Zobrazit minimální záznam

Positive aspects of the state graduation exams in terms of English language teaching
dc.contributor.advisorBetáková, Lucie
dc.creatorPíšová, Eva
dc.date.accessioned2018-11-02T08:58:49Z
dc.date.available2018-11-02T08:58:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103443
dc.description.abstractNázev práce: Pozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJ. Vliv testování psaní na výuku AJ na českých středních školách. Autor: Eva Píšová Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova Vedoucí práce: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstrakt Předkládaná disertační práce se zabývá tématem testování dovednosti psaní v rámci státní maturitní zkoušky z angličtiny. Pozornost je věnována především vlivu přesně specifikovaných výstupních požadavků na výuku angličtiny na českých středních školách, který zatím v didaktické literatuře nebyl popsán. Výzkum se zaměřuje na dílčí dovednosti hodnocené v jednotlivých kritériích, zkoumá vztahy mezi nimi a posuzuje jejich náročnost z hlediska úspěšnosti žáků i z hlediska problémů při výuce. V práci byly použity tři hlavní výzkumné metody: (1) kvantitativní analýza velkých souborů dat, (2) pedagogický experiment v malém měřítku a (3) dotazníkové šetření. Pro posouzení vztahů mezi jednotlivými dílčími dovednostmi byla analyzována data získaná z výsledků státních maturitních zkoušek konaných v letech 2014-2017. Byla použita především data studentů středních odborných škol, jejichž úroveň řečových dovedností by měla nejvíce korespondovat s úrovní státní maturitní zkoušky, která je stanovena B1 podle SERR...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The Positive Impact of the State School Leaving Exam on ELT Methodology. The Influence of Testing Writing on Teaching English at Czech Secondary Schools. Author: Eva Píšová Department: Department of English language and ELT Methodology, Faculty of Arts, Charles University Supervisor: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstract This thesis deals with the topic of testing writing in the context of the state school-leaving exam in English language. The research assesses the impact of clearly specified standards on teaching English to Czech secondary school students, and thus focuses on the field which no systematic investigation has dealt with. The research concentrates on specific subskills assessed within distinctive criteria, analyses the relationships between them and estimates their complexity regarding both student success and teaching challenges. Three major research strategies were used: (1) a quantitative analysis of the large-scale data, (2) a small-scale pedagogical experiment and (3) a survey. To examine the relationship between various subskills of language ability we analysed test score data from the school- leaving exams in the years 2014-2017. Data from secondary vocational schools students were mainly used, as the level of these students' language skills should correspond the most...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmetodika výuky angličtiny|kompetence psaní|státní maturitní zkouška|hodnotící kritériacs_CZ
dc.subjectELT methodology|writing ability|state school-leaving exam|assessment criteriaen_US
dc.titlePozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-27
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId101808
dc.title.translatedPositive aspects of the state graduation exams in terms of English language teachingen_US
dc.contributor.refereeHanušová, Světlana
dc.contributor.refereeChvál, Martin
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Pozitivní aspekty státní maturitní zkoušky z hlediska didaktiky AJ. Vliv testování psaní na výuku AJ na českých středních školách. Autor: Eva Píšová Ústav: Ústav anglického jazyka a didaktiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova Vedoucí práce: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstrakt Předkládaná disertační práce se zabývá tématem testování dovednosti psaní v rámci státní maturitní zkoušky z angličtiny. Pozornost je věnována především vlivu přesně specifikovaných výstupních požadavků na výuku angličtiny na českých středních školách, který zatím v didaktické literatuře nebyl popsán. Výzkum se zaměřuje na dílčí dovednosti hodnocené v jednotlivých kritériích, zkoumá vztahy mezi nimi a posuzuje jejich náročnost z hlediska úspěšnosti žáků i z hlediska problémů při výuce. V práci byly použity tři hlavní výzkumné metody: (1) kvantitativní analýza velkých souborů dat, (2) pedagogický experiment v malém měřítku a (3) dotazníkové šetření. Pro posouzení vztahů mezi jednotlivými dílčími dovednostmi byla analyzována data získaná z výsledků státních maturitních zkoušek konaných v letech 2014-2017. Byla použita především data studentů středních odborných škol, jejichž úroveň řečových dovedností by měla nejvíce korespondovat s úrovní státní maturitní zkoušky, která je stanovena B1 podle SERR...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The Positive Impact of the State School Leaving Exam on ELT Methodology. The Influence of Testing Writing on Teaching English at Czech Secondary Schools. Author: Eva Píšová Department: Department of English language and ELT Methodology, Faculty of Arts, Charles University Supervisor: doc. PhDr. Lucie Betáková, MA, Ph.D. Abstract This thesis deals with the topic of testing writing in the context of the state school-leaving exam in English language. The research assesses the impact of clearly specified standards on teaching English to Czech secondary school students, and thus focuses on the field which no systematic investigation has dealt with. The research concentrates on specific subskills assessed within distinctive criteria, analyses the relationships between them and estimates their complexity regarding both student success and teaching challenges. Three major research strategies were used: (1) a quantitative analysis of the large-scale data, (2) a small-scale pedagogical experiment and (3) a survey. To examine the relationship between various subskills of language ability we analysed test score data from the school- leaving exams in the years 2014-2017. Data from secondary vocational schools students were mainly used, as the level of these students' language skills should correspond the most...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.codeP


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV