Show simple item record

Needs Analysis of the Management in the Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rights
dc.contributor.advisorVojtíšek, Petr
dc.creatorBřízová, Tereza
dc.date.accessioned2020-08-26T09:17:12Z
dc.date.available2020-08-26T09:17:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101805
dc.description.abstractI ABSTRACT The thesis deals with analysis of the needs of intermediate management of non- governmental organization Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rights, whose main activity is providing social prevention service in the Czech Republic. The main object of the thesis is to identify the needs of intermediate management and to settle mechanisms which could help the organization to improve more. The methods used for obtaining relevant data were SWOT analysis, marketing mix and cost-benefit analysis. The theoretical part of the thesis deals with basic terms related to non-governmental organizations with a focus to the Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rights. The thesis furthermore identifies the needs of intermediate management, which are visible in need of better internal and especially external communication, where a PR specialist or PR agency should be of help to the organization. Keywords: analysis, management, non-governmental organization, external communication, PRen_US
dc.description.abstractI ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb středního managementu neziskové organizace Poradna pro občanství/Občanská a lidská práva, jejíž hlavní činností je poskytování služeb sociální prevence na území České republiky. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit potřeby středního managementu a stanovit mechanismy, které by pomohly organizaci se dále rozvíjet. Jako metody pro získání potřebných dat byly zvoleny SWOT analýza, metoda marketingového mixu a cost-benefit analýza. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů týkající se neziskových organizací se zaměřením na Poradnu pro občanství/Občanská a lidská práva. Dále pojednává o managementu, organizačních strukturách a zdrojích financování. Praktická část se zabývá zjištěním potřeb středního managementu, které jsou spatřovány v potřebě lepší interní a převážně externí komunikace ve které by mohl být organizaci nápomocen PR specialista nebo PR agentura. Klíčová slova: Analýza, management, nezisková organizace, externí komunikace, PRcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectanalýza|management|nezisková organizace|externí komunikace|PRcs_CZ
dc.subjectanalysis|management|non-governmental organization|external communication|PRen_US
dc.titleAnalýza potřeb managementu Poradny pro občanství/Občanská a lidská práva.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-06
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId165400
dc.title.translatedNeeds Analysis of the Management in the Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rightsen_US
dc.contributor.refereeMatoušek, Oldřich
dc.identifier.aleph002202050
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csI ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb středního managementu neziskové organizace Poradna pro občanství/Občanská a lidská práva, jejíž hlavní činností je poskytování služeb sociální prevence na území České republiky. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit potřeby středního managementu a stanovit mechanismy, které by pomohly organizaci se dále rozvíjet. Jako metody pro získání potřebných dat byly zvoleny SWOT analýza, metoda marketingového mixu a cost-benefit analýza. Teoretická část práce se zabývá vymezením základních pojmů týkající se neziskových organizací se zaměřením na Poradnu pro občanství/Občanská a lidská práva. Dále pojednává o managementu, organizačních strukturách a zdrojích financování. Praktická část se zabývá zjištěním potřeb středního managementu, které jsou spatřovány v potřebě lepší interní a převážně externí komunikace ve které by mohl být organizaci nápomocen PR specialista nebo PR agentura. Klíčová slova: Analýza, management, nezisková organizace, externí komunikace, PRcs_CZ
uk.abstract.enI ABSTRACT The thesis deals with analysis of the needs of intermediate management of non- governmental organization Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rights, whose main activity is providing social prevention service in the Czech Republic. The main object of the thesis is to identify the needs of intermediate management and to settle mechanisms which could help the organization to improve more. The methods used for obtaining relevant data were SWOT analysis, marketing mix and cost-benefit analysis. The theoretical part of the thesis deals with basic terms related to non-governmental organizations with a focus to the Counselling Centre for Citizenship/Civil and Human Rights. The thesis furthermore identifies the needs of intermediate management, which are visible in need of better internal and especially external communication, where a PR specialist or PR agency should be of help to the organization. Keywords: analysis, management, non-governmental organization, external communication, PRen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022020500106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV