dc.contributor.advisor | Romancov, Michael | |
dc.creator | Bubnová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-25T10:17:27Z | |
dc.date.available | 2020-08-25T10:17:27Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/103387 | |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the world's maritime trade at the beginning of the 21st century. This thesis deals with the development during the 19th and 20th centuries from the point of view of progress, which influenced the modernization and progress in this area, the 20th and 21st century from the economic point of view, how the volume of goods transported changed. Segmenting cargo vessels is another important chapter, splitting into groups and subgroups, allows a better view of types of merchant ships. It also examines international organizations that are very important for determining and adhering to the rules. The chapter on Maritime Policy deals with environmental policy, balancing the goals of sustainable development and economic objectives of countries. The second part of the chapter deals with the issue of maritime piracy, which greatly hinders maritime trade. It focuses more on Somali piracy, although it is not currently the main danger area, so it has its own specifics. The last part deals with the most important ports as the basic components of maritime trade. Navy trails are linked to the New Silk Road, a project of the People's Republic of China, which could change the sea routes, considering new ports. | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o světovém námořním obchodu na počátku 21. století. Tato práce se zabývá vývojem v průběhu 19. a 20. století z pohledu pokroku, který ovlivnil modernizaci a pokrok v této oblasti, 20. a 21. století z pohledu ekonomického, jak se změnil objem přepravovaného zboží. Dělení nákladních námořních plavidel je další důležitá kapitola, rozřazení do skupin a podskupin umožňuje lepší pohled na typy obchodních lodí. Dále zkoumá mezinárodní organizace, které jsou velice důležité na určování a dodržování pravidel. Kapitola námořní politika pojednává o ekologické politice, o vybalancování cílů udržitelného rozvoje a ekonomických cílů zemí. Druhá část kapitoly se pak věnuje problematice námořního pirátství, které velmi ztěžuje námořní obchod. Detailněji se věnuje somálskému pirátství, i když to v současnosti není hlavní nebezpečná oblast, tak má svá specifika. Poslední část pojednává o nejdůležitějších přístavech, jakožto zásadních součástích námořního obchodu. S námořními trasami souvisí i Nová hedvábná stezka, projekt Čínské lidové republiky, který by mohl změnit námořní trasy, uvažuje se i o nových přístavech. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Maritimetrade | en_US |
dc.subject | bulk | en_US |
dc.subject | environmental policy | en_US |
dc.subject | piracy | en_US |
dc.subject | cargoships | en_US |
dc.subject | Námořní obchod | cs_CZ |
dc.subject | objem zboží | cs_CZ |
dc.subject | ekologická politika | cs_CZ |
dc.subject | pirátství | cs_CZ |
dc.subject | nákladní lodě | cs_CZ |
dc.title | Světový námořní obchod na počátku 21. století | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-03 | |
dc.description.department | Katedra politologie | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Political Science | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 203802 | |
dc.title.translated | World maritime shipping at the beginning of 21. Century | en_US |
dc.contributor.referee | Kučerová, Irah | |
dc.identifier.aleph | 002208410 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Politologie a mezinárodní vztahy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Political Science and International Relations | en_US |
thesis.degree.program | Political Science | en_US |
thesis.degree.program | Politologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra politologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Political Science | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Politologie a mezinárodní vztahy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Political Science and International Relations | en_US |
uk.degree-program.cs | Politologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Political Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o světovém námořním obchodu na počátku 21. století. Tato práce se zabývá vývojem v průběhu 19. a 20. století z pohledu pokroku, který ovlivnil modernizaci a pokrok v této oblasti, 20. a 21. století z pohledu ekonomického, jak se změnil objem přepravovaného zboží. Dělení nákladních námořních plavidel je další důležitá kapitola, rozřazení do skupin a podskupin umožňuje lepší pohled na typy obchodních lodí. Dále zkoumá mezinárodní organizace, které jsou velice důležité na určování a dodržování pravidel. Kapitola námořní politika pojednává o ekologické politice, o vybalancování cílů udržitelného rozvoje a ekonomických cílů zemí. Druhá část kapitoly se pak věnuje problematice námořního pirátství, které velmi ztěžuje námořní obchod. Detailněji se věnuje somálskému pirátství, i když to v současnosti není hlavní nebezpečná oblast, tak má svá specifika. Poslední část pojednává o nejdůležitějších přístavech, jakožto zásadních součástích námořního obchodu. S námořními trasami souvisí i Nová hedvábná stezka, projekt Čínské lidové republiky, který by mohl změnit námořní trasy, uvažuje se i o nových přístavech. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the world's maritime trade at the beginning of the 21st century. This thesis deals with the development during the 19th and 20th centuries from the point of view of progress, which influenced the modernization and progress in this area, the 20th and 21st century from the economic point of view, how the volume of goods transported changed. Segmenting cargo vessels is another important chapter, splitting into groups and subgroups, allows a better view of types of merchant ships. It also examines international organizations that are very important for determining and adhering to the rules. The chapter on Maritime Policy deals with environmental policy, balancing the goals of sustainable development and economic objectives of countries. The second part of the chapter deals with the issue of maritime piracy, which greatly hinders maritime trade. It focuses more on Somali piracy, although it is not currently the main danger area, so it has its own specifics. The last part deals with the most important ports as the basic components of maritime trade. Navy trails are linked to the New Silk Road, a project of the People's Republic of China, which could change the sea routes, considering new ports. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | D | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022084100106986 | |