Zobrazit minimální záznam

Vlivy na vývoj anglicky psané dystopie ve 21. století
dc.contributor.advisorChalupský, Petr
dc.creatorPetrová, Eva
dc.date.accessioned2018-10-05T10:02:08Z
dc.date.available2018-10-05T10:02:08Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102034
dc.description.abstract1 ABSTRACT The aim of this thesis is to describe, analyze and explain major influences on the development of dystopian literature of the 21st century written in English. Those influences are described and illustrated on selected literary works, specifically on Oryx and Crake (2003) by Margaret Atwood, Never Let Me Go (2005) by Kazuo Ishiguro, The Hunger Games (2008) by Suzanne Collins, Matched (2010) by Ally Condie, and The Bone Season (2013) by Samantha Shannon. The theoretical part aims to explain the term dystopia, to define dystopia as a genre, and to describe its history. This part also deals with the influences on the development of dystopia, focused especially on the 20th century, and with the summaries of the books selected for the use in the practical part. The practical part focuses on the major influences on the development of dystopian literature of the 21st century written in English. Those are influences relating to methods of social control, scientific and technological advancements, and from various apocalyptic ideas and visions, such as wars and diseases. The practical part includes descriptions of the influences, their explanations, and subdivisions, following by illustrations of those influences on the selected literary works. KEY WORDS Dystopia, dystopian novel, the 21st century, major...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá popisem, rozborem a vysvětlením nejzásadnějších vlivů na vývoj anglicky psané dystopické literatury 21. století. Tyto vlivy jsou popsány a demonstrovány na vybraných dílech, konkrétně na románu Oryx and Crake (2003) od Margaret Atwood, Never Let Me Go (2005) od Kazuo Ishigura, The Hunger Games (2008) od Suzanne Collins, Matched (2010) od Ally Condie, a The Bone Season (2013) od Samanthy Shannon. Cílem teoretické části je objasnit pojem dystopie, definovat dystopii jako literární žánr a popsat historii vývoje dystopické literatury. Dále se tato část zabývá vlivy na vývoj dystopie se zaměřením na 20.století, a stručným popisem obsahů knih vybraných pro použití v praktické části. Praktická část se pak zabývá nejzásadnějšími vlivy na vývoj dystopické literatury psané v 21.století, a to vlivy vycházejícími z metod sociální kontroly, objevů na poli vědy a techniky, a z různých představ o konci světa, jako jsou války a nemoci. Součástí praktické části je popis těchto vlivů a jejich vysvětlení, dílčí dělení, a následná ilustrace těchto vlivů a jejich projevů na vybraných literárních dílech. KLÍČOVÁ SLOVA Dystopie, dystopický román, 21.století, hlavní vlivy, vývoj žánru, kontrola, vývoj vědy a techniky, obraz společnostics_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDystopiaen_US
dc.subjectdystopian novelen_US
dc.subjectthe 21st centuryen_US
dc.subjectmajor influencesen_US
dc.subjectdevelopment of the genreen_US
dc.subjectcontrolen_US
dc.subjectscience and technological advancementen_US
dc.subjectsocial reflectionen_US
dc.subjectDystopiecs_CZ
dc.subjectdystopický románcs_CZ
dc.subject21.stoletícs_CZ
dc.subjecthlavní vlivycs_CZ
dc.subjectvývoj žánrucs_CZ
dc.subjectkontrolacs_CZ
dc.subjectvývoj vědy a technikycs_CZ
dc.subjectobraz společnostics_CZ
dc.titleInfluences on the 21st century English-written dystopian literatureen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-14
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId172016
dc.title.translatedVlivy na vývoj anglicky psané dystopie ve 21. stoletícs_CZ
dc.contributor.refereeTopolovská, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá popisem, rozborem a vysvětlením nejzásadnějších vlivů na vývoj anglicky psané dystopické literatury 21. století. Tyto vlivy jsou popsány a demonstrovány na vybraných dílech, konkrétně na románu Oryx and Crake (2003) od Margaret Atwood, Never Let Me Go (2005) od Kazuo Ishigura, The Hunger Games (2008) od Suzanne Collins, Matched (2010) od Ally Condie, a The Bone Season (2013) od Samanthy Shannon. Cílem teoretické části je objasnit pojem dystopie, definovat dystopii jako literární žánr a popsat historii vývoje dystopické literatury. Dále se tato část zabývá vlivy na vývoj dystopie se zaměřením na 20.století, a stručným popisem obsahů knih vybraných pro použití v praktické části. Praktická část se pak zabývá nejzásadnějšími vlivy na vývoj dystopické literatury psané v 21.století, a to vlivy vycházejícími z metod sociální kontroly, objevů na poli vědy a techniky, a z různých představ o konci světa, jako jsou války a nemoci. Součástí praktické části je popis těchto vlivů a jejich vysvětlení, dílčí dělení, a následná ilustrace těchto vlivů a jejich projevů na vybraných literárních dílech. KLÍČOVÁ SLOVA Dystopie, dystopický román, 21.století, hlavní vlivy, vývoj žánru, kontrola, vývoj vědy a techniky, obraz společnostics_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The aim of this thesis is to describe, analyze and explain major influences on the development of dystopian literature of the 21st century written in English. Those influences are described and illustrated on selected literary works, specifically on Oryx and Crake (2003) by Margaret Atwood, Never Let Me Go (2005) by Kazuo Ishiguro, The Hunger Games (2008) by Suzanne Collins, Matched (2010) by Ally Condie, and The Bone Season (2013) by Samantha Shannon. The theoretical part aims to explain the term dystopia, to define dystopia as a genre, and to describe its history. This part also deals with the influences on the development of dystopia, focused especially on the 20th century, and with the summaries of the books selected for the use in the practical part. The practical part focuses on the major influences on the development of dystopian literature of the 21st century written in English. Those are influences relating to methods of social control, scientific and technological advancements, and from various apocalyptic ideas and visions, such as wars and diseases. The practical part includes descriptions of the influences, their explanations, and subdivisions, following by illustrations of those influences on the selected literary works. KEY WORDS Dystopia, dystopian novel, the 21st century, major...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV