Zobrazit minimální záznam

Integrated e-learning in quantum physics and optics
dc.contributor.advisorLustig, František
dc.creatorBrom, Pavel
dc.date.accessioned2021-03-26T00:41:50Z
dc.date.available2021-03-26T00:41:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103638
dc.description.abstractPráce se zabývá návrhy, realizací a pilotním výzkumem vzdáleně řízených reál- ných experimentů využitelných pro úvod do moderní fyziky v rámci strategie vý- uky zvané integrovaný e-learning. Díky grantové podpoře byly vybudovány nové vzdálené experimenty s inovativními prvky, jako např. modifikovatelnost vzdálené aparatury, design umožňující naměřit nerelevantní hodnoty pro otestování kritic- kého myšlení u studentů aj. Témata experimentů jsou: studium radioaktivity, polarizace světla, vnější fotoelektrický jev a studium spekter. Důraz je kladen na jednoduché naměření a stažitelnost experimentálních hodnot a na jejich následné vědecké zpracování (statistické či pokročilé grafické). Pilotní výzkum se zabývá vytipováním vhodných nástrojů a výzkumných designů a popisuje získané zkuše- nosti a pozorování z reálného prostředí českých SŠ. Významné poznatky přinesla analýza logů a neformální rozhovor s učiteli a studenty. V závěru práce je disku- tována reálná využitelnost vzdálených experimentů ve výuce. 1cs_CZ
dc.description.abstractThis doctoral thesis concerns the designs, creation, and a pilot survey of real remotely controlled laboratories that can be used for the introduction to modern physics within the integrated e-learning strategy. With grant support four new remote laboratory experiments could be created, featuring some innovations like the possibility to modify experimental setup, and the design allowing to make a mistake and to obtain nonsensical experimental data in order to test students' critical thinking. The new remote experiment topics are: laws of radioactivity, polarisation state of light, photoelectric effect, and the origin of spectral lines. The emphasis is put on easy experimental data acquision (measurement, record, and download) for further scientific statistical or advanced graphical data proces- sing. The pilot survey aims to select adequate research designs, tools, and data sources and it describes the results and experience from the observation at several Czech secondary schools. The most interesting findings were revealed by action log file analysis and interviews with teachers and students. Finally, real usability of remote laboratory experiments in lessons and physics education is discussed. 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectremotely controlled laboratoryen_US
dc.subjectremote experimenten_US
dc.subjectexperimental data processingen_US
dc.subjectphysics educationen_US
dc.subjectintegrated e-learningen_US
dc.subjectvzdáleně řízený experimentcs_CZ
dc.subjectvzdálená laboratořcs_CZ
dc.subjectzpracování experimentálních datcs_CZ
dc.subjectvýuka fyzikycs_CZ
dc.subjectintegrovaný e-learningcs_CZ
dc.titleIntegrovaný e-learning v oblasti kvantové fyziky a optikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-25
dc.description.departmentKabinet výuky obecné fyzikycs_CZ
dc.description.departmentLaboratory of General Physics Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId80139
dc.title.translatedIntegrated e-learning in quantum physics and opticsen_US
dc.contributor.refereeKoníček, Libor
dc.contributor.refereeOžvoldová, Miroslava
dc.identifier.aleph002210547
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics Education and General Problems of Physicsen_US
thesis.degree.disciplineDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Kabinet výuky obecné fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Laboratory of General Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika fyziky a obecné otázky fyzikycs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics Education and General Problems of Physicsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá návrhy, realizací a pilotním výzkumem vzdáleně řízených reál- ných experimentů využitelných pro úvod do moderní fyziky v rámci strategie vý- uky zvané integrovaný e-learning. Díky grantové podpoře byly vybudovány nové vzdálené experimenty s inovativními prvky, jako např. modifikovatelnost vzdálené aparatury, design umožňující naměřit nerelevantní hodnoty pro otestování kritic- kého myšlení u studentů aj. Témata experimentů jsou: studium radioaktivity, polarizace světla, vnější fotoelektrický jev a studium spekter. Důraz je kladen na jednoduché naměření a stažitelnost experimentálních hodnot a na jejich následné vědecké zpracování (statistické či pokročilé grafické). Pilotní výzkum se zabývá vytipováním vhodných nástrojů a výzkumných designů a popisuje získané zkuše- nosti a pozorování z reálného prostředí českých SŠ. Významné poznatky přinesla analýza logů a neformální rozhovor s učiteli a studenty. V závěru práce je disku- tována reálná využitelnost vzdálených experimentů ve výuce. 1cs_CZ
uk.abstract.enThis doctoral thesis concerns the designs, creation, and a pilot survey of real remotely controlled laboratories that can be used for the introduction to modern physics within the integrated e-learning strategy. With grant support four new remote laboratory experiments could be created, featuring some innovations like the possibility to modify experimental setup, and the design allowing to make a mistake and to obtain nonsensical experimental data in order to test students' critical thinking. The new remote experiment topics are: laws of radioactivity, polarisation state of light, photoelectric effect, and the origin of spectral lines. The emphasis is put on easy experimental data acquision (measurement, record, and download) for further scientific statistical or advanced graphical data proces- sing. The pilot survey aims to select adequate research designs, tools, and data sources and it describes the results and experience from the observation at several Czech secondary schools. The most interesting findings were revealed by action log file analysis and interviews with teachers and students. Finally, real usability of remote laboratory experiments in lessons and physics education is discussed. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Kabinet výuky obecné fyzikycs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantKapsa, Vojtěch
dc.contributor.consultantSchauer, František
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022105470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV