Zobrazit minimální záznam

World maritime shipping at the beginning of 21. Century
dc.contributor.advisorRomancov, Michael
dc.creatorBubnová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-25T10:17:27Z
dc.date.available2020-08-25T10:17:27Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103387
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the world's maritime trade at the beginning of the 21st century. This thesis deals with the development during the 19th and 20th centuries from the point of view of progress, which influenced the modernization and progress in this area, the 20th and 21st century from the economic point of view, how the volume of goods transported changed. Segmenting cargo vessels is another important chapter, splitting into groups and subgroups, allows a better view of types of merchant ships. It also examines international organizations that are very important for determining and adhering to the rules. The chapter on Maritime Policy deals with environmental policy, balancing the goals of sustainable development and economic objectives of countries. The second part of the chapter deals with the issue of maritime piracy, which greatly hinders maritime trade. It focuses more on Somali piracy, although it is not currently the main danger area, so it has its own specifics. The last part deals with the most important ports as the basic components of maritime trade. Navy trails are linked to the New Silk Road, a project of the People's Republic of China, which could change the sea routes, considering new ports.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o světovém námořním obchodu na počátku 21. století. Tato práce se zabývá vývojem v průběhu 19. a 20. století z pohledu pokroku, který ovlivnil modernizaci a pokrok v této oblasti, 20. a 21. století z pohledu ekonomického, jak se změnil objem přepravovaného zboží. Dělení nákladních námořních plavidel je další důležitá kapitola, rozřazení do skupin a podskupin umožňuje lepší pohled na typy obchodních lodí. Dále zkoumá mezinárodní organizace, které jsou velice důležité na určování a dodržování pravidel. Kapitola námořní politika pojednává o ekologické politice, o vybalancování cílů udržitelného rozvoje a ekonomických cílů zemí. Druhá část kapitoly se pak věnuje problematice námořního pirátství, které velmi ztěžuje námořní obchod. Detailněji se věnuje somálskému pirátství, i když to v současnosti není hlavní nebezpečná oblast, tak má svá specifika. Poslední část pojednává o nejdůležitějších přístavech, jakožto zásadních součástích námořního obchodu. S námořními trasami souvisí i Nová hedvábná stezka, projekt Čínské lidové republiky, který by mohl změnit námořní trasy, uvažuje se i o nových přístavech.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMaritimetradeen_US
dc.subjectbulken_US
dc.subjectenvironmental policyen_US
dc.subjectpiracyen_US
dc.subjectcargoshipsen_US
dc.subjectNámořní obchodcs_CZ
dc.subjectobjem zbožícs_CZ
dc.subjectekologická politikacs_CZ
dc.subjectpirátstvícs_CZ
dc.subjectnákladní loděcs_CZ
dc.titleSvětový námořní obchod na počátku 21. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-03
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId203802
dc.title.translatedWorld maritime shipping at the beginning of 21. Centuryen_US
dc.contributor.refereeKučerová, Irah
dc.identifier.aleph002208410
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and International Relationsen_US
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and International Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o světovém námořním obchodu na počátku 21. století. Tato práce se zabývá vývojem v průběhu 19. a 20. století z pohledu pokroku, který ovlivnil modernizaci a pokrok v této oblasti, 20. a 21. století z pohledu ekonomického, jak se změnil objem přepravovaného zboží. Dělení nákladních námořních plavidel je další důležitá kapitola, rozřazení do skupin a podskupin umožňuje lepší pohled na typy obchodních lodí. Dále zkoumá mezinárodní organizace, které jsou velice důležité na určování a dodržování pravidel. Kapitola námořní politika pojednává o ekologické politice, o vybalancování cílů udržitelného rozvoje a ekonomických cílů zemí. Druhá část kapitoly se pak věnuje problematice námořního pirátství, které velmi ztěžuje námořní obchod. Detailněji se věnuje somálskému pirátství, i když to v současnosti není hlavní nebezpečná oblast, tak má svá specifika. Poslední část pojednává o nejdůležitějších přístavech, jakožto zásadních součástích námořního obchodu. S námořními trasami souvisí i Nová hedvábná stezka, projekt Čínské lidové republiky, který by mohl změnit námořní trasy, uvažuje se i o nových přístavech.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the world's maritime trade at the beginning of the 21st century. This thesis deals with the development during the 19th and 20th centuries from the point of view of progress, which influenced the modernization and progress in this area, the 20th and 21st century from the economic point of view, how the volume of goods transported changed. Segmenting cargo vessels is another important chapter, splitting into groups and subgroups, allows a better view of types of merchant ships. It also examines international organizations that are very important for determining and adhering to the rules. The chapter on Maritime Policy deals with environmental policy, balancing the goals of sustainable development and economic objectives of countries. The second part of the chapter deals with the issue of maritime piracy, which greatly hinders maritime trade. It focuses more on Somali piracy, although it is not currently the main danger area, so it has its own specifics. The last part deals with the most important ports as the basic components of maritime trade. Navy trails are linked to the New Silk Road, a project of the People's Republic of China, which could change the sea routes, considering new ports.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022084100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV