dc.contributor.advisor | Chavalka, Jakub | |
dc.creator | Skořepová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2020-08-21T16:59:24Z | |
dc.date.available | 2020-08-21T16:59:24Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/102532 | |
dc.description.abstract | Kateřina Skořepová Předmětnost a procesualita hry, Praha 2018 ANNOTATION The idea of a game as a limited space used mainly for fun, leisure or a purposeful instrument is quite limited. From this definition of the vast phenomena of games and play, it is impossible to recognize what else playfulness can offer. By differentiating the subject of the game from the gaming process itself, allows perceiving the general concept of game in a new light. Such a deviation from the generally accepted interpretation of what game is and what playing is, enables the perception of playfulness as a principle in the same way as Greek and modern philosophers described the principle of being. Utilizing this new view we can change the perception of values in everyday life and transform the way we perceive own being. KEY WORDS Game, play, processuality, paidia, world, being | en_US |
dc.description.abstract | Kateřina Skořepová Předmětnost a procesualita hry, Praha 2018 ANOTACE Představa hry jako omezeného časoprostoru využívaného převážně jako náplň volného času, zábavy nebo účelového nástroje se ukazuje být velmi omezená. Z takto pojatého střípku obsáhlého fenoménu hry a hraní nelze porozumět, co vše nám hravost může přinést. Odlišení předmětnosti hry a procesu hraní (si) ukazuje obecný pojem hry v novém, tajemnějším pohledu. Odklon od obecně přijatého výkladu co je hra a co hraní, znamená vnoření se do pojetí hravosti jako principu, který řečtí i novověcí filosofové přirovnávali k principu bytí. Novým pohledem na hru můžeme změnit vnímání hodnot světského života a proměnit způsob vnímání vlastní bytnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, hraní (si), procesualita, paidia, svět, bytí | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.subject | Game | en_US |
dc.subject | play | en_US |
dc.subject | processuality | en_US |
dc.subject | paidia | en_US |
dc.subject | world | en_US |
dc.subject | being | en_US |
dc.subject | Hra | cs_CZ |
dc.subject | hraní (si) | cs_CZ |
dc.subject | procesualita | cs_CZ |
dc.subject | paidia | cs_CZ |
dc.subject | svět | cs_CZ |
dc.subject | bytí | cs_CZ |
dc.title | Předmětnost a procesualita hry | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-20 | |
dc.description.department | Liberal Arts and Humanities - Philosophical Module | en_US |
dc.description.department | Studium humanitní vzdělanosti - Filosofický modul | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Humanities | en_US |
dc.identifier.repId | 182213 | |
dc.title.translated | Secretiveness and processuality of the Game | en_US |
dc.contributor.referee | Petříčková, Taťána | |
dc.identifier.aleph | 002204338 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná antropologie - integrální studium člověka | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Anthropology | en_US |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta humanitních studií::Studium humanitní vzdělanosti - Filosofický modul | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Humanities::Liberal Arts and Humanities - Philosophical Module | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta humanitních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Humanities | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FHS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná antropologie - integrální studium člověka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Kateřina Skořepová Předmětnost a procesualita hry, Praha 2018 ANOTACE Představa hry jako omezeného časoprostoru využívaného převážně jako náplň volného času, zábavy nebo účelového nástroje se ukazuje být velmi omezená. Z takto pojatého střípku obsáhlého fenoménu hry a hraní nelze porozumět, co vše nám hravost může přinést. Odlišení předmětnosti hry a procesu hraní (si) ukazuje obecný pojem hry v novém, tajemnějším pohledu. Odklon od obecně přijatého výkladu co je hra a co hraní, znamená vnoření se do pojetí hravosti jako principu, který řečtí i novověcí filosofové přirovnávali k principu bytí. Novým pohledem na hru můžeme změnit vnímání hodnot světského života a proměnit způsob vnímání vlastní bytnosti. KLÍČOVÁ SLOVA hra, hraní (si), procesualita, paidia, svět, bytí | cs_CZ |
uk.abstract.en | Kateřina Skořepová Předmětnost a procesualita hry, Praha 2018 ANNOTATION The idea of a game as a limited space used mainly for fun, leisure or a purposeful instrument is quite limited. From this definition of the vast phenomena of games and play, it is impossible to recognize what else playfulness can offer. By differentiating the subject of the game from the gaming process itself, allows perceiving the general concept of game in a new light. Such a deviation from the generally accepted interpretation of what game is and what playing is, enables the perception of playfulness as a principle in the same way as Greek and modern philosophers described the principle of being. Utilizing this new view we can change the perception of values in everyday life and transform the way we perceive own being. KEY WORDS Game, play, processuality, paidia, world, being | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Studium humanitní vzdělanosti - Filosofický modul | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990022043380106986 | |