Show simple item record

Chosen psychological aspects of current educational reform from teachers perspective
dc.contributor.advisorGillernová, Ilona
dc.creatorČechová, Barbara
dc.date.accessioned2017-04-03T13:01:31Z
dc.date.available2017-04-03T13:01:31Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10224
dc.description.abstractDiplomová práce Vybrané psychologické aspekty kurikulární reformy z pohledu učitele se zabývá současným transformačním procesem v českém školství a hledá psychologické zakotvení nastavených nových cílů a trendů. V první části autorka identifikuje změny, ke kterým reformou dochází - jedná se o změny v oblasti cílů, změny v oblasti obsahu vzdělávání a změny procesní. V další části nachází teoretická východiska pro nastavený směr reformy. Jedná s především o pedocentrismus, konstruktivismus, teorii mnohočetné inteligence, Bloomovu taxonomii. Ve třetí části se zabývá dopadem reformy na učitele a identifikuje změnu metod a postupů, ke kterým bude muset ve výuce docházet. Poslední část teoretické části se zabývá nejdůležitějším pojmem kurikulární reformy - klíčovými kompetencemi. Autorka sleduje historii a obsah tohoto pojmu a dochází ke kritické analýze jejich vymezení v nových českých kurikulárních dokumentech. V aplikační části autorka přejímá roli učitele v reformované škole a snaží se navrhnout způsoby evaluace klíčových kompetencí. Volí způsob didaktického testu a návrh metodiky žákovského portfolia.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis "Chosen psychological aspects of Czech school reform from teachers perspective" is concerned about current Czech educational reform and is looking for psychological background to new trends and goals. In the first part the author identifies the changes, which will occur - the changes in the goals, changes in the content of curriculum and procedural changes. In further chapter the focus is moved on theories, which are supporting the direction of changes. It is child-centered approach, constructivism, multiple intelligence theory, and Bloom taxonomy. In the third part she is analyzing the impact of the reform on the teacher's profession. The last part of theoretical part is focused on the crucial part of the reform - key competencies. She is describing the term and ending with critical analysis of the concept in current Czech law. The empirical part of the thesis is devoted to evaluation of key competencies. Author suggests a didactic test and methodic for pupils portfolio.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVybrané aspekty kurikulární reformy z pohledu učitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27874
dc.title.translatedChosen psychological aspects of current educational reform from teachers perspectiveen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph000778269
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Vybrané psychologické aspekty kurikulární reformy z pohledu učitele se zabývá současným transformačním procesem v českém školství a hledá psychologické zakotvení nastavených nových cílů a trendů. V první části autorka identifikuje změny, ke kterým reformou dochází - jedná se o změny v oblasti cílů, změny v oblasti obsahu vzdělávání a změny procesní. V další části nachází teoretická východiska pro nastavený směr reformy. Jedná s především o pedocentrismus, konstruktivismus, teorii mnohočetné inteligence, Bloomovu taxonomii. Ve třetí části se zabývá dopadem reformy na učitele a identifikuje změnu metod a postupů, ke kterým bude muset ve výuce docházet. Poslední část teoretické části se zabývá nejdůležitějším pojmem kurikulární reformy - klíčovými kompetencemi. Autorka sleduje historii a obsah tohoto pojmu a dochází ke kritické analýze jejich vymezení v nových českých kurikulárních dokumentech. V aplikační části autorka přejímá roli učitele v reformované škole a snaží se navrhnout způsoby evaluace klíčových kompetencí. Volí způsob didaktického testu a návrh metodiky žákovského portfolia.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis "Chosen psychological aspects of Czech school reform from teachers perspective" is concerned about current Czech educational reform and is looking for psychological background to new trends and goals. In the first part the author identifies the changes, which will occur - the changes in the goals, changes in the content of curriculum and procedural changes. In further chapter the focus is moved on theories, which are supporting the direction of changes. It is child-centered approach, constructivism, multiple intelligence theory, and Bloom taxonomy. In the third part she is analyzing the impact of the reform on the teacher's profession. The last part of theoretical part is focused on the crucial part of the reform - key competencies. She is describing the term and ending with critical analysis of the concept in current Czech law. The empirical part of the thesis is devoted to evaluation of key competencies. Author suggests a didactic test and methodic for pupils portfolio.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV