Show simple item record

Neurčitý člen a určenost substantiv ve výuce anglického jazyka s využitím jazykového korpusu
dc.contributor.advisorGráf, Tomáš
dc.creatorBulantová, Barbora
dc.date.accessioned2018-10-23T10:44:36Z
dc.date.available2018-10-23T10:44:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103152
dc.description.abstractThis BA thesis aims to compare two distinct approaches towards grammar explanation in ELT: deductive and inductive. The deductive method is commonly used in traditional curricula. The learners are presented with the metalinguistic information on the target pattern, which is followed by practice activities. The second method uses inductive reasoning - the learners are provided with texts containing the target linguistic pattern, from which they form hypotheses about the rules of its use. The thesis presents a quasi-experimental study with 25 upper- intermediate Czech secondary-school students, which was conducted to determine which of the approaches is more beneficial for teaching English grammar. Another purpose of the study was to compare the corpus data as an authentic study material in contrast with concocted model sentences in a language textbook. The indefinite article was chosen as the target linguistic feature. The theoretical part is divided into several sections. Firstly, it provides a linguistic account on the use of the indefinite article, with A Comprehensive Grammar of the English Language and Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny as the primary sources. The second section describes the indefinite article as a target linguistic feature within the frames of ELT and SLA. It...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce si klade za cíl porovnat dva různé přístupy k výuce anglické gramatiky - induktivní a deduktivní. Deduktivní metoda se běžně využívá v tradiční výuce jazyka. Žákům/studentům jsou nejprve podány metalingvistické informace o cílovém gramatickém jevu, po kterých následuje jeho procvičování. Druhá metoda využívá induktivní uvažování - žákům/studentům jsou poskytnuty texty, ve kterých se gramatický jev vyskytuje. Z těch pak vytváří hypotézy ohledně pravidel týkajících se jeho použití. Práce popisuje kvaziexperimentální studii, která byla provedena s 25 českými gymnaziálními studenty s cílem zjistit, který z přístupů je přínosnější. Dalším účelem studie je porovnání dat z jazykového korpusu jakožto učebního materiálu oproti vymyšleným příkladovým větám v jazykové učebnici. Práce si jako cílový jazykový jev vybrala neurčitý člen. Teoretická část je rozdělena do několika sekcí. Začíná pojednáním o pravidlech použití neurčitého členu a využívá u toho gramatiky A Comprehensive Grammar of the English Language a Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny jako hlavní zdroje. Druhá sekce popisuje neurčitý člen jako lingvistický jev v rámci výuky angličtiny a osvojování druhého jazyka. Dále probírá téma explicitnosti a implicitnosti v učení jazyka a znalostí o něm, stejně tak jako roli a...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectneurčitý člen|korpusy|dedukce|indukce|výuka anglického jazykacs_CZ
dc.subjectindefinite article|corpora|deduction|induction|ELTen_US
dc.titleIndefinite Article and Definiteness of Nouns in Corpus-based ELTen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-04
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId200327
dc.title.translatedNeurčitý člen a určenost substantiv ve výuce anglického jazyka s využitím jazykového korpusucs_CZ
dc.contributor.refereeŠaldová, Pavlína
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce si klade za cíl porovnat dva různé přístupy k výuce anglické gramatiky - induktivní a deduktivní. Deduktivní metoda se běžně využívá v tradiční výuce jazyka. Žákům/studentům jsou nejprve podány metalingvistické informace o cílovém gramatickém jevu, po kterých následuje jeho procvičování. Druhá metoda využívá induktivní uvažování - žákům/studentům jsou poskytnuty texty, ve kterých se gramatický jev vyskytuje. Z těch pak vytváří hypotézy ohledně pravidel týkajících se jeho použití. Práce popisuje kvaziexperimentální studii, která byla provedena s 25 českými gymnaziálními studenty s cílem zjistit, který z přístupů je přínosnější. Dalším účelem studie je porovnání dat z jazykového korpusu jakožto učebního materiálu oproti vymyšleným příkladovým větám v jazykové učebnici. Práce si jako cílový jazykový jev vybrala neurčitý člen. Teoretická část je rozdělena do několika sekcí. Začíná pojednáním o pravidlech použití neurčitého členu a využívá u toho gramatiky A Comprehensive Grammar of the English Language a Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny jako hlavní zdroje. Druhá sekce popisuje neurčitý člen jako lingvistický jev v rámci výuky angličtiny a osvojování druhého jazyka. Dále probírá téma explicitnosti a implicitnosti v učení jazyka a znalostí o něm, stejně tak jako roli a...cs_CZ
uk.abstract.enThis BA thesis aims to compare two distinct approaches towards grammar explanation in ELT: deductive and inductive. The deductive method is commonly used in traditional curricula. The learners are presented with the metalinguistic information on the target pattern, which is followed by practice activities. The second method uses inductive reasoning - the learners are provided with texts containing the target linguistic pattern, from which they form hypotheses about the rules of its use. The thesis presents a quasi-experimental study with 25 upper- intermediate Czech secondary-school students, which was conducted to determine which of the approaches is more beneficial for teaching English grammar. Another purpose of the study was to compare the corpus data as an authentic study material in contrast with concocted model sentences in a language textbook. The indefinite article was chosen as the target linguistic feature. The theoretical part is divided into several sections. Firstly, it provides a linguistic account on the use of the indefinite article, with A Comprehensive Grammar of the English Language and Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny as the primary sources. The second section describes the indefinite article as a target linguistic feature within the frames of ELT and SLA. It...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV