dc.contributor.advisor | Felcmanová, Lenka | |
dc.creator | Jiskrová, Lada | |
dc.date.accessioned | 2018-10-08T10:06:03Z | |
dc.date.available | 2018-10-08T10:06:03Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/102140 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis surveys the school age children's personality with attention deficit disorder, yoga and its exercise, relaxation techniques and its positive affect on them. The work shows yoga postures' detailed description, sun salutation and the whole lecture. The aim was to bring in yoga exercise to reduce ADHD symptoms and to find out how can regular yoga exercise affect school behavior and self-perceived stress level. By this experiment was used data analysis and presence observing as the survey methods. The current study found that regular yoga exercise at school has slight change in the participants' ADHD symptoms and school behavior. The current study found no change in the participants' self-perceived stress level. Participants viewed yoga as both physical activity and relaxation. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na osobnost dítěte mladšího školního věku s poruchou pozornosti, na podstatu jógy, jógové cvičení a relaxační cvičení a jejího pozitivního vlivu na žáky mladšího školního věku. Práce zahrnuje detailní popis jednotlivých jógových poloh, sérii pozdravů slunci a také strukturu jednotlivé cvičební hodiny. Cílem práce bylo navrhnout jógové cvičení pro zmírnění symptomů u žáků s ADHD, zjistit jaký má na ně pravidelné jógové cvičení vliv zvláště ve chování ve škole a při zvládání jejich vlastního stresu. K tomuto pedagogickému experimentu byly použity metody analýzy dat a zúčastněného pozorování. Výsledky ukázaly, že pravidelné jógové cvičení ve škole má mírný vliv na zlepšení symptomů ADHD a chování žáků ve škole. Neukázalo se, že by jóga pro děti měla nějaký zásadní vliv na zvládání jejich vlastního stresu. Žáci vnímali jógu jako fyzické cvičení a také jako formu relaxace. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Attention deficit disorder | en_US |
dc.subject | ADHD | en_US |
dc.subject | concentration | en_US |
dc.subject | memory | en_US |
dc.subject | school behavior | en_US |
dc.subject | yoga with children | en_US |
dc.subject | relaxation | en_US |
dc.subject | Porucha pozornosti | cs_CZ |
dc.subject | ADHD | cs_CZ |
dc.subject | koncentrace | cs_CZ |
dc.subject | paměť | cs_CZ |
dc.subject | chování ve škole | cs_CZ |
dc.subject | jóga s dětmi | cs_CZ |
dc.subject | relaxační cvičení | cs_CZ |
dc.title | Jóga s dětmi jako součást intervenčních aktivit u dětí mladšího školního věku s poruchou pozornosti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-17 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 177715 | |
dc.title.translated | Yoga a a part of intervention for school age children with attention deficit disorder | en_US |
dc.contributor.referee | Komorná, Marie | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na osobnost dítěte mladšího školního věku s poruchou pozornosti, na podstatu jógy, jógové cvičení a relaxační cvičení a jejího pozitivního vlivu na žáky mladšího školního věku. Práce zahrnuje detailní popis jednotlivých jógových poloh, sérii pozdravů slunci a také strukturu jednotlivé cvičební hodiny. Cílem práce bylo navrhnout jógové cvičení pro zmírnění symptomů u žáků s ADHD, zjistit jaký má na ně pravidelné jógové cvičení vliv zvláště ve chování ve škole a při zvládání jejich vlastního stresu. K tomuto pedagogickému experimentu byly použity metody analýzy dat a zúčastněného pozorování. Výsledky ukázaly, že pravidelné jógové cvičení ve škole má mírný vliv na zlepšení symptomů ADHD a chování žáků ve škole. Neukázalo se, že by jóga pro děti měla nějaký zásadní vliv na zvládání jejich vlastního stresu. Žáci vnímali jógu jako fyzické cvičení a také jako formu relaxace. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis surveys the school age children's personality with attention deficit disorder, yoga and its exercise, relaxation techniques and its positive affect on them. The work shows yoga postures' detailed description, sun salutation and the whole lecture. The aim was to bring in yoga exercise to reduce ADHD symptoms and to find out how can regular yoga exercise affect school behavior and self-perceived stress level. By this experiment was used data analysis and presence observing as the survey methods. The current study found that regular yoga exercise at school has slight change in the participants' ADHD symptoms and school behavior. The current study found no change in the participants' self-perceived stress level. Participants viewed yoga as both physical activity and relaxation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |