Zobrazit minimální záznam

Prague civic buildings of the 19th and the early 20th centuries as a witness to the transformation of society
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorHaltufová, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-14T19:04:13Z
dc.date.available2018-10-14T19:04:13Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102581
dc.description.abstractThis thesis deals with the transformation of the society in the 19th and on the beginning of 20th century and its influence on changes of Prague architecture. Its goal is to find out, how this topic is covered in the Framework Educational Programme for Basic Education and how it is implemented in the history textbooks for Stage 1 of basic education (4th and 5th grades). Furthermore, this thesis examines the development of Prague and the transformation of the society during the period of interest with the intent to determine, how these changes manifested into civic buildings. First part of this work is devoted to a detailed analysis of the available educational documents. It follows, that this topic is not covered in the Stage 1 basic education history classes to the extent that would correspond to the importance of this period for the further development of the modern society. This part also summarizes the professional literature and information available on the transformation of the society and the changes in lives of the Prague citizens, regional development of the capital along with the overview of the architectural styles typical for this period. Second part of this thesis uses the gathered material as a foundation for the creation of the educational documents for the historical excursion...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá vývojem společnosti v 19. a na počátku 20. století a jeho vlivem na proměny pražské architektury. Jejím cílem je zjistit, jak je toto učivo zakomponováno do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jakým způsobem je zpracováno v dostupných řadách učebnic vlastivědy na prvním stupni základní školy (4. a 5. ročník). Dalším cílem je zmapovat vývoj Prahy a proměny ve společnosti ve sledovaném období a zjistit, jakým způsobem se tyto změny promítly do pražské občanské zástavby. V první části se práce věnuje detailní analýze dostupných pedagogických dokumentů. Z ní vyplývá, že tomuto tématu v hodinách vlastivědy není věnován prostor, který by odpovídal významu tohoto období z hlediska formování dnešní společnosti. Dále jsou zde s pomocí odborné literatury zabývající se zvoleným tématem zmapovány proměny společnosti a změny v životě obyvatel Prahy, územní rozvoj hlavního města a jeho architektura spolu s přehledem staveních slohů charakteristických pro zkoumané období. Zjištěné informace jsou v praktické části použity k přípravě didaktického materiálu pro vlastivědnou vycházku historickým centrem Prahy. Podklady sestávají z teoretických přípravných hodin, samotné vlastivědné vycházky včetně pracovních listů a jedné hodiny závěrečné. Obsahují také informační...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecthistorical excursionen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectsociety transformationen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subject19th centuryen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectvlastivědná vycházkacs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectproměny společnostics_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subject19. stoletícs_CZ
dc.subjectvlastivědacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.titlePražská občanská zástavba 19. a začátku 20. století jako svědek proměny společnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId169464
dc.title.translatedPrague civic buildings of the 19th and the early 20th centuries as a witness to the transformation of societyen_US
dc.contributor.refereeŽupanič, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá vývojem společnosti v 19. a na počátku 20. století a jeho vlivem na proměny pražské architektury. Jejím cílem je zjistit, jak je toto učivo zakomponováno do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jakým způsobem je zpracováno v dostupných řadách učebnic vlastivědy na prvním stupni základní školy (4. a 5. ročník). Dalším cílem je zmapovat vývoj Prahy a proměny ve společnosti ve sledovaném období a zjistit, jakým způsobem se tyto změny promítly do pražské občanské zástavby. V první části se práce věnuje detailní analýze dostupných pedagogických dokumentů. Z ní vyplývá, že tomuto tématu v hodinách vlastivědy není věnován prostor, který by odpovídal významu tohoto období z hlediska formování dnešní společnosti. Dále jsou zde s pomocí odborné literatury zabývající se zvoleným tématem zmapovány proměny společnosti a změny v životě obyvatel Prahy, územní rozvoj hlavního města a jeho architektura spolu s přehledem staveních slohů charakteristických pro zkoumané období. Zjištěné informace jsou v praktické části použity k přípravě didaktického materiálu pro vlastivědnou vycházku historickým centrem Prahy. Podklady sestávají z teoretických přípravných hodin, samotné vlastivědné vycházky včetně pracovních listů a jedné hodiny závěrečné. Obsahují také informační...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the transformation of the society in the 19th and on the beginning of 20th century and its influence on changes of Prague architecture. Its goal is to find out, how this topic is covered in the Framework Educational Programme for Basic Education and how it is implemented in the history textbooks for Stage 1 of basic education (4th and 5th grades). Furthermore, this thesis examines the development of Prague and the transformation of the society during the period of interest with the intent to determine, how these changes manifested into civic buildings. First part of this work is devoted to a detailed analysis of the available educational documents. It follows, that this topic is not covered in the Stage 1 basic education history classes to the extent that would correspond to the importance of this period for the further development of the modern society. This part also summarizes the professional literature and information available on the transformation of the society and the changes in lives of the Prague citizens, regional development of the capital along with the overview of the architectural styles typical for this period. Second part of this thesis uses the gathered material as a foundation for the creation of the educational documents for the historical excursion...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV