Show simple item record

Hedonistic motivations for shopping - scale localization
dc.contributor.advisorRemr, Jiří
dc.creatorJežek, Michal
dc.date.accessioned2020-08-17T12:42:32Z
dc.date.available2020-08-17T12:42:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101617
dc.description.abstract(abstrakt) Práce se zabývá motivacemi k hédonistickému typu nakupování se zaměřením na jejich měření pomocí multidimenzionální škály navržené a validované Markem J. Arnoldem a Kristy E. Reynoldsovou v roce 2003. Tento nástroj obsahuje šest konstruktů, u nichž autor textu zkoumal jejich převoditelnost do lokálního prostředí českých nakupujících. Cílem práce bylo převést tuto škálu jak do českého jazyka, tak také do kontextu českého spotřebitele a jeho nákupního chování. V rámci práce je provedena analýza kognitivních interview, které byly zaměřeny na porozumění výrokům na škále a jejich úpravu pro následující dotazníkové šetření. To bylo uskutečněno na reprezentativním výběru české internetové populace. Dále byla provedena statistická analýza se zaměřením a reliabilitu a validitu škály. Přestože si výzkum neklade primárně za cíl vytvářet typologii nakupujících nebo detailně popisovat charakteristiky českých spotřebitelů, jsou v rámci analýzy uvedeny výsledky, které indikují uvažování české populace, jež je typické pro kolektivistické společnosti. V závěru práce je představena finální upravená škála Arnolda a Reynoldsové zredukovaná na pět konstruktů namísto původních šesti. Je zde prokázáno, že je tento nástroj přenositelný do českého prostředí s tím, že některé jeho položky nejsou pro českého...cs_CZ
dc.description.abstract(abstract) The thesis deals with motivations for hedonistic type of shopping with a focus on their measurement by using a multidimensional scale designed and validated by Mark J. Arnold and Kristy E. Reynolds in 2003. This tool contains six constructs for which the author examined their transferability to the local environment of Czech consumers. The aim of the thesis was to convert the scale into the Czech language and into the context of the Czech consumers and their shopping behavior. There were analyzed cognitive interviews, which were focused on the understanding of the statements on the scale and their adjustment for the following questionnaire survey. This was conducted on a representative sample of the Czech internet population. Furthermore, statistical analysis was carried out with the focus on reliability and validity of the translated scale. Although the research does not primarily aim at creating a typology of shoppers or describing in detail the characteristics of Czech consumers, the results of the analysis indicate that Czech population's thinking about shopping is quite like of consumers in collectivist societies. At the end of the thesis, the final and modified scale is introduced containing five constructs instead of the original six. This instrument has been shown to be...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHedonismen_US
dc.subjectshoppingen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectutilitarianismen_US
dc.subjectscaleen_US
dc.subjectcognitive interviewen_US
dc.subjectfactor analysisen_US
dc.subjecthedonismuscs_CZ
dc.subjectutilitarismuscs_CZ
dc.subjectškálacs_CZ
dc.subjectfaktorová analýzacs_CZ
dc.subjectpoložková analýzacs_CZ
dc.subjectmotivace k nakupovánícs_CZ
dc.subjectspotřebitelský výzkumcs_CZ
dc.titleHedonistické motivace k nakupování - lokalizace škály do českého prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId168114
dc.title.translatedHedonistic motivations for shopping - scale localizationen_US
dc.contributor.refereeHendl, Jan
dc.identifier.aleph002201596
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(abstrakt) Práce se zabývá motivacemi k hédonistickému typu nakupování se zaměřením na jejich měření pomocí multidimenzionální škály navržené a validované Markem J. Arnoldem a Kristy E. Reynoldsovou v roce 2003. Tento nástroj obsahuje šest konstruktů, u nichž autor textu zkoumal jejich převoditelnost do lokálního prostředí českých nakupujících. Cílem práce bylo převést tuto škálu jak do českého jazyka, tak také do kontextu českého spotřebitele a jeho nákupního chování. V rámci práce je provedena analýza kognitivních interview, které byly zaměřeny na porozumění výrokům na škále a jejich úpravu pro následující dotazníkové šetření. To bylo uskutečněno na reprezentativním výběru české internetové populace. Dále byla provedena statistická analýza se zaměřením a reliabilitu a validitu škály. Přestože si výzkum neklade primárně za cíl vytvářet typologii nakupujících nebo detailně popisovat charakteristiky českých spotřebitelů, jsou v rámci analýzy uvedeny výsledky, které indikují uvažování české populace, jež je typické pro kolektivistické společnosti. V závěru práce je představena finální upravená škála Arnolda a Reynoldsové zredukovaná na pět konstruktů namísto původních šesti. Je zde prokázáno, že je tento nástroj přenositelný do českého prostředí s tím, že některé jeho položky nejsou pro českého...cs_CZ
uk.abstract.en(abstract) The thesis deals with motivations for hedonistic type of shopping with a focus on their measurement by using a multidimensional scale designed and validated by Mark J. Arnold and Kristy E. Reynolds in 2003. This tool contains six constructs for which the author examined their transferability to the local environment of Czech consumers. The aim of the thesis was to convert the scale into the Czech language and into the context of the Czech consumers and their shopping behavior. There were analyzed cognitive interviews, which were focused on the understanding of the statements on the scale and their adjustment for the following questionnaire survey. This was conducted on a representative sample of the Czech internet population. Furthermore, statistical analysis was carried out with the focus on reliability and validity of the translated scale. Although the research does not primarily aim at creating a typology of shoppers or describing in detail the characteristics of Czech consumers, the results of the analysis indicate that Czech population's thinking about shopping is quite like of consumers in collectivist societies. At the end of the thesis, the final and modified scale is introduced containing five constructs instead of the original six. This instrument has been shown to be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV