Show simple item record

The Notion of "Scened Communication" in a Process of Second Language Acquisition
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorČernotová, Martina
dc.date.accessioned2020-08-20T09:09:20Z
dc.date.available2020-08-20T09:09:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102526
dc.description.abstractThe Notion of "Scened Communication" in a Process of Second Language Acquisition The master thesis compares communication, which is based on an unwriten script, with communication, which is authentic and results from natural communication situation. The goal of this thesis is to define the concept of scened communication and describe differences between these two kinds of communication. Methodological base for this work is comparison of scened communication with authentic communication, using conversation analysis of interviews from places connected to the programme Icelandic Village and outside of Icelandic Village, in authentic situations. Then it's describing the factors which are changing the communication into scened. Theoretically is this work based on studies about second language acquisition (Theodórsdóttir, Wagner). As sources of methodology it uses literature about discourse analysis (Fairclough, Kraus, Schneiderová) and then specifically about conversation analysis (Ten Have, Sidnell, Jefferson). Key words: authentic communication, conversation analysis, discourse analysis, Icelandic language, scened communication, second language acquisition, transcription.en_US
dc.description.abstractKoncept "inscenované komunikace" v procesu osvojování druhého jazyka Diplomová práce porovnává komunikaci, která probíhá na základě předem nastoleného nepsaného scénáře, s komunikací, která je autentická a plyne z přirozené komunikační situace. Cílem práce je vymezit pojem inscenované komunikace a postihnout rozdíly mezi ní a komunikací autentickou. Metodologicky práce vychází z komparace inscenované komunikace s komunikací autentickou, a to s pomocí konverzační analýzy rozhovorů na místech zapojených do programu "Islandské vesnice" a na místech mimo takto vymezené prostředí, respektive v situacích reálné komunikace, a následně pojmenovat faktory, které komunikaci činí inscenovanou. Teoreticky je práce podložena studiemi, které se zabývají tématem akvizice druhého jazyka (Theodórsdóttir, Wagner). Jako metodologická východiska slouží literatura zabývající se analýzou diskurzu obecně (Fairclough, Kraus, Schneiderová) a dále specificky konverzační analýzou (Ten Have, Sidnell, Jefferson). Klíčová slova: analýza diskurzu, autentická komunikace, inscenovaná komunikace, islandština, konverzační analýza, osvojování druhého jazyka. transkripce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectauthentic communicationen_US
dc.subjectconversation analysisen_US
dc.subjectdiscourse analysisen_US
dc.subjectIcelandic languageen_US
dc.subjectscened communicationen_US
dc.subjectsecond language acquisitionen_US
dc.subjecttranscriptionen_US
dc.subjectanalýza diskurzucs_CZ
dc.subjectautentická komunikacecs_CZ
dc.subjectinscenovaná komunikacecs_CZ
dc.subjectislandštinacs_CZ
dc.subjectkonverzační analýzacs_CZ
dc.subjectosvojování druhého jazykacs_CZ
dc.subjecttranskripcecs_CZ
dc.titleKoncept "inscenované komunikace" v procesu osvojování druhého jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-20
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId174279
dc.title.translatedThe Notion of "Scened Communication" in a Process of Second Language Acquisitionen_US
dc.contributor.refereeMarcelli, Miroslav
dc.identifier.aleph002204332
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKoncept "inscenované komunikace" v procesu osvojování druhého jazyka Diplomová práce porovnává komunikaci, která probíhá na základě předem nastoleného nepsaného scénáře, s komunikací, která je autentická a plyne z přirozené komunikační situace. Cílem práce je vymezit pojem inscenované komunikace a postihnout rozdíly mezi ní a komunikací autentickou. Metodologicky práce vychází z komparace inscenované komunikace s komunikací autentickou, a to s pomocí konverzační analýzy rozhovorů na místech zapojených do programu "Islandské vesnice" a na místech mimo takto vymezené prostředí, respektive v situacích reálné komunikace, a následně pojmenovat faktory, které komunikaci činí inscenovanou. Teoreticky je práce podložena studiemi, které se zabývají tématem akvizice druhého jazyka (Theodórsdóttir, Wagner). Jako metodologická východiska slouží literatura zabývající se analýzou diskurzu obecně (Fairclough, Kraus, Schneiderová) a dále specificky konverzační analýzou (Ten Have, Sidnell, Jefferson). Klíčová slova: analýza diskurzu, autentická komunikace, inscenovaná komunikace, islandština, konverzační analýza, osvojování druhého jazyka. transkripce.cs_CZ
uk.abstract.enThe Notion of "Scened Communication" in a Process of Second Language Acquisition The master thesis compares communication, which is based on an unwriten script, with communication, which is authentic and results from natural communication situation. The goal of this thesis is to define the concept of scened communication and describe differences between these two kinds of communication. Methodological base for this work is comparison of scened communication with authentic communication, using conversation analysis of interviews from places connected to the programme Icelandic Village and outside of Icelandic Village, in authentic situations. Then it's describing the factors which are changing the communication into scened. Theoretically is this work based on studies about second language acquisition (Theodórsdóttir, Wagner). As sources of methodology it uses literature about discourse analysis (Fairclough, Kraus, Schneiderová) and then specifically about conversation analysis (Ten Have, Sidnell, Jefferson). Key words: authentic communication, conversation analysis, discourse analysis, Icelandic language, scened communication, second language acquisition, transcription.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022043320106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV