Zobrazit minimální záznam

Microscopic Practice for Elementary School
dc.contributor.advisorDvořáková, Radka
dc.creatorŠvajcrová, Lenka
dc.date.accessioned2018-10-12T12:26:54Z
dc.date.available2018-10-12T12:26:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102309
dc.description.abstractHlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat přehlednou příručku mikroskopických praktik pro učitele 2. stupně ZŠ. Mikroskopická praktika byla čerpána z běžných učebnic (Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, Scientia, SPN) 6. až 9 ročníků pro základní školu a obohacena o zajímavá mikroskopická praktika z internetu. Tato práce se také zabývala postojem žáků k mikroskopování, což jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Ţáci uvedli, že mají kladný vztah k mikroskopování a napomáhá jim k lepšímu pochopení učiva přírodopisu. Také jsem pomocí dotazníkového šetření zjišťovala, jak často žáci ve školách mikroskopují. Ve školách i přes nedostatečné časové dotace v hodinách přírodopisu probíhají mikroskopická praktika převážně jednou za 14 dní. V teoretické části diplomové práce jsem se zaměřila na stavbu světelného mikroskopu, který se používá ve školách při mikroskopování. Dále jsem se zaměřila na přípravu dočasného a trvalého preparátu, které jsou důležitou součástí příručky pro učitele. Také jsem v teoretické části objasnila význam laboratorních praktik a postoj žáků k těmto praktikům. V neposlední řadě jsem se zabývala přehledem učebnic přírodopisu používaných na základní škole a nižším gymnáziu. Klíčová slova: mikroskop, laboratorní praktika, učebnice, postoje žáků, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of my thesis was to come up with a manual for microscopic practices for elementary school's biology classes that are useful and easy to understand. The practices were drawn from ordinary textbooks (such as Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, Scientia, SPN) that are often used for teaching pupils from 6th to 9th grade of elementary school. I also added interesting facts and practices which were drawn from the internet. I also focused on the pupil's attitude to microscoping using special questionnaires. Pupils wrote that their relationship with microscoping is positive and it helps them to understand the biology curriculum more. Furthermore, I gained information about the frequency that they practice microscoping at school. Although there are not enough biology lessons overall, I find out that most teachers usually manage to practice microscoping in class once every two weeks. In the theoretical part of the thesis, I focused on the structure of the optical microscope, which is used in classes and on the making of a temporary and permanent preparation. I also clarified the importance of microscoping practices and the pupil's opinions about it. Lastly, I added an overview of biology textbooks used in primary schools and grammar schools. Keywords: microscope, laboratory...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmicroscopeen_US
dc.subjectlaboratory practiceen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectpupil's opinionsen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectmikroskopcs_CZ
dc.subjectlaboratorní praktikacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectpostoje žákůcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.titleMikroskopická praktika pro základní školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId173644
dc.title.translatedMicroscopic Practice for Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereePoupová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csHlavním cílem diplomové práce bylo vypracovat přehlednou příručku mikroskopických praktik pro učitele 2. stupně ZŠ. Mikroskopická praktika byla čerpána z běžných učebnic (Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, Scientia, SPN) 6. až 9 ročníků pro základní školu a obohacena o zajímavá mikroskopická praktika z internetu. Tato práce se také zabývala postojem žáků k mikroskopování, což jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření. Ţáci uvedli, že mají kladný vztah k mikroskopování a napomáhá jim k lepšímu pochopení učiva přírodopisu. Také jsem pomocí dotazníkového šetření zjišťovala, jak často žáci ve školách mikroskopují. Ve školách i přes nedostatečné časové dotace v hodinách přírodopisu probíhají mikroskopická praktika převážně jednou za 14 dní. V teoretické části diplomové práce jsem se zaměřila na stavbu světelného mikroskopu, který se používá ve školách při mikroskopování. Dále jsem se zaměřila na přípravu dočasného a trvalého preparátu, které jsou důležitou součástí příručky pro učitele. Také jsem v teoretické části objasnila význam laboratorních praktik a postoj žáků k těmto praktikům. V neposlední řadě jsem se zabývala přehledem učebnic přírodopisu používaných na základní škole a nižším gymnáziu. Klíčová slova: mikroskop, laboratorní praktika, učebnice, postoje žáků, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of my thesis was to come up with a manual for microscopic practices for elementary school's biology classes that are useful and easy to understand. The practices were drawn from ordinary textbooks (such as Fortuna, Fraus, Jinan, Natura, Nová Škola, Prodos, Scientia, SPN) that are often used for teaching pupils from 6th to 9th grade of elementary school. I also added interesting facts and practices which were drawn from the internet. I also focused on the pupil's attitude to microscoping using special questionnaires. Pupils wrote that their relationship with microscoping is positive and it helps them to understand the biology curriculum more. Furthermore, I gained information about the frequency that they practice microscoping at school. Although there are not enough biology lessons overall, I find out that most teachers usually manage to practice microscoping in class once every two weeks. In the theoretical part of the thesis, I focused on the structure of the optical microscope, which is used in classes and on the making of a temporary and permanent preparation. I also clarified the importance of microscoping practices and the pupil's opinions about it. Lastly, I added an overview of biology textbooks used in primary schools and grammar schools. Keywords: microscope, laboratory...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV