Show simple item record

Regional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants
dc.contributor.advisorHasman, Jiří
dc.creatorDivínová, Pavlína
dc.date.accessioned2018-10-10T15:49:55Z
dc.date.available2018-10-10T15:49:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102398
dc.description.abstractRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants Abstract This thesis deals with the relationship of Czech high school students with immigrants. The main goal of this work is to find out whether there are regional differences in the perception of immigrants by students of the secondary schools in the Czech Republic and to find out which factors can affect the perception of immigrants and their regional differentiation. Considering the actual situation in the world, the topic of this thesis is very up-to-date. It is necessary to be carefully prepared for the growth of the international migration to ensure smoother integration of migrants in the concerned countries. Many researches are addressing the international comparison of countries in the perspective of immigrants, but monitoring of national differences is really important and can tell us a lot about where the main causes of the problems are. Based on this opinion, I was studying the relationship of Czech society with immigrants. As a sample, I used students of high schools and vocational schools. As a main theoretical concept I choose contact hypothesis by Gordon Allport. Hypothesis is based on the assumption, that to prevent prejudice and conflicts between different groups of...en_US
dc.description.abstractRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktory Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá vztahem českých studentů SŠ k imigrantům. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda v Česku existují regionální rozdíly ve vnímání imigrantů studenty ŠS a zjistit, které faktory mohou vnímání imigrantů a jeho regionální diferenciaci ovlivnit. Téma práce je velmi je aktuální, vzhled k situaci, která se ve světě děje. Na růst mezinárodní migrace je potřeba se pečlivě připravit a zajistit tak hladší průběh integrace imigrantů v daných zemích. Mezinárodním srovnáváním zemí ve vnímání imigrantů se zabývá mnoho výzkumů, ovšem i vnitrostátní sledování rozdílů je velmi důležité a může nám říct mnoho o tom, kde jsou hlavní příčiny problémů. Právě z tohoto názoru jsem vycházela a sledovala jsem vztah pouze české společnosti k imigrantům. Jako vzorek jsem použila studenty SŠ, konkrétně studenty gymnázií a SOŠ. Jako hlavní teoretický koncept jsem zvolila kontaktní hypotézu, jejíž autor je Gordon Allport. Ta vychází z předpokladu, že k zabránění předsudků a konfliktu mezi různými skupinami lidí je potřeba se s nimi stýkat. Na základě studia kontaktní hypotézy a další literatury jsem si vymezila faktory, které by vztah k imigrantům mohly ovlivňovat, jejich význam jsem pak...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktorycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174442
dc.title.translatedRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinantsen_US
dc.contributor.refereeKostelecká, Yvona
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csRegionální diferenciace ve vnímání imigrantů a imigrace studenty středních škol a její podmiňující faktory Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá vztahem českých studentů SŠ k imigrantům. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda v Česku existují regionální rozdíly ve vnímání imigrantů studenty ŠS a zjistit, které faktory mohou vnímání imigrantů a jeho regionální diferenciaci ovlivnit. Téma práce je velmi je aktuální, vzhled k situaci, která se ve světě děje. Na růst mezinárodní migrace je potřeba se pečlivě připravit a zajistit tak hladší průběh integrace imigrantů v daných zemích. Mezinárodním srovnáváním zemí ve vnímání imigrantů se zabývá mnoho výzkumů, ovšem i vnitrostátní sledování rozdílů je velmi důležité a může nám říct mnoho o tom, kde jsou hlavní příčiny problémů. Právě z tohoto názoru jsem vycházela a sledovala jsem vztah pouze české společnosti k imigrantům. Jako vzorek jsem použila studenty SŠ, konkrétně studenty gymnázií a SOŠ. Jako hlavní teoretický koncept jsem zvolila kontaktní hypotézu, jejíž autor je Gordon Allport. Ta vychází z předpokladu, že k zabránění předsudků a konfliktu mezi různými skupinami lidí je potřeba se s nimi stýkat. Na základě studia kontaktní hypotézy a další literatury jsem si vymezila faktory, které by vztah k imigrantům mohly ovlivňovat, jejich význam jsem pak...cs_CZ
uk.abstract.enRegional differentiation in perception of immigrants and immigration by students of secondary schools and its determinants Abstract This thesis deals with the relationship of Czech high school students with immigrants. The main goal of this work is to find out whether there are regional differences in the perception of immigrants by students of the secondary schools in the Czech Republic and to find out which factors can affect the perception of immigrants and their regional differentiation. Considering the actual situation in the world, the topic of this thesis is very up-to-date. It is necessary to be carefully prepared for the growth of the international migration to ensure smoother integration of migrants in the concerned countries. Many researches are addressing the international comparison of countries in the perspective of immigrants, but monitoring of national differences is really important and can tell us a lot about where the main causes of the problems are. Based on this opinion, I was studying the relationship of Czech society with immigrants. As a sample, I used students of high schools and vocational schools. As a main theoretical concept I choose contact hypothesis by Gordon Allport. Hypothesis is based on the assumption, that to prevent prejudice and conflicts between different groups of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.code4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV