Zobrazit minimální záznam

Czech as a Foreign Language in Speakers with L1 Spanish
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorHalanová, Eva
dc.date.accessioned2018-10-03T09:42:04Z
dc.date.available2018-10-03T09:42:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101670
dc.description.abstractThis Master's thesis is focused on selected factors in fluencing the learning of Czech language as a foreign language for speakers whose mother tongue is Spanish. It focuses on adult respondents aged between 25 and 40 years with a minimum level of B1. The theoretical partrepresents a brief overview of a second language learning approaches (SLA) and the relevant basic terminology.An overview of factors influencing the SLA follows and endsby own suggestion of categorizing factors for research purposes which this thesis deals with. Finally, communicative competences and selected levels of language levels A2, B1, B2 and C1 according to the Common European Framework of Reference for Languages are introduced. The research part is realized by 5 semi- structured interviews through which the factors that play a significant role in the study of Czech as a foreign language are scrutinised from the point of view of the participants in the research. It is mainly about the evaluation of their own language/communication competencies, experience with teaching and about motivation to learn Czech. The uploaded and transcribed interviews are characterized by language analysis at the level of language levels. Keywords Czech as a foreign language, factors influencing SLA, interview, communicative competence,...en_US
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na vybrané faktory ovlivňující učení se češtině jako cizímu jazyku u mluvčích, jejichž mateřským jazykem je španělština. Soustředí se na dospělé respondenty ve věku cca 25 až 40 let s minimální úrovní B1. Teoretická část představuje stručný přehled o přístupech osvojování druhého jazyka (SLA) a příslušnou základní terminologii. Následuje přehled členění činitelů, které ovlivňují SLA, zakončený vlastním návrhem kategorizace faktorů pro účely výzkumu, jímž se práce zabývá. Nakonec jsou představeny komunikační kompetence a vybrané stupnice jazykových úrovní A2, B1, B2 a C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Výzkumná část je realizována 5 polostrukturovanými rozhovory, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány činitelé mající významnou úlohu při studiu češtiny jako cizího jazyka, a to z pohledu účastníků výzkumu. Jedná se především o hodnocení vlastních jazykových/komunikačních kompetencí, zkušenosti s výukou a o motivaci k učení se češtině. Nahraná a transkribovaná interview jsou jazykově analyzována na úrovni jazykových rovin. Klíčová slova čeština jako cizí jazyk, faktory ovlivňující osvojování jazyka, interview, komunikační kompetence, komunikační přístup, žáci s mateřským jazykem španělštinacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfaktory ovlivňující osvojování jazyka|čeština jako cizí jazyk|komunikační kompetence|komunikační přístup|žáci s mateřským jazykem španělština|interviewcs_CZ
dc.subjectCzech as a foreign language|factors influencing SLA|interview|communicative competence|communicative approach|students with Spanish as L1en_US
dc.titleČeština jako cizí jazyk u mluvčích s mateřským jazykem španělštinacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178572
dc.title.translatedCzech as a Foreign Language in Speakers with L1 Spanishen_US
dc.contributor.refereeČermák, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na vybrané faktory ovlivňující učení se češtině jako cizímu jazyku u mluvčích, jejichž mateřským jazykem je španělština. Soustředí se na dospělé respondenty ve věku cca 25 až 40 let s minimální úrovní B1. Teoretická část představuje stručný přehled o přístupech osvojování druhého jazyka (SLA) a příslušnou základní terminologii. Následuje přehled členění činitelů, které ovlivňují SLA, zakončený vlastním návrhem kategorizace faktorů pro účely výzkumu, jímž se práce zabývá. Nakonec jsou představeny komunikační kompetence a vybrané stupnice jazykových úrovní A2, B1, B2 a C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Výzkumná část je realizována 5 polostrukturovanými rozhovory, jejichž prostřednictvím jsou zkoumány činitelé mající významnou úlohu při studiu češtiny jako cizího jazyka, a to z pohledu účastníků výzkumu. Jedná se především o hodnocení vlastních jazykových/komunikačních kompetencí, zkušenosti s výukou a o motivaci k učení se češtině. Nahraná a transkribovaná interview jsou jazykově analyzována na úrovni jazykových rovin. Klíčová slova čeština jako cizí jazyk, faktory ovlivňující osvojování jazyka, interview, komunikační kompetence, komunikační přístup, žáci s mateřským jazykem španělštinacs_CZ
uk.abstract.enThis Master's thesis is focused on selected factors in fluencing the learning of Czech language as a foreign language for speakers whose mother tongue is Spanish. It focuses on adult respondents aged between 25 and 40 years with a minimum level of B1. The theoretical partrepresents a brief overview of a second language learning approaches (SLA) and the relevant basic terminology.An overview of factors influencing the SLA follows and endsby own suggestion of categorizing factors for research purposes which this thesis deals with. Finally, communicative competences and selected levels of language levels A2, B1, B2 and C1 according to the Common European Framework of Reference for Languages are introduced. The research part is realized by 5 semi- structured interviews through which the factors that play a significant role in the study of Czech as a foreign language are scrutinised from the point of view of the participants in the research. It is mainly about the evaluation of their own language/communication competencies, experience with teaching and about motivation to learn Czech. The uploaded and transcribed interviews are characterized by language analysis at the level of language levels. Keywords Czech as a foreign language, factors influencing SLA, interview, communicative competence,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV