Show simple item record

Procrastination and time management among college students
dc.contributor.advisorHrešanová, Ema
dc.creatorTrešlová, Debora
dc.date.accessioned2020-08-20T09:27:41Z
dc.date.available2020-08-20T09:27:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101602
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with procrastination and time management among college students. I focus specifically on five students from the Faculty of Social Sciences, five students from the Second Faculty of Medicine and five students from the Faculty of Law. All of the above mentioned faculties are part of Charles University in Prague. The aim of my work was to find out what procrastination and time management tell us about trends in contemporary society and how it is related to its transformation. The data was collected using semi-structured interviews and than analyzed using thematic analysis. The six categories that emerged showed that students most often procrastinate if they are not sure about the instruction of assignments, about their field of study or overall having clearly defined life goals. Student do not usually manage their time. Their day-to-day activities are based on clearly defined hours at work or at school. Additionally, communication technologies have relevant impact on students' procrastionation, esspecially Facebook and other social networks. Using the book The Liquid Modernity of Zygmunt Bauman I make findings in the context of social transformation as part of the transition from solid modernity to liquid modernity.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá prokrastinací a organizací času u studentů vysokých škol. Konkrétně se zaměřuji na pět studentů z Fakulty sociálních věd, pět studentů z 2. lékařské fakulty a pět studentů z Právnické fakulty. Všechny zmíněné fakulty jsou součástí Univerzity Karlovy v Praze. Cílem mé práce bylo zjistit, co nám prokrastinace a organizace času říká o trendech současné společnosti, a jak souvisí s její proměnou. Data byla shromážděna pomocí polostrukturovaných rozhovorů a následně analyzována pomocí tematické analýzy. Vzniklých šest kategorií ukázalo, že studenti nejčastěji prokrastinují, pokud si nejsou jisti zadáním práce, studovaným oborem či celkově nemají jasně stanovené životní cíle. Studenti si čas povětšinou neorganizují, jejich každodenní aktivity se odvíjejí podle jasně definovaných hodin v práci či ve škole. Dále při jejich prokrastinačním chovaní hrají významnou roli i komunikační technologie, konkrétně Facebook a jiné sociální sítě. S využitím knihy Tekutá modernita Zygmunta Baumana dávám zjištění do kontextu se společenskou proměnou v rámci přechodu z pevné modernity na modernitu tekutou.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectprocrastinationen_US
dc.subjecttime managementen_US
dc.subjectsocial changeen_US
dc.subjectliquid modernityen_US
dc.subjectprokrastinacecs_CZ
dc.subjectorganizace časucs_CZ
dc.subjectsocial changecs_CZ
dc.subjecttekutá modernitacs_CZ
dc.titleProkrastinace a organizace času u studentů vysokých školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId199044
dc.title.translatedProcrastination and time management among college studentsen_US
dc.contributor.refereeŠrám, Kristián
dc.identifier.aleph002201581
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá prokrastinací a organizací času u studentů vysokých škol. Konkrétně se zaměřuji na pět studentů z Fakulty sociálních věd, pět studentů z 2. lékařské fakulty a pět studentů z Právnické fakulty. Všechny zmíněné fakulty jsou součástí Univerzity Karlovy v Praze. Cílem mé práce bylo zjistit, co nám prokrastinace a organizace času říká o trendech současné společnosti, a jak souvisí s její proměnou. Data byla shromážděna pomocí polostrukturovaných rozhovorů a následně analyzována pomocí tematické analýzy. Vzniklých šest kategorií ukázalo, že studenti nejčastěji prokrastinují, pokud si nejsou jisti zadáním práce, studovaným oborem či celkově nemají jasně stanovené životní cíle. Studenti si čas povětšinou neorganizují, jejich každodenní aktivity se odvíjejí podle jasně definovaných hodin v práci či ve škole. Dále při jejich prokrastinačním chovaní hrají významnou roli i komunikační technologie, konkrétně Facebook a jiné sociální sítě. S využitím knihy Tekutá modernita Zygmunta Baumana dávám zjištění do kontextu se společenskou proměnou v rámci přechodu z pevné modernity na modernitu tekutou.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with procrastination and time management among college students. I focus specifically on five students from the Faculty of Social Sciences, five students from the Second Faculty of Medicine and five students from the Faculty of Law. All of the above mentioned faculties are part of Charles University in Prague. The aim of my work was to find out what procrastination and time management tell us about trends in contemporary society and how it is related to its transformation. The data was collected using semi-structured interviews and than analyzed using thematic analysis. The six categories that emerged showed that students most often procrastinate if they are not sure about the instruction of assignments, about their field of study or overall having clearly defined life goals. Student do not usually manage their time. Their day-to-day activities are based on clearly defined hours at work or at school. Additionally, communication technologies have relevant impact on students' procrastionation, esspecially Facebook and other social networks. Using the book The Liquid Modernity of Zygmunt Bauman I make findings in the context of social transformation as part of the transition from solid modernity to liquid modernity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022015810106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV