Show simple item record

The Issue of the Resyllabification in Spoken French: Theory and Pedagogical Application
Problematika přeslabikování v mluvené francouzštině: teorie a pedagogická aplikace
dc.contributor.advisorNováková, Sylva
dc.creatorKřivancová, Zdeňka
dc.date.accessioned2018-10-25T08:45:21Z
dc.date.available2018-10-25T08:45:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103250
dc.description.abstractThe first part of the bachelor thesis describes the phenomenon of the resyllabification in French which exists as the consequence of the realization of liaison, "enchaînement consonantique" and disappearance of the mute-e in the flow of speech. Practical part of the thesis analyses the results of the reading skills research carried out within a selected group of Czech students in comparison with a group of native speakers. The pedagogical application part is looking at the French textbooks focusing on this phenomenon. Key words: phonetics, resyllabification, pronunciation, liaison, enchaînement consonantique, mute-een_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce ve své první části popisuje fenomén "přeslabikování" ve francouzštině, které je důsledkem realizace vázání, konsonantického navazování a odpadnutím tzv. e caduc v proudu řeči. Těžištěm práce je část praktická, v níž bude provedena analýza výsledků průzkumu dovedností čtené produkce ve vybrané skupině českých studentů v porovnání se skupinou rodilých mluvčí. Součástí pedagogické aplikace bude náhled do učebnic francouzštiny se zaměřením na sledovaný jev. Klíčová slova: fonetika, přeslabikování, výslovnost, vázání, souhláskové navazování, němé ecs_CZ
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectphonétique|resyllabation|prononciation|liaison|enchaînement consonantique|e-caduccs_CZ
dc.subjectphonetics|resyllabification|pronunciation|liaison|enchaînement consonantique|mute-een_US
dc.titleLa problématique de la resyllabation en français parlé : théorie et application pédagogiquefr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId179302
dc.title.translatedThe Issue of the Resyllabification in Spoken French: Theory and Pedagogical Applicationen_US
dc.title.translatedProblematika přeslabikování v mluvené francouzštině: teorie a pedagogická aplikacecs_CZ
dc.contributor.refereeNádvorníková, Olga
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce ve své první části popisuje fenomén "přeslabikování" ve francouzštině, které je důsledkem realizace vázání, konsonantického navazování a odpadnutím tzv. e caduc v proudu řeči. Těžištěm práce je část praktická, v níž bude provedena analýza výsledků průzkumu dovedností čtené produkce ve vybrané skupině českých studentů v porovnání se skupinou rodilých mluvčí. Součástí pedagogické aplikace bude náhled do učebnic francouzštiny se zaměřením na sledovaný jev. Klíčová slova: fonetika, přeslabikování, výslovnost, vázání, souhláskové navazování, němé ecs_CZ
uk.abstract.enThe first part of the bachelor thesis describes the phenomenon of the resyllabification in French which exists as the consequence of the realization of liaison, "enchaînement consonantique" and disappearance of the mute-e in the flow of speech. Practical part of the thesis analyses the results of the reading skills research carried out within a selected group of Czech students in comparison with a group of native speakers. The pedagogical application part is looking at the French textbooks focusing on this phenomenon. Key words: phonetics, resyllabification, pronunciation, liaison, enchaînement consonantique, mute-een_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV