Show simple item record

Reading cubes and their role for reading pre-literacy development
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorWaldaufová, Petra
dc.date.accessioned2018-10-08T10:11:42Z
dc.date.available2018-10-08T10:11:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102168
dc.description.abstractThis thesis focuses on work with reading cubes and with game named Story Cubes. It deals with possibilities how to use it to support reading literacy, understanding of text and speech development of pre-school children. The theoretical part first introduces characteristics of preschool children and describes reading literacy development in preschool age. Then it deals with principles of work with reading cubes and Story Cubes and with possibilities to use it in kindergarten. The thesis also includes a practical part which suggests other usage options for reading cubes. There are created specific lessons with reading cubes for preschool children, which follow the rules and recommendations mentioned in the theoretical part. These lessons were repeatedly implemented at kindergarten to be able to observe reading literacy development of each child in time. The hypothesis that preschool children can use selected reading strategies while working with reading cubes, and at the same time, these readership activities support the interest of children in books and related activities, proved to be correct. These children also expanded their vocabulary and improved expressing abilities through Story Cubes activities. KEYWORDS reading pre-literacy, reading cubes, Story Cubes, pre-school education, kindergartenen_US
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na činnosti se čtenářskými kostkami a s hrou Příběhy z kostek (Story Cubes). Zabývá se možnostmi, jak je využít k podpoře čtenářské pregramotnosti, porozumění textu a rozvoje komunikačních dovedností u předškolních dětí. Teoretická část nejdříve představuje charakteristiky předškolních dětí a popisuje rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním věku. Poté se zabývá principy práce se čtenářskými kostkami a Příběhy z kostek, a možnostmi jejich využití v mateřské škole. Práce také zahrnuje praktickou část, která navrhuje možnosti využití čtenářských kostek. Byly sestaveny konkrétní lekce se čtenářskými kostkami pro předškolní děti, které vychází z pravidel a doporučení zmíněných v teoretické části. Tyto lekce byly opakovaně realizovány v mateřské škole, tak aby mohl být v čase sledován rozvoj čtenářské pregramotnosti u každého dítěte. Předpoklad, že předškolní děti umí využívat některé čtenářské strategie, když pracují se čtenářskými kostkami, a zároveň že tyto čtenářské aktivity podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázal jako správný. Dále si tyto děti pomocí hry Příběhy z kostek rozšířily svou slovní zásobu a zdokonalily vyjadřovací dovednosti (např. tvorba rýmu - a uveď prosím další), rozvíjely svou fantazii, představivost a dovednost vyprávět...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectreading pre-literacyen_US
dc.subjectreading cubesen_US
dc.subjectstory cubesen_US
dc.subjectreading comprehensionen_US
dc.subjectstorytellingen_US
dc.subjectčtenářská pregramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářské kostkycs_CZ
dc.subjectpříběhy z kostekcs_CZ
dc.subjectporozumění textucs_CZ
dc.subjectvytváření příběhucs_CZ
dc.titleČtenářské kostky a jejich role v rozvoji čtenářské pregramotnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId186086
dc.title.translatedReading cubes and their role for reading pre-literacy developmenten_US
dc.contributor.refereeRonková, Jolana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na činnosti se čtenářskými kostkami a s hrou Příběhy z kostek (Story Cubes). Zabývá se možnostmi, jak je využít k podpoře čtenářské pregramotnosti, porozumění textu a rozvoje komunikačních dovedností u předškolních dětí. Teoretická část nejdříve představuje charakteristiky předškolních dětí a popisuje rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním věku. Poté se zabývá principy práce se čtenářskými kostkami a Příběhy z kostek, a možnostmi jejich využití v mateřské škole. Práce také zahrnuje praktickou část, která navrhuje možnosti využití čtenářských kostek. Byly sestaveny konkrétní lekce se čtenářskými kostkami pro předškolní děti, které vychází z pravidel a doporučení zmíněných v teoretické části. Tyto lekce byly opakovaně realizovány v mateřské škole, tak aby mohl být v čase sledován rozvoj čtenářské pregramotnosti u každého dítěte. Předpoklad, že předškolní děti umí využívat některé čtenářské strategie, když pracují se čtenářskými kostkami, a zároveň že tyto čtenářské aktivity podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázal jako správný. Dále si tyto děti pomocí hry Příběhy z kostek rozšířily svou slovní zásobu a zdokonalily vyjadřovací dovednosti (např. tvorba rýmu - a uveď prosím další), rozvíjely svou fantazii, představivost a dovednost vyprávět...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on work with reading cubes and with game named Story Cubes. It deals with possibilities how to use it to support reading literacy, understanding of text and speech development of pre-school children. The theoretical part first introduces characteristics of preschool children and describes reading literacy development in preschool age. Then it deals with principles of work with reading cubes and Story Cubes and with possibilities to use it in kindergarten. The thesis also includes a practical part which suggests other usage options for reading cubes. There are created specific lessons with reading cubes for preschool children, which follow the rules and recommendations mentioned in the theoretical part. These lessons were repeatedly implemented at kindergarten to be able to observe reading literacy development of each child in time. The hypothesis that preschool children can use selected reading strategies while working with reading cubes, and at the same time, these readership activities support the interest of children in books and related activities, proved to be correct. These children also expanded their vocabulary and improved expressing abilities through Story Cubes activities. KEYWORDS reading pre-literacy, reading cubes, Story Cubes, pre-school education, kindergartenen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV