Každodenní život rusky mluvících studentů v Čechách (na základě hloubkových rozhovorů)
Everyday life of Russian-speaking students in the Czech Republic (based on in-depth interviews)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/102385Identifiers
Study Information System: 165602
Collections
- Kvalifikační práce [6566]
Author
Advisor
Referee
Marková, Alena
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Historical Sociology
Department
Department of Historical Sociology
Date of defense
18. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
každodennost, všednost, hloubkové rozhovory, fenomenologický přistup, transmigrantKeywords (English)
everyday, in-depth interviews, phenomenological approach, transmigrantTéma práce se týká každodenního života rusky mluvicích studentů v Čechách. Jejím cílem je postihnout určité rysy každodenního života rusky mluvicích studentů v ČR. Skládá se z několika kapitol. Teoretická část je věnována vymezení klíčového pojmu "každodennost", jeho charakteristikám, obsahuje stručný přehled vybraných knih a teorií tykajících se této problematiky a také popis základních teoretických východisek v sociologii každodennosti. Historická část se zabývá popisem vybraných denních činností a zaměřuje se na život rusky mluvících studentů na území Čech v 20. letech XX. století. Metodologická část popisuje, co je kvalitativní výzkum, jak byla získána data a samotný průběh výzkumu. Praktická část se věnuje výsledkům výzkumu.
The topic of the thesis concerns the everyday life of Russian speaking students in the Czech Republic. Its aim is to capture certain features of the everyday life of Russian-speaking students in the Czech Republic. It consists of several chapters. The theoretical part is devoted to defining the key concept of "everyday life", its characteristics, a brief overview of selected books and theories related to this issue, as well as a description of basic theoretical bases in the sociology of everyday life. The historical part deals with the description of selected daily activities and focuses on the life of Russian speaking students in the territory of Czechoslovakia in the 1920s. century. The methodological part describes what qualitative research is, how the data and the actual course of research were obtained. The practical part deals with the results of the research.