Dítě s vývojovou dysfázií integrované v běžné základní škole
Child with developmental language disorder integrated into mainstream elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101854Identifikátory
SIS: 175623
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Květoňová, Lea
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
13. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Vývojová dysfázie, specificky narušený vývoj řeči, vzdělávání, inkluze, inkluzivní vzdělávání, případová studieKlíčová slova (anglicky)
Developmental Language Disorder, Specific Language Impairment, Education, Inclusion, Inclusive Education, Case StudyDiplomová práce pojednává o dětech s vývojovou dysfázií, které jsou zařazeny do běžného typu školy a analýze výhod a nevýhod plynoucích z této integrace. Práce obsahuje stručný popis vývoje dítěte mladšího školního věku, možnosti vzdělávání v České republice a kompletní terminologické vymezení vývojové dysfázie od etiologie, diagnostiky až po možnosti terapie. Hlavním cílem práce je analýza procesu integrace žáků s vývojovou dysfázií na prvním stupni běžné základní školy a zjištění možností jejich inkluzivního vzdělávání. Tato práce může být inspirací pro pedagogy, logopedy, rodiče a osoby pečující o děti s vývojovou dysfázií. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou.
The diploma thesis deals the children with developmental language disorder, which are included in the regular type of school, and analysis of advantages and disadvantages resulting from this integration. The thesis includes a brief description of the development of a younger school age child, the possibilities of education in the Czech Republic and the complete terminological definition of developmental language disorder from etiology, diagnostics to therapies. The main objective of the thesis is to analyze the process of integration of pupils with developmental language disorder at the first stage of a basic elementary school and to find out the possibilities of their inclusive education. It may be an inspiration for pedagogues, speech therapists, parents, and caregivers of children with developmental language disorder. The thesis can be a starting point for further scientific work that deals with similar issues.