Svatby organizované svatební agenturou. Etnografická studie
Weddings organized by wedding agency. Etnographic study
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102623Identifikátory
SIS: 203555
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
21. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
svatba, láska, moc, gender, tradice, svatební agentura, finanční kapitálKlíčová slova (anglicky)
wedding, love, power, gender, tradition, wedding agency, financal capitalTato diplomová práce je zaměřena na svatby, k jejichž realizaci byla přizvána svatební agentura. Práce je zaměřena zejména na průběh svatebního dne, přičemž se soustřeďuje hlavně na zachycení rozložení úkolů a schopností při plánování a působení jednotlivých činitelů (snoubenců, rodičů a organizátorů) a faktorů vedoucích k tomu. Cílem výzkumu je seznámit se s praktikami jednotlivých párů a zaměřit se na rozložení moci, genderové stereotypy a momenty, které jsou mezigeneračně vyjednávány v souvislosti s tradicemi a finančním kapitálem. Práce popisuje společenské pojetí partnerského vztahu a zachycuje faktory spojené s podobou současných vztahů, jako je změna lásky, intimity a sexuality ve vztahu. Stěžejním obdobím je přechod na moderní, resp. pozdně moderní podobu tohoto vztahu na našem území, který bude sloužit jako základ pro pozdější analýzu. Svatbu také přiblížím jako měnící se událost s několika složkami, které mohou významně ovlivnit průběh svatby - zejména tradice, zvyky a role a úkoly jednotlivých svatebních aktérů spojených s jejich pravomocemi na svatbě, které mají ekonomický charakter. Klíčová slova: svatba, láska, moc, gender, tradice, svatební agentura, finanční kapitál
This thesis focuses on the weddings, which has been assisted by a wedding agency. The work focuses mainly on the wedding day, on capturing the distribution of tasks and competences in planning and acting of participants (fiancés, parents and organizers) and the factors leading to it. The aim of the research is to examine the practices of the couples and focus on the distribution of power, gender stereotypes and moments that are negotiated between generations in the context of traditions and financial capital. The thesis describes the social concept of a relationship and captures the factors associated with the form of contemporary relationships such as the change of love, intimacy and sexuality in the relationship. The key period is a transition to a modern, respectively a postmodern form of this relationship in our territory that will serve as the basis for my analysis. Wedding will be also described as a changing event with several components that can significantly affect the course of the wedding - especially the traditions, customs and roles and tasks of individual wedding actors associated with their wedding competences which have an economic character. Keywords: wedding, love, power, gender, tradition, wedding agency, financial capital