Etický kodex a edukace
Ethical code and education
diploma thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103204Identifiers
Study Information System: 188293
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Marádová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
pedagogický pracovník, etický kodex, školský zákon, školní řád, školní preventivní program, kurikulum, etika, morálka, sbírka zákonůKeywords (English)
Pedagogue, Ethical code, education act, school rules, school prevention program, curriculum, ethics, morality, collection of LawsTeoretická část práce popisuje pohled na moderní školství a jeho výstupy. Zabývá se otázkou měření kvality školství jako takového, přičemž je zmíněn fakt, že pojem kvalita školství není nikde přesně definován. Následně jsou popsány základní funkce školy a jak jsou tyto funkce hodnoceny. Je zmíněn důležitý aspekt spolupráce školy a zákonných zástupců, rodiny žáka v návaznosti na koordinované kurikulum. Tento teoretický rámec osvětluje, v jakém prostředí vzniká a dále se rozvíjí prosociální chování žáků. Návazně jsou uvedeny standardy kvality výchovy charakteru. Standardy obsahují jedenáct principů, které rozvíjejí morální a etické hodnoty všech účastníků edukačního procesu. Popis současných východisek edukace, cíle edukace, metody vedoucí k naplnění stanovených cílů a sociologický pohled na edukaci tvoří další část práce. Udržitelnost morálky a hodnotové role školy, to je závěr sociologického pohledu. Etický kodex, jeho definice, metody tvorby etického kodexu, hrubá struktura a návrh etického kodexu pro vzdělávání (edukaci) jako kodexu, který nastavuje rovnovážný stav všech účastníků vzdělávacího procesu. Vymezení problémových okruhů, základních etických problémů, návrh jejich řešení, to je další kapitola práce. Zhodnocení empirické části: Respondenti prokazují znalost aktuálně platných zákonných...
Aim: Ethical code and its application in education, provide it or not? Focus: The consequences of using ethical code. Does it change the student-teacher relationship? What does the current state of this relationship look like? Is this relationship viewed as a mutually agreed contract, or is anyone in this relationship advantaged. Is there sufficient law and specification for this relationship? How is the current student-teacher relationship specified? How has it been viewed recently, how is it viewed currently and how will it progress? Could ethical code and specification of ethical conduct be beneficient or is it to be viewed as another blind bureaucratic meassure? The comparison with other helping professions.