Show simple item record

Prevention of juvenile crime at middle schools
dc.contributor.advisorCejp, Martin
dc.creatorNekvindová, Aneta
dc.date.accessioned2020-08-21T16:22:12Z
dc.date.available2020-08-21T16:22:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102687
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na téma implementace prevence kriminality na základních školách v České republice. Hlavním cílem práce je zhodnotit aplikaci programů prevence kriminality z pohledu pedagogů na vybrané základní škole a nalézt hlavní nedostatky a prostor pro zlepšení, zejména v oblasti implementace. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první časti práce jsou představena teoretická a věcná východiska problematiky. Teoretická východiska shromažďují názory odborníků z oblasti prevence kriminality a pomáhají definovat základní pojmy, koncepty a teoretické rámce, se kterými se v práci dále pracuje. Hlavním teoretickým východiskem práce je implementace státní prevence kriminality pomocí liniových vůdců (pracovníků školy, jako nejpřímějšího vykonavatele státní prevence). Věcná východiska vychází z rešerše dostupných legislativních a strukturálních podkladů pro prevenci kriminality na školách v České republice a zasazují tak problematiku do reality současného stavu a požadavků českého státního systému prevence. Druhá část práce je praktická a prezentuje výsledky případové studie, kterou autorka prováděla na vybrané základní škole v ČR. K výzkumu bylo použito kvalitativních výzkumných metod individuálních rozhovorů a skupinové diskuse (focus group) s pedagogickými pracovníky školy....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the problem of the implementation of the crime prevention at the primary schools in the Czech Republic. The main objective was to evaluate the application of the crime prevention programs as viewed by the pedagogues from the selected primary school and to find the main insufficiencies and the room for improvements, especially in the implementation of the crime prevention programs area. This Thesis is divided into the two main parts. The theoretical and factual basis are presented in the first part. The theoretical basis collects the opinions of the experts from the given area and helps to define basic terms, concepts and theoretical scopes, with which this thesis further deals. The main theoretical basis of this thesis is the implementation of the state crime prevention through the street-level bureaucrats (employees of the school as the most direct executioners of the state crime prevention). The factual basis comes out from the research of the public legislative and structural basis for the crime prevention at schools in the Czech Republic and thus, it puts the problem into the reality of the current state and demands of the Czech state prevention system. The second part is practical and presents the results of the case study, which was completed by the author at the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectyouthen_US
dc.subjectcrime preventionen_US
dc.subjectdelinquencyen_US
dc.subjectsocial pathologyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectmládežcs_CZ
dc.subjectprevence kriminalitycs_CZ
dc.subjectdelikvencecs_CZ
dc.subjectsociální patologiecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.titlePrevence kriminality mládeže na základních školách v praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-25
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId179215
dc.title.translatedPrevention of juvenile crime at middle schoolsen_US
dc.contributor.refereeAngelovská, Olga
dc.identifier.aleph002205347
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePublic and Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineVeřejná a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csVeřejná a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPublic and Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na téma implementace prevence kriminality na základních školách v České republice. Hlavním cílem práce je zhodnotit aplikaci programů prevence kriminality z pohledu pedagogů na vybrané základní škole a nalézt hlavní nedostatky a prostor pro zlepšení, zejména v oblasti implementace. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první časti práce jsou představena teoretická a věcná východiska problematiky. Teoretická východiska shromažďují názory odborníků z oblasti prevence kriminality a pomáhají definovat základní pojmy, koncepty a teoretické rámce, se kterými se v práci dále pracuje. Hlavním teoretickým východiskem práce je implementace státní prevence kriminality pomocí liniových vůdců (pracovníků školy, jako nejpřímějšího vykonavatele státní prevence). Věcná východiska vychází z rešerše dostupných legislativních a strukturálních podkladů pro prevenci kriminality na školách v České republice a zasazují tak problematiku do reality současného stavu a požadavků českého státního systému prevence. Druhá část práce je praktická a prezentuje výsledky případové studie, kterou autorka prováděla na vybrané základní škole v ČR. K výzkumu bylo použito kvalitativních výzkumných metod individuálních rozhovorů a skupinové diskuse (focus group) s pedagogickými pracovníky školy....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the problem of the implementation of the crime prevention at the primary schools in the Czech Republic. The main objective was to evaluate the application of the crime prevention programs as viewed by the pedagogues from the selected primary school and to find the main insufficiencies and the room for improvements, especially in the implementation of the crime prevention programs area. This Thesis is divided into the two main parts. The theoretical and factual basis are presented in the first part. The theoretical basis collects the opinions of the experts from the given area and helps to define basic terms, concepts and theoretical scopes, with which this thesis further deals. The main theoretical basis of this thesis is the implementation of the state crime prevention through the street-level bureaucrats (employees of the school as the most direct executioners of the state crime prevention). The factual basis comes out from the research of the public legislative and structural basis for the crime prevention at schools in the Czech Republic and thus, it puts the problem into the reality of the current state and demands of the Czech state prevention system. The second part is practical and presents the results of the case study, which was completed by the author at the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV