Show simple item record

Vliv lidského kapitálu a věkové struktury populace na ekonomický růst
dc.contributor.advisorBaxa, Jaromír
dc.creatorTopinka, Michal
dc.date.accessioned2018-10-10T16:06:22Z
dc.date.available2018-10-10T16:06:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102412
dc.description.abstractThe demographic transition led to an added productivity commonly referred to as the demographic divided, which resulted in high rates of economic growth in most of the world. The general consensus is that the increased pace of economic growth was attained largely thanks to changes in population age structure. However, the literature contains evidence that the population structure does not have a significant impact on economic growth and that improvements in education attainment have in fact been responsible for the high rates of economic growth. These claims are in contradiction with most of the literature and can have important implications for future research and policy making. Since these claims have not been, to the best of our knowledge, verified, this thesis aims to replicate the original research using newer and more suitable data for a higher number of countries. In addition to the original research, analysis is also performed on various subsamples based on governance and cultural indicators. The level and the change in education attainment did not appear statistically significant in most of the regressions, so the claims could not be proved or disproved. However, important insights about the role of not only population structure and labor force participation in explaining economic growth were...en_US
dc.description.abstractDemografický přechod vedl ke zvýšené produktivitě obecně označované jako demografická dividenda, která vedla k vysoké míře ekonomického růstu ve většině světa. Obecným konsensem je, že tohoto zvýšeného tempa hos- podářského růstu bylo dosaženo převážně díky změnám ve věkové struktuře populace. Nicméně literatura obsahuje důkaz, že struktura populace nemá významný dopad na ekonomický růst a že zlepšení v průměrném nejvyšším dosaženém vzdělání bylo ve skutečnosti zodpovědné za tyto vysoké eko- nomické růsty. Tato tvrzení jsou v rozporu s většinou literatury a mohou mít významné důsledky pro budoucí výzkum a tvorbu politik. Vzhledem k tomu, že tato tvrzení nebyla podle našeho nejlepšího vědomí ověřena, cílem této diplomové práce je replikovat původní výzkum za využití novějších a vhodnějších dat pro vyšší počet zemí. Navíc oproti původnímu výzkumu je také provedena analýza na několika menších skupinách zemí rozdělených podle indikátorů kvality vlády a kultury. Úroveň a změna průměrného ne- jvyššího dosaženého vzdělání nebyla ve většině regresí statisticky významná, a proto tato tvrzení nemohou být potvrzena ani vyvrácena. Byly však získány důležité...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectdemographic dividenden_US
dc.subjectdemographic transitionen_US
dc.subjecteconomic growthen_US
dc.subjecthuman capitalen_US
dc.subjectpopulation age structureen_US
dc.subjectdemografická dividendacs_CZ
dc.subjectdemografický přechodcs_CZ
dc.subjectekonomický růstcs_CZ
dc.subjectlidský kapitálcs_CZ
dc.subjectvěková struktura populacecs_CZ
dc.titleThe impact of human capital and population age structure on economic growthen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId179482
dc.title.translatedVliv lidského kapitálu a věkové struktury populace na ekonomický růstcs_CZ
dc.contributor.refereePaulus, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDemografický přechod vedl ke zvýšené produktivitě obecně označované jako demografická dividenda, která vedla k vysoké míře ekonomického růstu ve většině světa. Obecným konsensem je, že tohoto zvýšeného tempa hos- podářského růstu bylo dosaženo převážně díky změnám ve věkové struktuře populace. Nicméně literatura obsahuje důkaz, že struktura populace nemá významný dopad na ekonomický růst a že zlepšení v průměrném nejvyšším dosaženém vzdělání bylo ve skutečnosti zodpovědné za tyto vysoké eko- nomické růsty. Tato tvrzení jsou v rozporu s většinou literatury a mohou mít významné důsledky pro budoucí výzkum a tvorbu politik. Vzhledem k tomu, že tato tvrzení nebyla podle našeho nejlepšího vědomí ověřena, cílem této diplomové práce je replikovat původní výzkum za využití novějších a vhodnějších dat pro vyšší počet zemí. Navíc oproti původnímu výzkumu je také provedena analýza na několika menších skupinách zemí rozdělených podle indikátorů kvality vlády a kultury. Úroveň a změna průměrného ne- jvyššího dosaženého vzdělání nebyla ve většině regresí statisticky významná, a proto tato tvrzení nemohou být potvrzena ani vyvrácena. Byly však získány důležité...cs_CZ
uk.abstract.enThe demographic transition led to an added productivity commonly referred to as the demographic divided, which resulted in high rates of economic growth in most of the world. The general consensus is that the increased pace of economic growth was attained largely thanks to changes in population age structure. However, the literature contains evidence that the population structure does not have a significant impact on economic growth and that improvements in education attainment have in fact been responsible for the high rates of economic growth. These claims are in contradiction with most of the literature and can have important implications for future research and policy making. Since these claims have not been, to the best of our knowledge, verified, this thesis aims to replicate the original research using newer and more suitable data for a higher number of countries. In addition to the original research, analysis is also performed on various subsamples based on governance and cultural indicators. The level and the change in education attainment did not appear statistically significant in most of the regressions, so the claims could not be proved or disproved. However, important insights about the role of not only population structure and labor force participation in explaining economic growth were...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV