Zobrazit minimální záznam

The influence of physical, social environment and parental views on the quantity and composition of play behaviour in children.
dc.contributor.advisorŠpinka, Marek
dc.creatorRzepecká, Michaela
dc.date.accessioned2018-11-02T11:36:09Z
dc.date.available2018-11-02T11:36:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103490
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on identifying the main external factors that influence the quantity and diversity of playful behavior of children. The thesis deals with active, outdoor, spontaneous, motional and interactive game, both in individual and social form, i.e. play between children and between children and adults. The work provides an overview of the physical, social and parental views on the children's play on the number of children's outdoor games. It is also possible to link the motivation of a child to a free outdoor game with selected external factors. Last but not least the work demonstrates the methods used to measure these three factors. The research proposal is derived from the findings in the first part of the thesis and seeks a comprehensive view of this issue. It focuses on verifying the impact of the immediate physical environment (forest, street, playground, etc.), the availability of these places, the social influence that includes siblings, friends and parents who normally play with the child and attitudes of parents (letting the child to play alone outside, the importance of free game in general) to motivate the child to a free outdoor game. This is going to be surveyed through a semi-structured interview.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci hlavních vnějších faktorů, které ovlivňují množství a různorodost hravého chování dětí. Práce se zabývá aktivní, venkovní, spontánní, pohybovou a interakční hrou, a to jak ve formě individuální, tak i sociální, tj. hrou mezi dětmi navzájem i mezi dětmi a dospělými. Práce poskytuje přehled zachycující působení fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů k dětské hře na množství dětské venkovní hry. Nastíněna je také možná souvislost motivace dítěte k volné venkovní hře s vybranými vnějšími faktory. V neposlední řadě jsou uvedeny i metody, které se používají v souvislosti s měřením těchto tří faktorů. Návrh výzkumu je odvozen od nálezů v první části práce a snaží se o komplexní pohled na tuto problematiku. Je zaměřen na ověření vlivu bezprostředního fyzického prostředí (les, ulice, hřiště apod.), dostupnosti těchto míst, dále pak sociálního vlivu, který zahrnuje sourozence, kamarády a rodiče, kteří si s daným dítětem běžně hrají a postojů rodičů (např. strach pouštět dítě samotné ven, důležitost volné hry obecně) na motivaci dítěte k volné venkovní hře, což bude zjišťováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDětská hra|fyzické prostředí|sociální prostředí|rodičovské postojecs_CZ
dc.subjectChildrens play|physical environment|social environment|parental viewsen_US
dc.titleVliv fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů na množství a složení hravého chování dětí.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191619
dc.title.translatedThe influence of physical, social environment and parental views on the quantity and composition of play behaviour in children.en_US
dc.contributor.refereeKučerová, Andrea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci hlavních vnějších faktorů, které ovlivňují množství a různorodost hravého chování dětí. Práce se zabývá aktivní, venkovní, spontánní, pohybovou a interakční hrou, a to jak ve formě individuální, tak i sociální, tj. hrou mezi dětmi navzájem i mezi dětmi a dospělými. Práce poskytuje přehled zachycující působení fyzického, sociálního prostředí a rodičovských postojů k dětské hře na množství dětské venkovní hry. Nastíněna je také možná souvislost motivace dítěte k volné venkovní hře s vybranými vnějšími faktory. V neposlední řadě jsou uvedeny i metody, které se používají v souvislosti s měřením těchto tří faktorů. Návrh výzkumu je odvozen od nálezů v první části práce a snaží se o komplexní pohled na tuto problematiku. Je zaměřen na ověření vlivu bezprostředního fyzického prostředí (les, ulice, hřiště apod.), dostupnosti těchto míst, dále pak sociálního vlivu, který zahrnuje sourozence, kamarády a rodiče, kteří si s daným dítětem běžně hrají a postojů rodičů (např. strach pouštět dítě samotné ven, důležitost volné hry obecně) na motivaci dítěte k volné venkovní hře, což bude zjišťováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on identifying the main external factors that influence the quantity and diversity of playful behavior of children. The thesis deals with active, outdoor, spontaneous, motional and interactive game, both in individual and social form, i.e. play between children and between children and adults. The work provides an overview of the physical, social and parental views on the children's play on the number of children's outdoor games. It is also possible to link the motivation of a child to a free outdoor game with selected external factors. Last but not least the work demonstrates the methods used to measure these three factors. The research proposal is derived from the findings in the first part of the thesis and seeks a comprehensive view of this issue. It focuses on verifying the impact of the immediate physical environment (forest, street, playground, etc.), the availability of these places, the social influence that includes siblings, friends and parents who normally play with the child and attitudes of parents (letting the child to play alone outside, the importance of free game in general) to motivate the child to a free outdoor game. This is going to be surveyed through a semi-structured interview.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV