Show simple item record

Weddings organized by wedding agency. Etnographic study
dc.contributor.advisorKolářová, Kateřina
dc.creatorHamsová, Martina
dc.date.accessioned2018-10-14T19:12:02Z
dc.date.available2018-10-14T19:12:02Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102623
dc.description.abstractThis thesis focuses on the weddings, which has been assisted by a wedding agency. The work focuses mainly on the wedding day, on capturing the distribution of tasks and competences in planning and acting of participants (fiancés, parents and organizers) and the factors leading to it. The aim of the research is to examine the practices of the couples and focus on the distribution of power, gender stereotypes and moments that are negotiated between generations in the context of traditions and financial capital. The thesis describes the social concept of a relationship and captures the factors associated with the form of contemporary relationships such as the change of love, intimacy and sexuality in the relationship. The key period is a transition to a modern, respectively a postmodern form of this relationship in our territory that will serve as the basis for my analysis. Wedding will be also described as a changing event with several components that can significantly affect the course of the wedding - especially the traditions, customs and roles and tasks of individual wedding actors associated with their wedding competences which have an economic character. Keywords: wedding, love, power, gender, tradition, wedding agency, financial capitalen_US
dc.description.abstractTato diplomová práce je zaměřena na svatby, k jejichž realizaci byla přizvána svatební agentura. Práce je zaměřena zejména na průběh svatebního dne, přičemž se soustřeďuje hlavně na zachycení rozložení úkolů a schopností při plánování a působení jednotlivých činitelů (snoubenců, rodičů a organizátorů) a faktorů vedoucích k tomu. Cílem výzkumu je seznámit se s praktikami jednotlivých párů a zaměřit se na rozložení moci, genderové stereotypy a momenty, které jsou mezigeneračně vyjednávány v souvislosti s tradicemi a finančním kapitálem. Práce popisuje společenské pojetí partnerského vztahu a zachycuje faktory spojené s podobou současných vztahů, jako je změna lásky, intimity a sexuality ve vztahu. Stěžejním obdobím je přechod na moderní, resp. pozdně moderní podobu tohoto vztahu na našem území, který bude sloužit jako základ pro pozdější analýzu. Svatbu také přiblížím jako měnící se událost s několika složkami, které mohou významně ovlivnit průběh svatby - zejména tradice, zvyky a role a úkoly jednotlivých svatebních aktérů spojených s jejich pravomocemi na svatbě, které mají ekonomický charakter. Klíčová slova: svatba, láska, moc, gender, tradice, svatební agentura, finanční kapitálcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectweddingen_US
dc.subjectloveen_US
dc.subjectpoweren_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjecttraditionen_US
dc.subjectwedding agencyen_US
dc.subjectfinancal capitalen_US
dc.subjectsvatbacs_CZ
dc.subjectláskacs_CZ
dc.subjectmoccs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjecttradicecs_CZ
dc.subjectsvatební agenturacs_CZ
dc.subjectfinanční kapitálcs_CZ
dc.titleSvatby organizované svatební agenturou. Etnografická studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-21
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId203555
dc.title.translatedWeddings organized by wedding agency. Etnographic studyen_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je zaměřena na svatby, k jejichž realizaci byla přizvána svatební agentura. Práce je zaměřena zejména na průběh svatebního dne, přičemž se soustřeďuje hlavně na zachycení rozložení úkolů a schopností při plánování a působení jednotlivých činitelů (snoubenců, rodičů a organizátorů) a faktorů vedoucích k tomu. Cílem výzkumu je seznámit se s praktikami jednotlivých párů a zaměřit se na rozložení moci, genderové stereotypy a momenty, které jsou mezigeneračně vyjednávány v souvislosti s tradicemi a finančním kapitálem. Práce popisuje společenské pojetí partnerského vztahu a zachycuje faktory spojené s podobou současných vztahů, jako je změna lásky, intimity a sexuality ve vztahu. Stěžejním obdobím je přechod na moderní, resp. pozdně moderní podobu tohoto vztahu na našem území, který bude sloužit jako základ pro pozdější analýzu. Svatbu také přiblížím jako měnící se událost s několika složkami, které mohou významně ovlivnit průběh svatby - zejména tradice, zvyky a role a úkoly jednotlivých svatebních aktérů spojených s jejich pravomocemi na svatbě, které mají ekonomický charakter. Klíčová slova: svatba, láska, moc, gender, tradice, svatební agentura, finanční kapitálcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the weddings, which has been assisted by a wedding agency. The work focuses mainly on the wedding day, on capturing the distribution of tasks and competences in planning and acting of participants (fiancés, parents and organizers) and the factors leading to it. The aim of the research is to examine the practices of the couples and focus on the distribution of power, gender stereotypes and moments that are negotiated between generations in the context of traditions and financial capital. The thesis describes the social concept of a relationship and captures the factors associated with the form of contemporary relationships such as the change of love, intimacy and sexuality in the relationship. The key period is a transition to a modern, respectively a postmodern form of this relationship in our territory that will serve as the basis for my analysis. Wedding will be also described as a changing event with several components that can significantly affect the course of the wedding - especially the traditions, customs and roles and tasks of individual wedding actors associated with their wedding competences which have an economic character. Keywords: wedding, love, power, gender, tradition, wedding agency, financial capitalen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV