Show simple item record

Place of free schools in Czech culture
dc.contributor.advisorZicha, Zbyněk
dc.creatorScholzeová, Lenka
dc.date.accessioned2018-10-17T10:03:02Z
dc.date.available2018-10-17T10:03:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102970
dc.description.abstractBakalářská práce se mezioborově zabývá problematikou svobodných škol v České republice. Základní perspektivou práce je hledisko antropologické, ale samozřejmě není opomenuto ani hledisko pedagogické, sociologické a filosofické. Bakalářská práce se nejprve zabývá souvislostí kultury a vzdělání, místem svobodných škol v současném systému vzdělávání a kultuře, následně se zaměřuje na problém vlivu svobodných škol na žáky, a to s ohledem na jejich budoucí možné uplatnění ve společnosti. Jedna z klíčových otázek práce zní: "Jaký přínos mohou mít svobodné školy pro osobnostní rozvoj jedince v českém kulturním prostředí?" Součástí projektu bakalářské práce jsou také návštěvy ve svobodných školách, pozorování, případně kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů. Úkolem práce je reflektovat svéráz svobodných škol a jejich úlohu v kontextu české kultury. KLÍČOVÁ SLOVA svobodné školy, kultura, vzdělávání, Summerhill, Sudbury Valleycs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the issue of the free schools in the Czech Republic. The basic perspectives of the thesis are anthropological, sociological and also philosophical. The bachelor thesis deals mainly with the context of cultural and education, and the place of free schools in the current system of education and culture. Furthermore, it focuses on a problem of the influence of free schools on pupils in the view of their possible future application in a society. One of the key questions of the thesis is: What contribution would the free schools have for the personal development of an individual in the Czech cultural environment. A part of the bachelor thesis includes the visits of free schools, observations and qualitative research by interviews. The aim of the thesis is to reflect the habits of free schools and their role in the context of Czech culture. KEYWORDS free schools, culture, education, Summerhill, Sudbury Valleyen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsvobodné školycs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjectSummerhillcs_CZ
dc.subjectSudbury Valleycs_CZ
dc.subjectfree schoolsen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectSummerhillen_US
dc.subjectSudbury Valleyen_US
dc.titleMísto svobodných škol v české kultuřecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-21
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId197456
dc.title.translatedPlace of free schools in Czech cultureen_US
dc.contributor.refereeHlaváčková Fleischerová, Andrea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmecký jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se mezioborově zabývá problematikou svobodných škol v České republice. Základní perspektivou práce je hledisko antropologické, ale samozřejmě není opomenuto ani hledisko pedagogické, sociologické a filosofické. Bakalářská práce se nejprve zabývá souvislostí kultury a vzdělání, místem svobodných škol v současném systému vzdělávání a kultuře, následně se zaměřuje na problém vlivu svobodných škol na žáky, a to s ohledem na jejich budoucí možné uplatnění ve společnosti. Jedna z klíčových otázek práce zní: "Jaký přínos mohou mít svobodné školy pro osobnostní rozvoj jedince v českém kulturním prostředí?" Součástí projektu bakalářské práce jsou také návštěvy ve svobodných školách, pozorování, případně kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů. Úkolem práce je reflektovat svéráz svobodných škol a jejich úlohu v kontextu české kultury. KLÍČOVÁ SLOVA svobodné školy, kultura, vzdělávání, Summerhill, Sudbury Valleycs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the issue of the free schools in the Czech Republic. The basic perspectives of the thesis are anthropological, sociological and also philosophical. The bachelor thesis deals mainly with the context of cultural and education, and the place of free schools in the current system of education and culture. Furthermore, it focuses on a problem of the influence of free schools on pupils in the view of their possible future application in a society. One of the key questions of the thesis is: What contribution would the free schools have for the personal development of an individual in the Czech cultural environment. A part of the bachelor thesis includes the visits of free schools, observations and qualitative research by interviews. The aim of the thesis is to reflect the habits of free schools and their role in the context of Czech culture. KEYWORDS free schools, culture, education, Summerhill, Sudbury Valleyen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV