Show simple item record

Ordinary Day at School and in the Family in Terms of a Healthy Lifestyle
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorKopecká, Tereza
dc.date.accessioned2018-10-25T09:01:34Z
dc.date.available2018-10-25T09:01:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103322
dc.description.abstractThe theme of the thesis is the view of the day-to-day life in terms of healthy lifestyle in the family and in the school, specifically focusing younger school age pupils. The theoretical part of this work deals with the description of the basic terms, it also deals with the development stage of the pupil of the younger school age and what role plays the school and the family in his healthy lifestyle. The aim of the empirical part is to analyse the pupil's daily life in terms of healthy lifestyle. Using research questions, it has been identified which problems the pupil faces during the day in terms of eating, leisure and in psychohygienic areas. Based on these findings, recommendations have been proposed to improve this status.en_US
dc.description.abstractTématem práce je pohled na všední den z hlediska zdravého životního stylu v rodině a ve škole u žáka mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá popisem základních termínů, dále se věnuje vývojové fázi žáka mladšího školního věku a jakou roli na jeho zdravý životní styl má škola a rodina. Cílem empirické části je zanalyzovat žákův všední den z hlediska zdravého životního stylu. Pomocí výzkumných otázek bylo zjištěno, s jakými problémy se potýká žák během všedního dne v oblastech stravování, volný čas a psychohygienických návyků. Na základě těchto zjištění byly vytvořena jistá doporučení pro zlepšení tohoto stavu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectzdravý životní styl|rodina|škola|první stupeň ZŠ|výchova|volný čas|zdraví|kvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecthealthy lifestyle|family|school|elementary school|education|spare time|health|qualitative researchen_US
dc.titleVšední den školy a rodiny z hlediska zdravého životního stylucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId150892
dc.title.translatedOrdinary Day at School and in the Family in Terms of a Healthy Lifestyleen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce je pohled na všední den z hlediska zdravého životního stylu v rodině a ve škole u žáka mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá popisem základních termínů, dále se věnuje vývojové fázi žáka mladšího školního věku a jakou roli na jeho zdravý životní styl má škola a rodina. Cílem empirické části je zanalyzovat žákův všední den z hlediska zdravého životního stylu. Pomocí výzkumných otázek bylo zjištěno, s jakými problémy se potýká žák během všedního dne v oblastech stravování, volný čas a psychohygienických návyků. Na základě těchto zjištění byly vytvořena jistá doporučení pro zlepšení tohoto stavu.cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of the thesis is the view of the day-to-day life in terms of healthy lifestyle in the family and in the school, specifically focusing younger school age pupils. The theoretical part of this work deals with the description of the basic terms, it also deals with the development stage of the pupil of the younger school age and what role plays the school and the family in his healthy lifestyle. The aim of the empirical part is to analyse the pupil's daily life in terms of healthy lifestyle. Using research questions, it has been identified which problems the pupil faces during the day in terms of eating, leisure and in psychohygienic areas. Based on these findings, recommendations have been proposed to improve this status.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV