Zobrazit minimální záznam

Integration of a pupil with diagnosed autism into a secondary vocational school
dc.contributor.advisorKremličková, Marta
dc.creatorŠírová, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-03T12:58:17Z
dc.date.available2017-04-03T12:58:17Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10207
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá otázkou integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu. Charakter práce je teoreticko empirický. Do teoretické části je začleněn stručný nástin vývoje poznatků k autismu a dále i současné pojetí autismu a jeho členění. Své místo zde mají i kapitoly vztahující se k diagnostice autismu a k možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s touto poruchou. Empirickou část tvoří případová studie žáka s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou(F 84.9) s přechodem na Aspergerův syndrom. Jeho anamnestické údaje, školní dráha a vyhodnocení studia na střední odborné škole ve složce teoretického i praktického vzdělání jsou těžištěm empirické části. Případová studie analyzuje a hodnotí pozitivní využití šancí vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Závěr práce dokládá životní i pracovní perspektivy žáka.cs_CZ
dc.description.abstractThis Thesis focuses on the integration of pupils with diagnosed autism into secondary vocational schools. The Thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part briefly summarises the development of knowledge concerning autism, contemporary conception of autism and its classification; it also involves chapters referring to the diagnostics of autism and to the educational possibilities of individuals who suffer from this disorder. The empiric part of the Thesis involves a case study in which a pupil suffering from Pervasive Developmental Disorder (PDD) - unspecified (F 84.9) with transition to Asperger's syndrome was observed. The core of the empiric part is formed by this pupil's anamnesis, the evaluation and assessment of his abilities at basic and at a secondary vocational school, both on the theoretical and practical level. The case study analyses and appreciates here that the pupil with autistic disorders is given a chance to study at a secondary vocational school. In the end of the Thesis the pupil's future perspectives and work possibilities are assessed.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-28
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27740
dc.title.translatedIntegration of a pupil with diagnosed autism into a secondary vocational schoolen_US
dc.contributor.refereeVítečková, Michaela
dc.identifier.aleph001011734
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá otázkou integrace žáka s diagnózou autismu na střední odbornou školu. Charakter práce je teoreticko empirický. Do teoretické části je začleněn stručný nástin vývoje poznatků k autismu a dále i současné pojetí autismu a jeho členění. Své místo zde mají i kapitoly vztahující se k diagnostice autismu a k možnosti výchovy a vzdělávání jedinců s touto poruchou. Empirickou část tvoří případová studie žáka s pervazivní vývojovou poruchou nespecifikovanou(F 84.9) s přechodem na Aspergerův syndrom. Jeho anamnestické údaje, školní dráha a vyhodnocení studia na střední odborné škole ve složce teoretického i praktického vzdělání jsou těžištěm empirické části. Případová studie analyzuje a hodnotí pozitivní využití šancí vzdělávání žáka s poruchou autistického spektra na střední odborné škole. Závěr práce dokládá životní i pracovní perspektivy žáka.cs_CZ
uk.abstract.enThis Thesis focuses on the integration of pupils with diagnosed autism into secondary vocational schools. The Thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part briefly summarises the development of knowledge concerning autism, contemporary conception of autism and its classification; it also involves chapters referring to the diagnostics of autism and to the educational possibilities of individuals who suffer from this disorder. The empiric part of the Thesis involves a case study in which a pupil suffering from Pervasive Developmental Disorder (PDD) - unspecified (F 84.9) with transition to Asperger's syndrome was observed. The core of the empiric part is formed by this pupil's anamnesis, the evaluation and assessment of his abilities at basic and at a secondary vocational school, both on the theoretical and practical level. The case study analyses and appreciates here that the pupil with autistic disorders is given a chance to study at a secondary vocational school. In the end of the Thesis the pupil's future perspectives and work possibilities are assessed.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010117340106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV