Show simple item record

Activities Developing the Fluency of the Oral Production and the Point of View of Students and Teachers
dc.contributor.advisorŠormová, Kateřina
dc.creatorHoráková, Kateřina
dc.date.accessioned2018-10-05T09:55:07Z
dc.date.available2018-10-05T09:55:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101997
dc.description.abstract(in English): The productions of language of the students learning Czech or other foreign languages may be evaluated in light of three criteria - the accuracy, the fluency and the complexity. The improvement of the quality of each of these can be influenced by a variety of factors, inter alia, personality of the student, the topic, the possibility to prepare before the production and so on, but also by student's language competence or the didactical methods used to reach this level of competence. In this master thesis, the main focus will be placed on the fluency, more precisely on the methods, which are contributing to its development; Rather than focusing on their effectiveness, the scrutiny will analyze the attitude of students as well as the teachers towards each of those methods. Also, we compare, how the preferred aspect (accuracy or fluency) influence the evaluation of the methods and, in the end, if and how the evaluation of the activities is being influenced by the students' level of language. Within questioning we obtained data from teachers and students of Czech as a foreign language. With them, we verified the role of the factors above for the respondends evaluations. Apart from that, we compared, in which measure the evaluations of students and teachers differ and we occupied with a...en_US
dc.description.abstract(česky): Jazykové produkce studentů češtiny či jiných cizích jazyků lze posuzovat a hodnotit podle tří kritérií - přesnosti/správnost, plynulosti a složitosti. Zvýšení kvality každé z nich je ovlivněno mnoha faktory, mj. osobností studenta, tématem, možností přípravy apod., ale také jazykovou úrovní studenta či didaktickými postupy použitými k dosažení této úrovně. V této magisterské práci se zaměřujeme na plynulost, resp. na metody, které k jejímu rozvoji přispívají; sledujeme nikoli faktickou účinnost těchto metod, ale postoje studentů a jejich vyučujících k nim. Porovnáváme také vliv preference přesnosti, resp. plynulosti, na hodnocení aktivit rozvíjející jeden či druhý jazykový aspekt a jakým způsobem se do hodnocení cvičení promítá jazyková úroveň studentů. V rámci dotazování jsme získali data od učitelů a studentů češtiny jako cizího jazyka, pomocí nichž jsme ověřovali roli výše uvedených faktorů na hodnocení respondentů. Vedle toho jsme porovnali, do jaké míry se liší hodnocení studentů a učitelů, a zabývali se otázkou, zda vybrané aktivity, jež autoři publikací považují za vhodné pro začátečníky/mírně pokročilé, hodnotí stejným způsobem i studenti. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že studenti jazykovou náročnost daných aktivit hodnotí stejně jako autoři publikací a že se jejich názor na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfluency|foreign language|point of view of students|point of view of teachers|teaching methods|teaching activitiesen_US
dc.subjectplynulost|cizí jazyk|reflexe studentů|reflexe učitelů|metody výuky|výukové aktivitycs_CZ
dc.titleAktivity ve výuce rozvíjející plynulost ústní produkce u studentů češtiny jako cizího jazyka očima studentů a vyučujícíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId191670
dc.title.translatedActivities Developing the Fluency of the Oral Production and the Point of View of Students and Teachersen_US
dc.contributor.refereeProkšová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Jazykové produkce studentů češtiny či jiných cizích jazyků lze posuzovat a hodnotit podle tří kritérií - přesnosti/správnost, plynulosti a složitosti. Zvýšení kvality každé z nich je ovlivněno mnoha faktory, mj. osobností studenta, tématem, možností přípravy apod., ale také jazykovou úrovní studenta či didaktickými postupy použitými k dosažení této úrovně. V této magisterské práci se zaměřujeme na plynulost, resp. na metody, které k jejímu rozvoji přispívají; sledujeme nikoli faktickou účinnost těchto metod, ale postoje studentů a jejich vyučujících k nim. Porovnáváme také vliv preference přesnosti, resp. plynulosti, na hodnocení aktivit rozvíjející jeden či druhý jazykový aspekt a jakým způsobem se do hodnocení cvičení promítá jazyková úroveň studentů. V rámci dotazování jsme získali data od učitelů a studentů češtiny jako cizího jazyka, pomocí nichž jsme ověřovali roli výše uvedených faktorů na hodnocení respondentů. Vedle toho jsme porovnali, do jaké míry se liší hodnocení studentů a učitelů, a zabývali se otázkou, zda vybrané aktivity, jež autoři publikací považují za vhodné pro začátečníky/mírně pokročilé, hodnotí stejným způsobem i studenti. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že studenti jazykovou náročnost daných aktivit hodnotí stejně jako autoři publikací a že se jejich názor na...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The productions of language of the students learning Czech or other foreign languages may be evaluated in light of three criteria - the accuracy, the fluency and the complexity. The improvement of the quality of each of these can be influenced by a variety of factors, inter alia, personality of the student, the topic, the possibility to prepare before the production and so on, but also by student's language competence or the didactical methods used to reach this level of competence. In this master thesis, the main focus will be placed on the fluency, more precisely on the methods, which are contributing to its development; Rather than focusing on their effectiveness, the scrutiny will analyze the attitude of students as well as the teachers towards each of those methods. Also, we compare, how the preferred aspect (accuracy or fluency) influence the evaluation of the methods and, in the end, if and how the evaluation of the activities is being influenced by the students' level of language. Within questioning we obtained data from teachers and students of Czech as a foreign language. With them, we verified the role of the factors above for the respondends evaluations. Apart from that, we compared, in which measure the evaluations of students and teachers differ and we occupied with a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV