Zobrazit minimální záznam

Yoga a a part of intervention for school age children with attention deficit disorder
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorJiskrová, Lada
dc.date.accessioned2018-10-08T10:06:03Z
dc.date.available2018-10-08T10:06:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102140
dc.description.abstractThe diploma thesis surveys the school age children's personality with attention deficit disorder, yoga and its exercise, relaxation techniques and its positive affect on them. The work shows yoga postures' detailed description, sun salutation and the whole lecture. The aim was to bring in yoga exercise to reduce ADHD symptoms and to find out how can regular yoga exercise affect school behavior and self-perceived stress level. By this experiment was used data analysis and presence observing as the survey methods. The current study found that regular yoga exercise at school has slight change in the participants' ADHD symptoms and school behavior. The current study found no change in the participants' self-perceived stress level. Participants viewed yoga as both physical activity and relaxation.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na osobnost dítěte mladšího školního věku s poruchou pozornosti, na podstatu jógy, jógové cvičení a relaxační cvičení a jejího pozitivního vlivu na žáky mladšího školního věku. Práce zahrnuje detailní popis jednotlivých jógových poloh, sérii pozdravů slunci a také strukturu jednotlivé cvičební hodiny. Cílem práce bylo navrhnout jógové cvičení pro zmírnění symptomů u žáků s ADHD, zjistit jaký má na ně pravidelné jógové cvičení vliv zvláště ve chování ve škole a při zvládání jejich vlastního stresu. K tomuto pedagogickému experimentu byly použity metody analýzy dat a zúčastněného pozorování. Výsledky ukázaly, že pravidelné jógové cvičení ve škole má mírný vliv na zlepšení symptomů ADHD a chování žáků ve škole. Neukázalo se, že by jóga pro děti měla nějaký zásadní vliv na zvládání jejich vlastního stresu. Žáci vnímali jógu jako fyzické cvičení a také jako formu relaxace.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAttention deficit disorderen_US
dc.subjectADHDen_US
dc.subjectconcentrationen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectschool behavioren_US
dc.subjectyoga with childrenen_US
dc.subjectrelaxationen_US
dc.subjectPorucha pozornostics_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectkoncentracecs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectchování ve školecs_CZ
dc.subjectjóga s dětmics_CZ
dc.subjectrelaxační cvičenícs_CZ
dc.titleJóga s dětmi jako součást intervenčních aktivit u dětí mladšího školního věku s poruchou pozornostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-17
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId177715
dc.title.translatedYoga a a part of intervention for school age children with attention deficit disorderen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na osobnost dítěte mladšího školního věku s poruchou pozornosti, na podstatu jógy, jógové cvičení a relaxační cvičení a jejího pozitivního vlivu na žáky mladšího školního věku. Práce zahrnuje detailní popis jednotlivých jógových poloh, sérii pozdravů slunci a také strukturu jednotlivé cvičební hodiny. Cílem práce bylo navrhnout jógové cvičení pro zmírnění symptomů u žáků s ADHD, zjistit jaký má na ně pravidelné jógové cvičení vliv zvláště ve chování ve škole a při zvládání jejich vlastního stresu. K tomuto pedagogickému experimentu byly použity metody analýzy dat a zúčastněného pozorování. Výsledky ukázaly, že pravidelné jógové cvičení ve škole má mírný vliv na zlepšení symptomů ADHD a chování žáků ve škole. Neukázalo se, že by jóga pro děti měla nějaký zásadní vliv na zvládání jejich vlastního stresu. Žáci vnímali jógu jako fyzické cvičení a také jako formu relaxace.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis surveys the school age children's personality with attention deficit disorder, yoga and its exercise, relaxation techniques and its positive affect on them. The work shows yoga postures' detailed description, sun salutation and the whole lecture. The aim was to bring in yoga exercise to reduce ADHD symptoms and to find out how can regular yoga exercise affect school behavior and self-perceived stress level. By this experiment was used data analysis and presence observing as the survey methods. The current study found that regular yoga exercise at school has slight change in the participants' ADHD symptoms and school behavior. The current study found no change in the participants' self-perceived stress level. Participants viewed yoga as both physical activity and relaxation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code4


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV