Show simple item record

Anglická koordinační spojka but
dc.contributor.advisorBrůhová, Gabriela
dc.creatorKozachukhnenko, Oksana
dc.date.accessioned2018-11-26T12:09:39Z
dc.date.available2018-11-26T12:09:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103759
dc.description.abstractBakalářská práce bude zkoumat anglickou koordinační spojku but. Jedná se o koordinační spojku, která může spojovat nejen věty (John is poor, but he is happy. (Quirk et al. 1985: 935)), ale i různé větné členy (např. přívlastek ve větě He had a demanding but low-paid job in the public service. (Huddleston and Pullum 2002: 1311)), a která může vyjadřovat různé odstíny významů, jejichž jádrem je význam odporovací. Kromě čistě adverzativního významu (John is poor, but he is happy.) může spojka but vyjadřovat jakési upřesnění nebo opravu (‚repudiation') výpovědi v první větě: Jane did not waste her time before the exam, but studied hard every evening (Quirk et al. 1985: 935). Cílem práce bude shromáždit 100 příkladů se spojkou but (excerpovaných z Spoken BNC2014) a provést jejich syntakticko-sémantickou analýzu. U každého příkladu bude určeno, které členy jsou pomocí but spojeny a jaký význam spojka v daném spojení vyjadřuje. Pozornost bude věnována i dalším výrazům (např. rather, also), které se ve spojení s but mohou vyskytnout a které mohou být vodítkem při určení konkrétního významu. Klíčová slova: koordinace, spojka, but, adverzativní významcs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis will study English coordinating conjunction but. It is a coordinating conjunction which can connect not only the sentences (John is poor, but he is happy. (Quirk et al., 1985: 935)) but also various sentence elements (e.g. a modifier in the sentence He had a demanding but low- paid job in the public service. (Huddleston Pullum 2002: 1311)), and which can express different types of meaning, among which the core type is the adversative meaning. Apart from purely adversative meaning (John is poor, but he is happy.), the conjunction but can express a kind of clarification or correction ('repudiation') of a statement in the first sentence: Jane did not waste her time before the exam,but studied hard every evening (Quirk et al. 1985: 935). The aim of this study will be to collect 100 examples with the conjunction but (excerpted from Spoken BNC2014) and conduct their syntactic-semantic analysis. Each example will be defined according to the type of the constituents connected by means of but as well as the meaning the coordinator expresses will be determined. Attention will be paid to other terms (e.g. rather, also) which may occur in conjunction with but and can be used to guide in the determination of its specific meaning. Keywords: coordination, conjunction, but, adversative senseen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkoordinace|spojka|but|adverzativní významcs_CZ
dc.subjectcoordination|conjunction|but|adversative senseen_US
dc.titleEnglish coordinative conjunction buten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId196962
dc.title.translatedAnglická koordinační spojka butcs_CZ
dc.contributor.refereeVašků, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce bude zkoumat anglickou koordinační spojku but. Jedná se o koordinační spojku, která může spojovat nejen věty (John is poor, but he is happy. (Quirk et al. 1985: 935)), ale i různé větné členy (např. přívlastek ve větě He had a demanding but low-paid job in the public service. (Huddleston and Pullum 2002: 1311)), a která může vyjadřovat různé odstíny významů, jejichž jádrem je význam odporovací. Kromě čistě adverzativního významu (John is poor, but he is happy.) může spojka but vyjadřovat jakési upřesnění nebo opravu (‚repudiation') výpovědi v první větě: Jane did not waste her time before the exam, but studied hard every evening (Quirk et al. 1985: 935). Cílem práce bude shromáždit 100 příkladů se spojkou but (excerpovaných z Spoken BNC2014) a provést jejich syntakticko-sémantickou analýzu. U každého příkladu bude určeno, které členy jsou pomocí but spojeny a jaký význam spojka v daném spojení vyjadřuje. Pozornost bude věnována i dalším výrazům (např. rather, also), které se ve spojení s but mohou vyskytnout a které mohou být vodítkem při určení konkrétního významu. Klíčová slova: koordinace, spojka, but, adverzativní významcs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis will study English coordinating conjunction but. It is a coordinating conjunction which can connect not only the sentences (John is poor, but he is happy. (Quirk et al., 1985: 935)) but also various sentence elements (e.g. a modifier in the sentence He had a demanding but low- paid job in the public service. (Huddleston Pullum 2002: 1311)), and which can express different types of meaning, among which the core type is the adversative meaning. Apart from purely adversative meaning (John is poor, but he is happy.), the conjunction but can express a kind of clarification or correction ('repudiation') of a statement in the first sentence: Jane did not waste her time before the exam,but studied hard every evening (Quirk et al. 1985: 935). The aim of this study will be to collect 100 examples with the conjunction but (excerpted from Spoken BNC2014) and conduct their syntactic-semantic analysis. Each example will be defined according to the type of the constituents connected by means of but as well as the meaning the coordinator expresses will be determined. Attention will be paid to other terms (e.g. rather, also) which may occur in conjunction with but and can be used to guide in the determination of its specific meaning. Keywords: coordination, conjunction, but, adversative senseen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV