created typology, categorized into streams and the author's artwork with the topic of the body. There is an emphasis on the line of creative assignation that is followed by the created typology of the streams. The part of the realization is a self-reflection of the...