Zobrazit minimální záznam

Creating and managing of presidential campaigns with the case study of Emmanuel Macron 2017
dc.contributor.advisorPerottino, Michel
dc.creatorPečenková, Markéta
dc.date.accessioned2020-08-17T11:42:00Z
dc.date.available2020-08-17T11:42:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102776
dc.description.abstractProfesionalizovaná kampaň je nedílnou součástí každé kandidatury a nejinak je tomu u uchazečů o prezidentský úřad. Prezidentské kampaně ve svém vývoji doposud zaznamenaly dva výrazné milníky. Prvním byl souboj Nixona a Kennedyho v roce 1960, jejich debatní střet je považován za nástup televizní politiky. Dalším byl rok 2008 a kampaň Baracka Obamy s masivním využitím sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů. Dalším takovým milníkem může být právě kampaň Emmanuela Macrona, který využil nejen rad zahraničních profesionálů, ale pracoval i s nejnovějšími daty o volebním trhu a trendech komunikace, díky čemuž dokázal nastavit velmi efektivní strategii. Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak prezidentskou kampaň efektivně nastavit a vést a výsledná doporučení pak podrobuje srovnání právě s kampaní Emmanuela Macrona. Dochází tak zjištění, nakolik má kampaň Emmanuela Macrona přínos pro vědní disciplínu politického marketingu a zda dosahuje dalšího zlomu ve způsobu tvorby a vedení prezidentských kampaní.cs_CZ
dc.description.abstractProfessional campaign is an integral part for each candidacy, including presidential candidates. Presidential campaigns recognise two significant milestones. The first was presidential debate between Nixon and Kennedy in 1960 which is considered to be the beginning of televised politics. The second was Barack Obama's campaign in 2008 with its innovative usage of social media. Emmanuel Macron's campaign from 2017 is aspiring to push the evolution of presidential campaigns further. He surrounded himself with international advisors and based his campaign upon contemporary trends of political communication. Thanks to this he was able to introduce a very effective campaign. This diploma thesis conducts a research of presidential campaigns with the aim to generalise their key features and compare them with Macron's form of campaign. Thanks to this we can explore whether Emmanuel Macron was rather following previous paths or whether he introduced a fundamental progress in the way how presidential campaigns are maintained.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpolitical marketingen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectpresidential campaignsen_US
dc.subjectEmmanuel Macronen_US
dc.subjectpolitický marketingcs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectprezidentské kampaněcs_CZ
dc.subjectEmmanuel Macroncs_CZ
dc.titleTvorba a vedení prezidentských kampaní s případovou studií Emmanuela Macrona 2017cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-25
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId191082
dc.title.translatedCreating and managing of presidential campaigns with the case study of Emmanuel Macron 2017en_US
dc.contributor.refereeŠvec, Kamil
dc.identifier.aleph002205436
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Scienceen_US
thesis.degree.disciplinePolitologiecs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Scienceen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csProfesionalizovaná kampaň je nedílnou součástí každé kandidatury a nejinak je tomu u uchazečů o prezidentský úřad. Prezidentské kampaně ve svém vývoji doposud zaznamenaly dva výrazné milníky. Prvním byl souboj Nixona a Kennedyho v roce 1960, jejich debatní střet je považován za nástup televizní politiky. Dalším byl rok 2008 a kampaň Baracka Obamy s masivním využitím sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů. Dalším takovým milníkem může být právě kampaň Emmanuela Macrona, který využil nejen rad zahraničních profesionálů, ale pracoval i s nejnovějšími daty o volebním trhu a trendech komunikace, díky čemuž dokázal nastavit velmi efektivní strategii. Tato diplomová práce se věnuje způsobům, jak prezidentskou kampaň efektivně nastavit a vést a výsledná doporučení pak podrobuje srovnání právě s kampaní Emmanuela Macrona. Dochází tak zjištění, nakolik má kampaň Emmanuela Macrona přínos pro vědní disciplínu politického marketingu a zda dosahuje dalšího zlomu ve způsobu tvorby a vedení prezidentských kampaní.cs_CZ
uk.abstract.enProfessional campaign is an integral part for each candidacy, including presidential candidates. Presidential campaigns recognise two significant milestones. The first was presidential debate between Nixon and Kennedy in 1960 which is considered to be the beginning of televised politics. The second was Barack Obama's campaign in 2008 with its innovative usage of social media. Emmanuel Macron's campaign from 2017 is aspiring to push the evolution of presidential campaigns further. He surrounded himself with international advisors and based his campaign upon contemporary trends of political communication. Thanks to this he was able to introduce a very effective campaign. This diploma thesis conducts a research of presidential campaigns with the aim to generalise their key features and compare them with Macron's form of campaign. Thanks to this we can explore whether Emmanuel Macron was rather following previous paths or whether he introduced a fundamental progress in the way how presidential campaigns are maintained.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022054360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV