Show simple item record

Christian educatio in life and work of selected historical personalities
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorSchicker, David
dc.date.accessioned2017-04-03T12:58:51Z
dc.date.available2017-04-03T12:58:51Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10210
dc.description.abstractTématem této práce, která se pohybuje na pomezí teoretické, historické a historicko - srovnávací studie, je křesťanské educatio chápané jako nejryzejší vyjádření bytostné podstaty výchovy. Na úvod přibližujeme pojem výchovy tak, jak se dnes vyskytuje v pedagogické teorii. Další kapitola se zabývá vymezením křesťanského educatia. Jelikož se v práci snažíme rovněž o historický pohled, představujeme dále i platónskou paideu jako předchůdce educatia. Pak se obracíme směrem ke středověku a na osobnostech sv. Augustina a sv. Františka z Assisi ukazujeme, jak se tyto osobnosti snažily ideál křesťanského educatia svým životem naplnit. V poslední kapitole se již nacházíme v době, kdy se pohled na výchovu v duchu tohoto ideálu dostával stále více do pozadí. Z této doby jsou vybrány osobnosti, které v tomto pojetí výchovy nadále spatřují nejvyšší ideál člověka a které se ho zároveň snaží převést do svého života a díla. Cílem a smyslem práce je ukázat jeden z možných inspirativních pohledů na výchovu a vybídnout k zamyšlení nad naší současnou situací.cs_CZ
dc.description.abstractChristian educatio is the topic of this work which is partly a theoretical, partly a historical, partly a historically comparative study. The Christian educatio is understood here as the purest expression of the essence of education. In the introduction we show the notion of education as it is used in the modern pedagogical theory. In the next chapter we deal with the definition of the Christian educatio. Since we also try to use the historical approach, we present the Plato's concept of education as a precursor of the educatio. Next we continue with the middle age and introduce st. Augustine and st. Francis of Assisi. We show the way these personalities tried to fill up the idea of the Christian educatio in their lives. In the last chapter we occur in the period when the notion of education as the sense of the Christian educatio is being weakened. We choose the personalities that still consider this notion of education as the biggest ideal of human being, and that at the same time try to transfer it into their lives and work. The aim and the purpose of this work is to show one of the inspiring notion of education and to ask the reader to think about the current situation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKřesťanské educatio v životě a díle vybraných historických osobnostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-29
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27738
dc.title.translatedChristian educatio in life and work of selected historical personalitiesen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Růžena
dc.identifier.aleph001011676
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem této práce, která se pohybuje na pomezí teoretické, historické a historicko - srovnávací studie, je křesťanské educatio chápané jako nejryzejší vyjádření bytostné podstaty výchovy. Na úvod přibližujeme pojem výchovy tak, jak se dnes vyskytuje v pedagogické teorii. Další kapitola se zabývá vymezením křesťanského educatia. Jelikož se v práci snažíme rovněž o historický pohled, představujeme dále i platónskou paideu jako předchůdce educatia. Pak se obracíme směrem ke středověku a na osobnostech sv. Augustina a sv. Františka z Assisi ukazujeme, jak se tyto osobnosti snažily ideál křesťanského educatia svým životem naplnit. V poslední kapitole se již nacházíme v době, kdy se pohled na výchovu v duchu tohoto ideálu dostával stále více do pozadí. Z této doby jsou vybrány osobnosti, které v tomto pojetí výchovy nadále spatřují nejvyšší ideál člověka a které se ho zároveň snaží převést do svého života a díla. Cílem a smyslem práce je ukázat jeden z možných inspirativních pohledů na výchovu a vybídnout k zamyšlení nad naší současnou situací.cs_CZ
uk.abstract.enChristian educatio is the topic of this work which is partly a theoretical, partly a historical, partly a historically comparative study. The Christian educatio is understood here as the purest expression of the essence of education. In the introduction we show the notion of education as it is used in the modern pedagogical theory. In the next chapter we deal with the definition of the Christian educatio. Since we also try to use the historical approach, we present the Plato's concept of education as a precursor of the educatio. Next we continue with the middle age and introduce st. Augustine and st. Francis of Assisi. We show the way these personalities tried to fill up the idea of the Christian educatio in their lives. In the last chapter we occur in the period when the notion of education as the sense of the Christian educatio is being weakened. We choose the personalities that still consider this notion of education as the biggest ideal of human being, and that at the same time try to transfer it into their lives and work. The aim and the purpose of this work is to show one of the inspiring notion of education and to ask the reader to think about the current situation.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV