Zobrazit minimální záznam

Recomposed family and its influence on child development
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorPokorná, Tereza
dc.date.accessioned2018-10-19T09:01:46Z
dc.date.available2018-10-19T09:01:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103036
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou znovusložených rodin ve vztahu k dětem předškolního a mladšího školního věku. Cílem práce je upozornit na oblasti, které mohou být rizikové pro vývoj dítěte, ale i blíže představit tuto problematiku a její komplexnost. Představit její společenský kontext. Literárně-teoretická část se proto nejprve zabývá institucí rodiny a jejím vývojem. Následně představuje znovusloženou rodinu. Činí tak na základě popsání jevů, které jí předchází, jejích typů, ale i vztahů mezi členy. Empirická část je realizována pomocí kvalitativního designu. Výzkumný problém je shrnut v otázce V jakých oblastech může zkušenost znovusložené rodiny působit na vývoj dítěte? Data byla získána metodou polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří pracují s dětmi či rodinami (poradenští psychologové či dětští nebo rodinní psychoterapeuti). Výzkumným vzorkem bylo pět respondentek. Závěry analýzy dat popisují oblasti zaznamenané v rozhovorech jako důležité při práci s dětmi ze znovusložených rodin. Oblastmi jsou pojetí znovusložené rodiny, struktura, komunikace, témata, typy znovusložené rodiny, oslovování, odlišnosti v prožívání dospělého a dítěte, sourozenectví, a vnímané komplikace. Všechny mohou působit na vývoj dítěte. Zodpovězení výzkumných otázek mapuje i širší společenský...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This master thesis focuses on the children of preschool or younger school age living in recomposed family. The purpose of the thesis is to draw attention to this topic and point out risks that it could influence child development as well as describe this topic within its complexity and social contexts. The theoretical part presents the institution of family and its evolution over the last decades. Afterwards presents recomposed family by describing what anticipate this phenomenon, types of recomposed family and relationships between its members. The empirical part applies a qualitative design using semi-structured interviews. The research sample consisted of five experts in child psychology. The research problem could be formulated as a question: Which parts of the phenomenon of recomposed family could have effect on child development? The results of the analyzes of this research describe the topic and its parts remaining important in counselling or terapeutic work with children from these families. These parts are approach towards recomposed family, structure, communication, themes, types of recomposed family, adressing/calling by name, dissimilarities between adult's and child's perspective, sibship and perceived complications. All of these could more or less influence optimal child...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectznovusložená rodina|struktura rodiny|vývoj dítěte|předškolní věk|mladší školní věkcs_CZ
dc.subjectrecomposed family|family structure|child development|preschool age|younger school ageen_US
dc.titleZnovusložená rodina a její působení na vývoj dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-03
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId181831
dc.title.translatedRecomposed family and its influence on child developmenten_US
dc.contributor.refereeGillernová, Ilona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá problematikou znovusložených rodin ve vztahu k dětem předškolního a mladšího školního věku. Cílem práce je upozornit na oblasti, které mohou být rizikové pro vývoj dítěte, ale i blíže představit tuto problematiku a její komplexnost. Představit její společenský kontext. Literárně-teoretická část se proto nejprve zabývá institucí rodiny a jejím vývojem. Následně představuje znovusloženou rodinu. Činí tak na základě popsání jevů, které jí předchází, jejích typů, ale i vztahů mezi členy. Empirická část je realizována pomocí kvalitativního designu. Výzkumný problém je shrnut v otázce V jakých oblastech může zkušenost znovusložené rodiny působit na vývoj dítěte? Data byla získána metodou polostrukturovaného rozhovoru s odborníky, kteří pracují s dětmi či rodinami (poradenští psychologové či dětští nebo rodinní psychoterapeuti). Výzkumným vzorkem bylo pět respondentek. Závěry analýzy dat popisují oblasti zaznamenané v rozhovorech jako důležité při práci s dětmi ze znovusložených rodin. Oblastmi jsou pojetí znovusložené rodiny, struktura, komunikace, témata, typy znovusložené rodiny, oslovování, odlišnosti v prožívání dospělého a dítěte, sourozenectví, a vnímané komplikace. Všechny mohou působit na vývoj dítěte. Zodpovězení výzkumných otázek mapuje i širší společenský...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This master thesis focuses on the children of preschool or younger school age living in recomposed family. The purpose of the thesis is to draw attention to this topic and point out risks that it could influence child development as well as describe this topic within its complexity and social contexts. The theoretical part presents the institution of family and its evolution over the last decades. Afterwards presents recomposed family by describing what anticipate this phenomenon, types of recomposed family and relationships between its members. The empirical part applies a qualitative design using semi-structured interviews. The research sample consisted of five experts in child psychology. The research problem could be formulated as a question: Which parts of the phenomenon of recomposed family could have effect on child development? The results of the analyzes of this research describe the topic and its parts remaining important in counselling or terapeutic work with children from these families. These parts are approach towards recomposed family, structure, communication, themes, types of recomposed family, adressing/calling by name, dissimilarities between adult's and child's perspective, sibship and perceived complications. All of these could more or less influence optimal child...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV