dc.contributor.advisor | Chalupský, Petr | |
dc.creator | Felcmanová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2018-10-05T09:53:13Z | |
dc.date.available | 2018-10-05T09:53:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/101987 | |
dc.description.abstract | TITLE Compositional-stylistic Unities in David Lodge's Changing Places AUTHOR Martina Felcmanová DEPARTMENT Department of English Language and Literature SUPERVISOR PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRACT The main aim of this diploma thesis is to focus on the forms in which heteroglossia manifests itself in the most widely known campus novel of David Lodge, Changing Places. The Theoretical Part explains the two crucial terms of Mikhail Bakhtin's literary theory, namely heteroglossia and dialogism, and describes the impact his ideas had on the critical writings of David Lodge. Moreover, it strives to combine Bakhtin's and Lodge's typologies of novelistic discourse with the terminology of Seymour Chatman, in order to create sufficient terminological framework for the subsequent stylistic analysis. Consequently, the Practical Part attempts to explore how the separate unities of heteroglossia are represented within the structure of Changing Places, what effect they have on the implied reader and how they influence the novel as a whole. | en_US |
dc.description.abstract | NÁZEV Kompozičně stylistické jednoty v románu Hostující profesoři Davida Lodge AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat různé formy, jež umožnují vstup heteroglosie do nejznámějšího románu Davida Lodge, Hostující profesoři. Teoretická část práce vysvětluje dva zásadní termíny literární teorie Mikhaila Bakhtina, konkrétně heteroglosii a dialogismus, a popisuje vliv, který jeho myšlenky měly na teoretické statě Davida Lodge. V rámci teoretické části také dochází k pokusu o propojení typologií novelistického diskurzu obou autorů s terminologií Seymoura Chatmana ve snaze vytvořit dostatečný terminologický rámec pro následnou stylistickou analýzu. Praktická část se následně pokouší odhalit, jakým způsobem jsou jednotlivé stylistické jednoty heteroglosie reprezentovány v románu Hostující Profesoři, jakých efektů jejich použití dosahuje u implikovaného čtenáře a jakým způsobem ovlivňují román jako celek. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Dialogism | en_US |
dc.subject | Diegesis | en_US |
dc.subject | Heteroglossia | en_US |
dc.subject | Mimesis | en_US |
dc.subject | Pictorial Style of Reporting | en_US |
dc.subject | Stylistic Unities | en_US |
dc.subject | The Real Author | en_US |
dc.subject | The Implied Author | en_US |
dc.subject | The Narrator | en_US |
dc.subject | The Real Author | en_US |
dc.subject | The Implied Author | en_US |
dc.subject | The Narratee | en_US |
dc.subject | Indirect Speech | en_US |
dc.subject | Interior monologue | en_US |
dc.subject | Dialogismus | cs_CZ |
dc.subject | Diegesis | cs_CZ |
dc.subject | Heteroglosie | cs_CZ |
dc.subject | Mimesis | cs_CZ |
dc.subject | Piktoriální styl nepřímé řeči | cs_CZ |
dc.subject | Stylistické jednoty | cs_CZ |
dc.subject | Skutečný autor | cs_CZ |
dc.subject | Implikovaný autor | cs_CZ |
dc.subject | Vypravěč | cs_CZ |
dc.subject | Skutečný čtenář | cs_CZ |
dc.subject | Implikovaný čtenář | cs_CZ |
dc.subject | Posluchač | cs_CZ |
dc.title | Compositional-stylistic Unities in David Lodge's Changing Places | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-09-14 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 187645 | |
dc.title.translated | Kompozičně stylistické jednoty v románu Hostující profesoři Davida Lodge | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Ženíšek, Jakub | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV Kompozičně stylistické jednoty v románu Hostující profesoři Davida Lodge AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat různé formy, jež umožnují vstup heteroglosie do nejznámějšího románu Davida Lodge, Hostující profesoři. Teoretická část práce vysvětluje dva zásadní termíny literární teorie Mikhaila Bakhtina, konkrétně heteroglosii a dialogismus, a popisuje vliv, který jeho myšlenky měly na teoretické statě Davida Lodge. V rámci teoretické části také dochází k pokusu o propojení typologií novelistického diskurzu obou autorů s terminologií Seymoura Chatmana ve snaze vytvořit dostatečný terminologický rámec pro následnou stylistickou analýzu. Praktická část se následně pokouší odhalit, jakým způsobem jsou jednotlivé stylistické jednoty heteroglosie reprezentovány v románu Hostující Profesoři, jakých efektů jejich použití dosahuje u implikovaného čtenáře a jakým způsobem ovlivňují román jako celek. | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE Compositional-stylistic Unities in David Lodge's Changing Places AUTHOR Martina Felcmanová DEPARTMENT Department of English Language and Literature SUPERVISOR PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRACT The main aim of this diploma thesis is to focus on the forms in which heteroglossia manifests itself in the most widely known campus novel of David Lodge, Changing Places. The Theoretical Part explains the two crucial terms of Mikhail Bakhtin's literary theory, namely heteroglossia and dialogism, and describes the impact his ideas had on the critical writings of David Lodge. Moreover, it strives to combine Bakhtin's and Lodge's typologies of novelistic discourse with the terminology of Seymour Chatman, in order to create sufficient terminological framework for the subsequent stylistic analysis. Consequently, the Practical Part attempts to explore how the separate unities of heteroglossia are represented within the structure of Changing Places, what effect they have on the implied reader and how they influence the novel as a whole. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |