Zobrazit minimální záznam

Nerovnosti vnímané studenty-imigranty v Čechách
dc.contributor.advisorŠanderová, Jadwiga
dc.creatorStrnadová, Kristýna
dc.date.accessioned2020-08-17T12:44:12Z
dc.date.available2020-08-17T12:44:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101618
dc.description.abstractDiplomová práce představuje, jak mladí studenti z tzv. třetích zemí chápají každodenní problémy a obtíže, které se jim dějí v důsledku jejich postavení cizince v hostitelské zemi. Na základě analýzy deseti polostrukturovaných rozhovorů je ukázáno, že studenti čelí mnoha různým problémům. Zmiňované problémové situace poukazují na nedostatek uznání pozice cizince v České republice, nicméně,přestože studenti popisují relativně velké množství jazykových a studijních obtíží, problémů se spolužáky a nepříjemných střetnutí mimo prostředí školy, mají tendenci je vnímat ne jako nerovnosti, ale jako nevyhnutelné situace spojené s jejich pozicí cizince. Také je často chápají jako individuální zážitky, které se nedějí kolektivně, či jako výjimky, smůlu nebo stejné problémy, s nimiž se potýkají i Češi. V některých případech jsou studenti- cizinci problémy vnímány jako něco nevysvětlitelného. Pouze je-li zážitek dostatečně silný, je vnímán jako rasistické chování či diskriminace. I přes to, že studenti někdy tvrdí, že na takovéto chování není možné nijak reagovat, vytváří si řadu strategií, jak se těmto situacím předem vyhnout a jak se s nimi vyrovnat. Z rozhovorů vyplynulo, že to, jakou strategii daný student v určité situaci zvolí, je ovnivněno tím, jak ji jako celek vnímá.cs_CZ
dc.description.abstractThe Diploma thesis presents how teenage students from third countries understand their daily life problems and difficulties which happen to them as a consequence of being a foreigner in a host country. Based on an analysis of ten semi-structural interviews, it is shown that students face several types of problems. The situations mentioned reveal a lack of recognition of their position in the Czech Republic; however, students perceive problems this way rarely. Even though students describe relatively large amount of language and scholastic difficulties, and problems with classmates and unpleasant encounters outside of the school environment, they tend not to see them as inequalities but rather as inevitable situations connected to their status of being a foreigner. They also often understand the problems as individual experiences which do not happen collectively, they see these problems as exceptions and bad luck or as the same problems that Czechs have. Sometimes the problems are seen as inexplicable by the students. Only when an experience is strong enough, they perceive it as a racist behavior or discrimination. Despite the fact that students sometimes demonstrate an inability to react to such behavior, they create several strategies on how to avoid them and how to deal with them. What...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectstudent-immigrantsen_US
dc.subjectinequalitiesen_US
dc.subjectrecognitionen_US
dc.subjectcoping strategiesen_US
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectimigrantics_CZ
dc.subjectnerovnostics_CZ
dc.subjectuznánícs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.titlePerceived Inequalities by Immigrant Students in Czechiaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId199557
dc.title.translatedNerovnosti vnímané studenty-imigranty v Čecháchcs_CZ
dc.contributor.refereeGrygar, Jakub
dc.identifier.aleph002201597
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce představuje, jak mladí studenti z tzv. třetích zemí chápají každodenní problémy a obtíže, které se jim dějí v důsledku jejich postavení cizince v hostitelské zemi. Na základě analýzy deseti polostrukturovaných rozhovorů je ukázáno, že studenti čelí mnoha různým problémům. Zmiňované problémové situace poukazují na nedostatek uznání pozice cizince v České republice, nicméně,přestože studenti popisují relativně velké množství jazykových a studijních obtíží, problémů se spolužáky a nepříjemných střetnutí mimo prostředí školy, mají tendenci je vnímat ne jako nerovnosti, ale jako nevyhnutelné situace spojené s jejich pozicí cizince. Také je často chápají jako individuální zážitky, které se nedějí kolektivně, či jako výjimky, smůlu nebo stejné problémy, s nimiž se potýkají i Češi. V některých případech jsou studenti- cizinci problémy vnímány jako něco nevysvětlitelného. Pouze je-li zážitek dostatečně silný, je vnímán jako rasistické chování či diskriminace. I přes to, že studenti někdy tvrdí, že na takovéto chování není možné nijak reagovat, vytváří si řadu strategií, jak se těmto situacím předem vyhnout a jak se s nimi vyrovnat. Z rozhovorů vyplynulo, že to, jakou strategii daný student v určité situaci zvolí, je ovnivněno tím, jak ji jako celek vnímá.cs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma thesis presents how teenage students from third countries understand their daily life problems and difficulties which happen to them as a consequence of being a foreigner in a host country. Based on an analysis of ten semi-structural interviews, it is shown that students face several types of problems. The situations mentioned reveal a lack of recognition of their position in the Czech Republic; however, students perceive problems this way rarely. Even though students describe relatively large amount of language and scholastic difficulties, and problems with classmates and unpleasant encounters outside of the school environment, they tend not to see them as inequalities but rather as inevitable situations connected to their status of being a foreigner. They also often understand the problems as individual experiences which do not happen collectively, they see these problems as exceptions and bad luck or as the same problems that Czechs have. Sometimes the problems are seen as inexplicable by the students. Only when an experience is strong enough, they perceive it as a racist behavior or discrimination. Despite the fact that students sometimes demonstrate an inability to react to such behavior, they create several strategies on how to avoid them and how to deal with them. What...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022015970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV