Show simple item record

Lesson "zero" in textbooks of the French as a foreign language
První hodiny ve francouzštině jako cizím jazyce pro začátečníky - Nultá lekce
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorKodrasová, Kristýna
dc.date.accessioned2018-11-26T12:08:51Z
dc.date.available2018-11-26T12:08:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103755
dc.description.abstractTato práce se zabývá problematikou prvních hodin ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka důležitých pro stimulování zájmu dětí pro výuku nového jazyka, které se často nazývají nultá lekce. Cílem práce je popsat a srovnat nulté lekce francouzštiny v různých učebnicích pro jejich následné zhodnocení a ukázání možností, které nám nabízí pro první hodiny výuky. V první části se práce věnuje psychologickým termínům spojeným s nultou lekcí: prekoncepci a motivaci a jejich využití v prvních hodinách výuky jazyka, dále se pak práce zaměřuje na samotnou nultou lekci (její znaky, cíle, přípravu a problematické body). Praktická část této práce je analýza deseti vybraných učebnic francouzštiny, které jsou rozděleny podle aplikovaných metod, věku publika a místa publikace. Během analýzy se práce zabývá nejdříve nultou lekcí v dané učebnici a následně se detailněji zaobírá několika specifickými kritérii: názvem, počtem stran, obsahem, pozicí psaní, používáním nebo nepoužíváním mateřského jazyka, aktivitami na prekoncepce, hrami, civilizací a vzhledem nulté lekce v jednotlivých učebnicích, které následně srovnává. Na základě rozboru nultých hodin v různých učebnicích, které se ukázaly být velmi heterogenní v mnoha aspektech, práce poukazuje na velké množství možností a přístupů, které má učitel při přípravě a...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of first lessons of teaching French as a foreign language which are important to stimulate children's interest in learning a new language, they are often called "lessons zero". The aim of this thesis is to describe and to compare lessons zero in different French textbooks and then assess them and show the possibilities for the teaching of first lessons. In the first part, the thesis deals with the psychological terms associated with lessons zero: preconception and motivation and their use in the first lessons of language teaching, then the thesis focuses on the lesson zero itself (its characteristics, goals, preparation, problematic points). The practical part is an analysis of ten chosen French textbooks, which are divided according to applied methods, audience age and the country of origin. During the analysis, the thesis works at first with lessons zero in concrete textbook and then it deals in more details with several specific criteria: name, number of pages, content, position of writing, use or non-use of mother language, activities on preconceptions, games, civilizations and visual aspect of lesson zero in chosen textbooks, which then compares. Based on the textbooks analysis of lesson zero in various textbooks that proved that they are heterogeneous in many...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnultá lekcecs_CZ
dc.subjectfrancouzštinacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectvěkcs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectprekoncepcecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectlesson zeroen_US
dc.subjectFrenchen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectageen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectpreconceptionen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.titleLes premiers cours de FLE pour les débutants - Leçon zérofr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId171083
dc.title.translatedLesson "zero" in textbooks of the French as a foreign languageen_US
dc.title.translatedPrvní hodiny ve francouzštině jako cizím jazyce pro začátečníky - Nultá lekcecs_CZ
dc.contributor.refereeNováková, Sylva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá problematikou prvních hodin ve výuce francouzštiny jako cizího jazyka důležitých pro stimulování zájmu dětí pro výuku nového jazyka, které se často nazývají nultá lekce. Cílem práce je popsat a srovnat nulté lekce francouzštiny v různých učebnicích pro jejich následné zhodnocení a ukázání možností, které nám nabízí pro první hodiny výuky. V první části se práce věnuje psychologickým termínům spojeným s nultou lekcí: prekoncepci a motivaci a jejich využití v prvních hodinách výuky jazyka, dále se pak práce zaměřuje na samotnou nultou lekci (její znaky, cíle, přípravu a problematické body). Praktická část této práce je analýza deseti vybraných učebnic francouzštiny, které jsou rozděleny podle aplikovaných metod, věku publika a místa publikace. Během analýzy se práce zabývá nejdříve nultou lekcí v dané učebnici a následně se detailněji zaobírá několika specifickými kritérii: názvem, počtem stran, obsahem, pozicí psaní, používáním nebo nepoužíváním mateřského jazyka, aktivitami na prekoncepce, hrami, civilizací a vzhledem nulté lekce v jednotlivých učebnicích, které následně srovnává. Na základě rozboru nultých hodin v různých učebnicích, které se ukázaly být velmi heterogenní v mnoha aspektech, práce poukazuje na velké množství možností a přístupů, které má učitel při přípravě a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of first lessons of teaching French as a foreign language which are important to stimulate children's interest in learning a new language, they are often called "lessons zero". The aim of this thesis is to describe and to compare lessons zero in different French textbooks and then assess them and show the possibilities for the teaching of first lessons. In the first part, the thesis deals with the psychological terms associated with lessons zero: preconception and motivation and their use in the first lessons of language teaching, then the thesis focuses on the lesson zero itself (its characteristics, goals, preparation, problematic points). The practical part is an analysis of ten chosen French textbooks, which are divided according to applied methods, audience age and the country of origin. During the analysis, the thesis works at first with lessons zero in concrete textbook and then it deals in more details with several specific criteria: name, number of pages, content, position of writing, use or non-use of mother language, activities on preconceptions, games, civilizations and visual aspect of lesson zero in chosen textbooks, which then compares. Based on the textbooks analysis of lesson zero in various textbooks that proved that they are heterogeneous in many...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV