Marketingová strategie projektu Radegast Index
Marketing strategy of the project Radegast Index
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/103020Identifiers
Study Information System: 199775
Collections
- Kvalifikační práce [7119]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Hokej, Radegast, marketingová strategie, SWOT analýza
Keywords (English)
Hockey, Radegast, marketing strategy, SWOT analysis
Název: Marketingová strategie projektu Radegast Index Cíle: Tato diplomová práce se zabývá výzkumem projektu Radegast Index, který je již pátým rokem oficiální statistikou nejvyšší české hokejové soutěže. Práce byla doplněna odbornými studiemi, které se týkají daného tématu. Úkolem práce bylo zjistit povědomí o projektu Radegast Index a jeho spojení s hokejem. Následně navrhnout marketingovou strategii, která vyplynula z výsledků dotazníků, rozhovoru a SWOT analýzy. Metody: Výzkum povědomí o projektu Radegast Index byl proveden pomocí elektronického dotazování. Dalšími metodami výzkumu byl polostrukturovaný rozhovor s brand specialistou pivovaru Radegast, a zpracování SWOT analýzy projektu. Výsledky: Výsledkem této diplomové práce je návrh marketingové strategie, která je navržena pro zvýšení povědomí o spojení pivovaru Radegast s extraligovým hokejem a projektu Radegast Index širší veřejnosti. Tato strategie, která obsahuje dva různě finančně náročné směry, je navržena tak, aby korespondovala s výsledky z marketingového výzkumu, ve kterém jsme zjistili silné znalosti o projektu mezi fanoušky hokeje, mimo tuto komunitu je ale povědomí o projektu velmi nízké. Oba návrhy strategie jsou tedy navrženy tak, aby oslovovali cílový segment mimo hokejové stadiony, ale byly s hokejem úzce provázány. Klíčová...
Name: Radegast Index Marketing Strategy Objectives: This diploma thesis deals with the research of the Radegast Index project, which is for the fifth- year official statistics of the highest Czech ice hockey competition. The work was complemented by expert studies on the subject. The task of the work was to find out the awareness of the Radegast Index project and its connection to hockey. Consequently, design a marketing strategy that resulted from the results of questionnaires, interviews and SWOT analysis. Methods: Research of the Radegast Index project was conducted through electronic questionnaire. Other research methods were a semi-structured interview with a Radegast brewery specialist and a SWOT analysis of the project. Results: The result of this diploma thesis is a proposal of a marketing strategy, which is designed to raise awareness of the connection of the brand Radegast with extraleague hockey and the Radegast Index project. This strategy, which contains two different financially demanding directions, is designed to match the results of marketing research. in which we have found a strong knowledge of the project among hockey fans, but outside of this community, project awareness is very low. Both draft strategies are therefore designed to address the target segment outside the ice...