Show simple item record

Marketing communication of HERVIS SPORTS
dc.contributor.advisorJanák, Vladimír
dc.creatorSouchová, Dominika
dc.date.accessioned2018-10-05T09:51:54Z
dc.date.available2018-10-05T09:51:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101980
dc.description.abstract1 Abstract Title: Marketing communication of Hervis Sports company Objectives: The main aim of the Diploma Thesis is to analyse marketing communication of Hervis Sports company and is suggestions for improvement based on informations of Hervis Sports employee, the results of research and analysis of documents. Methods: The main metods of collectiong datas used in this Diploma Thesis were in - depth interview with one of the head employee of Hervis Sports company and marketing research focused on knowing Hervis Sports and its communications methods. For the description of marketing communications was used analyse of documents. Results: From results of in - depth interview and marketing research has been found that in current time marketing communication is more focused on customers shopping in stores. The most money Hervis Sports spend for marketing communication with customer through leaflets. Based on marketing research has been found that 71 % of respondents recieved leaflets at least once. Hervis Sports hardly work on improving of online communication and started to invest more money to this section. Results of marketing research show that people connect Hervis Sports with sport's goods and clothes. Keywords: marketing, communication, customer, strategy, e-shopen_US
dc.description.abstract1 Abstrakt Název: Marketingová komunikace společnosti Hervis Sports Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je analýza marketingové komunikace společnosti Hervis Sports a návrhy na její zlepšení, jenž vycházejí z poznatků jednoho z vedoucích pracovníků společnosti, z výsledků dotazníkového šetření a analýzy dokumentů. Metody: Hlavními metodami využitými v této práci je hloubkový rozhovor s vedoucím zaměstnancem a výzkum, zaměřený na znalost společnosti Hervis Sports a jejích komunikačních nástrojů. K popisu marketingové komunikace bylo využito analýzy dokumentů. Výsledky: Z výsledků hloubkového rozhovoru a marketingového výzkumu bylo zjištěno, že v současné době je marketingová komunikace více zaměřená na zákazníky nakupující v prodejnách. Tento fakt vypovídá i o tom, že Hervis Sports vynakládá nejvíce finančních prostředků na komunikaci se zákazníky prostřednictvím letáků, dle výsledků výzkumu leták alespoň jednou obdrželo celkově 71 % dotazovaných. Společnost Hervis Sports intenzivně pracuje na vylepšení online komunikace, a to i tím, že do těchto nástrojů začíná investovat více financí. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že společnost Hervis Sports si nejvíce lidí spojuje se sportovním vybavením a oblečením. Klíčová slova: marketing, komunikace, zákazník, strategie, e-shopcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectcustomeren_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjecte-shopen_US
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectzákazníkcs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjecte-shopcs_CZ
dc.titleMarketingová komunikace společnosti HERVIS SPORTScs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-14
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId183016
dc.title.translatedMarketing communication of HERVIS SPORTSen_US
dc.contributor.refereeŠtědroň, Bohumír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Název: Marketingová komunikace společnosti Hervis Sports Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je analýza marketingové komunikace společnosti Hervis Sports a návrhy na její zlepšení, jenž vycházejí z poznatků jednoho z vedoucích pracovníků společnosti, z výsledků dotazníkového šetření a analýzy dokumentů. Metody: Hlavními metodami využitými v této práci je hloubkový rozhovor s vedoucím zaměstnancem a výzkum, zaměřený na znalost společnosti Hervis Sports a jejích komunikačních nástrojů. K popisu marketingové komunikace bylo využito analýzy dokumentů. Výsledky: Z výsledků hloubkového rozhovoru a marketingového výzkumu bylo zjištěno, že v současné době je marketingová komunikace více zaměřená na zákazníky nakupující v prodejnách. Tento fakt vypovídá i o tom, že Hervis Sports vynakládá nejvíce finančních prostředků na komunikaci se zákazníky prostřednictvím letáků, dle výsledků výzkumu leták alespoň jednou obdrželo celkově 71 % dotazovaných. Společnost Hervis Sports intenzivně pracuje na vylepšení online komunikace, a to i tím, že do těchto nástrojů začíná investovat více financí. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že společnost Hervis Sports si nejvíce lidí spojuje se sportovním vybavením a oblečením. Klíčová slova: marketing, komunikace, zákazník, strategie, e-shopcs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract Title: Marketing communication of Hervis Sports company Objectives: The main aim of the Diploma Thesis is to analyse marketing communication of Hervis Sports company and is suggestions for improvement based on informations of Hervis Sports employee, the results of research and analysis of documents. Methods: The main metods of collectiong datas used in this Diploma Thesis were in - depth interview with one of the head employee of Hervis Sports company and marketing research focused on knowing Hervis Sports and its communications methods. For the description of marketing communications was used analyse of documents. Results: From results of in - depth interview and marketing research has been found that in current time marketing communication is more focused on customers shopping in stores. The most money Hervis Sports spend for marketing communication with customer through leaflets. Based on marketing research has been found that 71 % of respondents recieved leaflets at least once. Hervis Sports hardly work on improving of online communication and started to invest more money to this section. Results of marketing research show that people connect Hervis Sports with sport's goods and clothes. Keywords: marketing, communication, customer, strategy, e-shopen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code1


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV