Zobrazit minimální záznam

The application of drama techniques in teaching grammar in Czech for foreigners
dc.contributor.advisorBoccou Kestřánková, Marie
dc.creatorBučková, Aneta
dc.date.accessioned2018-10-03T09:59:35Z
dc.date.available2018-10-03T09:59:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101763
dc.description.abstract(in English): The master's thesis deals with the use of dramapedagogy in grammar teaching in Czech for foreigners. The issue is explored through a pilot study focusing on the instruction of past tense in a university course in Germany. For the purpose of the study, the drama grammar method, which combines explicit grammar exploration and acting in communication situations has been modified. Firstly, the paper specifies the chosen grammatical structure didactically. Secondly, the options of using dramapedagogy in foreign language teaching are introduced. The focus lies on the methods theatre pedagogy (metoda jevištního tvaru) and drama grammar. The presented pilot study examines three research questions (referred to as VO). According to VO1, subjects taught through the drama grammar method will achieve better results in grammar. VO2 verifies if applying dramapedagogy influences the consolidation of student's linguistic performance in a long-term perspective. VO3 expects that using dramapedagogy will increase student's motivation.en_US
dc.description.abstract(česky) Předkládaná práce se věnuje využití prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v češtině pro cizince. Problematiku zkoumá prostřednictvím empirického ověření formou sondy zaměřené na výuku minulého času v kurzu pro vysokoškolské studentky a studenty v Německu. Pro účely sondy byla modifikována tzv. dramagramatická metoda, která propojuje vědomé zaměření na gramatický jev a jednání v komunikačních situacích formou dramatické hry. Práce nejprve ukotvuje zvolený mluvnický jev a jeho prezentaci ve výuce z hlediska lingvodidaktiky. Dále jsou představeny možnosti využití dramatické výchovy ve výuce cizího jazyka. Akcentovány jsou metoda jevištního tvaru a dramagramatická metoda. Prezentovaná sonda ověřuje tři výzkumná očekávání (VO). Podle VO1 dosáhnou subjekty vyučované pomocí dramagramatické metody lepších studijních výsledků v oblasti gramatiky. VO2 ověřuje, zda má výuka s využitím dramatické výchovy pozitivní vliv na dlouhodobou fixaci učiva. VO3 předpokládá, že využití dramatické výchovy zvyšuje motivaci subjektů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvýchovná dramatika|gramatika|performativní vyučování|čeština pro cizince|motivacecs_CZ
dc.subjectdrama in education|grammar|performative learning|Czech for foreigners|motivationen_US
dc.titleAplikace prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v hodinách češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId195387
dc.title.translatedThe application of drama techniques in teaching grammar in Czech for foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Předkládaná práce se věnuje využití prvků dramatické výchovy ve výuce gramatiky v češtině pro cizince. Problematiku zkoumá prostřednictvím empirického ověření formou sondy zaměřené na výuku minulého času v kurzu pro vysokoškolské studentky a studenty v Německu. Pro účely sondy byla modifikována tzv. dramagramatická metoda, která propojuje vědomé zaměření na gramatický jev a jednání v komunikačních situacích formou dramatické hry. Práce nejprve ukotvuje zvolený mluvnický jev a jeho prezentaci ve výuce z hlediska lingvodidaktiky. Dále jsou představeny možnosti využití dramatické výchovy ve výuce cizího jazyka. Akcentovány jsou metoda jevištního tvaru a dramagramatická metoda. Prezentovaná sonda ověřuje tři výzkumná očekávání (VO). Podle VO1 dosáhnou subjekty vyučované pomocí dramagramatické metody lepších studijních výsledků v oblasti gramatiky. VO2 ověřuje, zda má výuka s využitím dramatické výchovy pozitivní vliv na dlouhodobou fixaci učiva. VO3 předpokládá, že využití dramatické výchovy zvyšuje motivaci subjektů.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The master's thesis deals with the use of dramapedagogy in grammar teaching in Czech for foreigners. The issue is explored through a pilot study focusing on the instruction of past tense in a university course in Germany. For the purpose of the study, the drama grammar method, which combines explicit grammar exploration and acting in communication situations has been modified. Firstly, the paper specifies the chosen grammatical structure didactically. Secondly, the options of using dramapedagogy in foreign language teaching are introduced. The focus lies on the methods theatre pedagogy (metoda jevištního tvaru) and drama grammar. The presented pilot study examines three research questions (referred to as VO). According to VO1, subjects taught through the drama grammar method will achieve better results in grammar. VO2 verifies if applying dramapedagogy influences the consolidation of student's linguistic performance in a long-term perspective. VO3 expects that using dramapedagogy will increase student's motivation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV