Show simple item record

Institutional English language education in Korea
dc.contributor.advisorHorák, Tomáš
dc.creatorVořechová, Martina
dc.date.accessioned2018-11-07T11:13:56Z
dc.date.available2018-11-07T11:13:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103617
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with the teaching of English language in Korea at the institutional level. The first part describes the arrival of the English language on the Korean peninsula from the end of the 19th century until 1945. While describing this period the thesis focuses on the emergence of the first state and private institutions, where the English language was taught and tries to briefly introduce the type of used teaching methods in this period. The second part records the period from 1945 to the present in Republic of Korea. The thesis tries to note the historical-political influences, which have been reflected in the objectives of the curriculum with a focus on English teaching, and introduces state programs, including basic teaching methods. The last part of this thesis is dedicated to the current situation with a focus on the "English fever" phenomenon and related social phenomena, the problem of early education home and abroad, the construction of English villages, the evaluation of teaching and the problem of incompetence of teachers, the growing business in the private sector and the early teaching in Korea.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v Koreji na institucionální úrovni. V první části popisuje příchod anglického jazyka na Korejský poloostrov od konce 19. století do roku 1945. Práce se v tomto období zaměřuje na vznik prvních státních a soukromých institucí, kde byl anglický jazyk vyučován a snaží se stručně představit druh užívaných výukových metod v tomto období. Druhá část zaznamenává vývoj výuky anglického jazyka v Korejské republice v období od roku 1945 do současnosti. Jsou zde zaznamenané historicko- politické vlivy, které se promítly do cílů stanovených učebních plánů se zaměřením na výuku angličtiny a představení státních programů, včetně základních výukových metod. Poslední část práce je věnována současné situaci se zaměřením na "anglickou horečku" a s ní související společenské jevy, např. problém raného vzdělávání doma i v zahraničí, budování anglických vesnic, evaluace výuky a problematika nekompetentnosti učitelů a vzrůstajícího byznysu v soukromém sektoru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKorea|vzdělávací systém|výuka cizích jazyků|výuka angličtinycs_CZ
dc.subjectKorea|educational system|foreign language education|English language educationen_US
dc.titleInstituciální výuka angličtiny v Korejics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-07
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId192355
dc.title.translatedInstitutional English language education in Koreaen_US
dc.contributor.refereeMazaná, Vladislava
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKorean Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKoreanistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKoreanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enKorean Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá výukou anglického jazyka v Koreji na institucionální úrovni. V první části popisuje příchod anglického jazyka na Korejský poloostrov od konce 19. století do roku 1945. Práce se v tomto období zaměřuje na vznik prvních státních a soukromých institucí, kde byl anglický jazyk vyučován a snaží se stručně představit druh užívaných výukových metod v tomto období. Druhá část zaznamenává vývoj výuky anglického jazyka v Korejské republice v období od roku 1945 do současnosti. Jsou zde zaznamenané historicko- politické vlivy, které se promítly do cílů stanovených učebních plánů se zaměřením na výuku angličtiny a představení státních programů, včetně základních výukových metod. Poslední část práce je věnována současné situaci se zaměřením na "anglickou horečku" a s ní související společenské jevy, např. problém raného vzdělávání doma i v zahraničí, budování anglických vesnic, evaluace výuky a problematika nekompetentnosti učitelů a vzrůstajícího byznysu v soukromém sektoru.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with the teaching of English language in Korea at the institutional level. The first part describes the arrival of the English language on the Korean peninsula from the end of the 19th century until 1945. While describing this period the thesis focuses on the emergence of the first state and private institutions, where the English language was taught and tries to briefly introduce the type of used teaching methods in this period. The second part records the period from 1945 to the present in Republic of Korea. The thesis tries to note the historical-political influences, which have been reflected in the objectives of the curriculum with a focus on English teaching, and introduces state programs, including basic teaching methods. The last part of this thesis is dedicated to the current situation with a focus on the "English fever" phenomenon and related social phenomena, the problem of early education home and abroad, the construction of English villages, the evaluation of teaching and the problem of incompetence of teachers, the growing business in the private sector and the early teaching in Korea.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV