Show simple item record

Child with developmental language disorder integrated into mainstream elementary school
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorŠklubalová, Andrea
dc.date.accessioned2018-10-04T12:35:39Z
dc.date.available2018-10-04T12:35:39Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101854
dc.description.abstractThe diploma thesis deals the children with developmental language disorder, which are included in the regular type of school, and analysis of advantages and disadvantages resulting from this integration. The thesis includes a brief description of the development of a younger school age child, the possibilities of education in the Czech Republic and the complete terminological definition of developmental language disorder from etiology, diagnostics to therapies. The main objective of the thesis is to analyze the process of integration of pupils with developmental language disorder at the first stage of a basic elementary school and to find out the possibilities of their inclusive education. It may be an inspiration for pedagogues, speech therapists, parents, and caregivers of children with developmental language disorder. The thesis can be a starting point for further scientific work that deals with similar issues.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, možnosti vzdělávání v České republice a kompletní terminologické vymezení vývojové dysfázie od etiologie, diagnostiky až po možnosti terapie. Hlavním cílem práce je analýza procesu integrace žáků s vývojovou dysfázií na prvním stupni běžné základní školy a zjištění možností jejich inkluzivního vzdělávání. Tato práce může být inspirací pro pedagogy, logopedy, rodiče a osoby pečující o děti s vývojovou dysfázií. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDevelopmental Language Disorderen_US
dc.subjectSpecific Language Impairmenten_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectCase Studyen_US
dc.subjectVývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectspecificky narušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.titleDítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-13
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175623
dc.title.translatedChild with developmental language disorder integrated into mainstream elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKvětoňová, Lea
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, možnosti vzdělávání v České republice a kompletní terminologické vymezení vývojové dysfázie od etiologie, diagnostiky až po možnosti terapie. Hlavním cílem práce je analýza procesu integrace žáků s vývojovou dysfázií na prvním stupni běžné základní školy a zjištění možností jejich inkluzivního vzdělávání. Tato práce může být inspirací pro pedagogy, logopedy, rodiče a osoby pečující o děti s vývojovou dysfázií. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals the children with developmental language disorder, which are included in the regular type of school, and analysis of advantages and disadvantages resulting from this integration. The thesis includes a brief description of the development of a younger school age child, the possibilities of education in the Czech Republic and the complete terminological definition of developmental language disorder from etiology, diagnostics to therapies. The main objective of the thesis is to analyze the process of integration of pupils with developmental language disorder at the first stage of a basic elementary school and to find out the possibilities of their inclusive education. It may be an inspiration for pedagogues, speech therapists, parents, and caregivers of children with developmental language disorder. The thesis can be a starting point for further scientific work that deals with similar issues.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV