Zobrazit minimální záznam

Alfréd Radok's dramatization and staging of Heinrich Böll's "The Clown" in the context of Radok's productions in German speaking countries
dc.contributor.advisorStehlíková, Eva
dc.creatorSlavíčková, Eva
dc.date.accessioned2017-04-03T12:48:36Z
dc.date.available2017-04-03T12:48:36Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10157
dc.description.abstractTato diplomová práce je první rozsáhlejší prací v českém prostředí zabývající se inscenacemi Alfréda Radoka (1914-1976) v německy mluvících zemích, jež spadají do tvůrčího období tohoto významného českého divadelního režiséra v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století. Seznamuje čtenáře s těmito inscenacemi: A. P. Čechov - A. a M. Radokovi: Švédská zápalka, Theater in der Josefstadt (Vídeň, 1965); Maxim Gorkij: Poslední, Münchner Kammerspiele (Mnichov, 1965); F. G. Lorca: Dům doni Bernardy, Schiller Theater, Schlosspark Theater (Západní Berlín, 1966) a Heinrich Böll - A. a M. Radokovi: Klaun, Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). Alfréd Radok nastudoval všechny uvedené dramatické texty s výjimkou Klauna rovněž na pražských scénách. V centru práce stojí Radokova düsseldorfská inscenace Klaun. Kromě částečné rekonstrukce této inscenace, v níž Radok opět kombinoval pro něj tak typickou živou hereckou akci s filmovými projekcemi (stejného postupu použil i v případě mnichovské inscenace Posledních), práce stručně srovnává dramatizaci manželů Radokových s původním románem Heinricha Bölla Klaunovy názory. Jedna z kapitol je věnována analýze této románové předlohy. Dále je zařazena kapitola o převedení Böllova románu do jiných divadelních a filmových produkcí. V kapitolách vztahujících se k...cs_CZ
dc.description.abstractThe intention of the author of this diploma thesis is to acquaint its readers with the theatre productions in German speaking countries by the foremost Czech theatre director Alfred Radok (1914- 1976). They date back to the period of the 1960s and 1970s. So far only minimum attention has been paid to them in the Czech environment. The productions include: A. P. Čechov - A. a. M. Radoks: The Swedish Match in the Theater in der Josefstadt (Vienna, 1965); M. Gorkij: The Last Ones in the Müncher Kammerspiele (Munich, 1965); F. G. Lorca: The House of Bernarda Alba in the Schiller Theater, Schlosspark Theater (West Berlin, 1966) and H. Böll - A. a. M. Radoks: The Clown in the Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). All the above productions, with the exception of The Clown, were staged by Radok in the Czech (Prague) and in the German speaking environment. In the centre of the present thesis is Radok's dramatisation and Düsseldorf production of The Clown. In addition to the partial reconstruction of The Clown, in which Radok again used his typical combination of film projection and live performance (he used the same procedure in The Last Ones on the stage in Munich); this thesis gives a brief comparison of The Clown, as dramatised by the Radoks, and the original novel by Heinrich Böll, and also other theatre...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRadokova inscenace a dramatizace Böllova "Klauna" v kontextu inscenací Alfréda Radoka v německy mluvících zemíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-05-30
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27509
dc.title.translatedAlfréd Radok's dramatization and staging of Heinrich Böll's "The Clown" in the context of Radok's productions in German speaking countriesen_US
dc.contributor.refereeJust, Vladimír
dc.identifier.aleph000963297
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je první rozsáhlejší prací v českém prostředí zabývající se inscenacemi Alfréda Radoka (1914-1976) v německy mluvících zemích, jež spadají do tvůrčího období tohoto významného českého divadelního režiséra v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století. Seznamuje čtenáře s těmito inscenacemi: A. P. Čechov - A. a M. Radokovi: Švédská zápalka, Theater in der Josefstadt (Vídeň, 1965); Maxim Gorkij: Poslední, Münchner Kammerspiele (Mnichov, 1965); F. G. Lorca: Dům doni Bernardy, Schiller Theater, Schlosspark Theater (Západní Berlín, 1966) a Heinrich Böll - A. a M. Radokovi: Klaun, Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). Alfréd Radok nastudoval všechny uvedené dramatické texty s výjimkou Klauna rovněž na pražských scénách. V centru práce stojí Radokova düsseldorfská inscenace Klaun. Kromě částečné rekonstrukce této inscenace, v níž Radok opět kombinoval pro něj tak typickou živou hereckou akci s filmovými projekcemi (stejného postupu použil i v případě mnichovské inscenace Posledních), práce stručně srovnává dramatizaci manželů Radokových s původním románem Heinricha Bölla Klaunovy názory. Jedna z kapitol je věnována analýze této románové předlohy. Dále je zařazena kapitola o převedení Böllova románu do jiných divadelních a filmových produkcí. V kapitolách vztahujících se k...cs_CZ
uk.abstract.enThe intention of the author of this diploma thesis is to acquaint its readers with the theatre productions in German speaking countries by the foremost Czech theatre director Alfred Radok (1914- 1976). They date back to the period of the 1960s and 1970s. So far only minimum attention has been paid to them in the Czech environment. The productions include: A. P. Čechov - A. a. M. Radoks: The Swedish Match in the Theater in der Josefstadt (Vienna, 1965); M. Gorkij: The Last Ones in the Müncher Kammerspiele (Munich, 1965); F. G. Lorca: The House of Bernarda Alba in the Schiller Theater, Schlosspark Theater (West Berlin, 1966) and H. Böll - A. a. M. Radoks: The Clown in the Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). All the above productions, with the exception of The Clown, were staged by Radok in the Czech (Prague) and in the German speaking environment. In the centre of the present thesis is Radok's dramatisation and Düsseldorf production of The Clown. In addition to the partial reconstruction of The Clown, in which Radok again used his typical combination of film projection and live performance (he used the same procedure in The Last Ones on the stage in Munich); this thesis gives a brief comparison of The Clown, as dramatised by the Radoks, and the original novel by Heinrich Böll, and also other theatre...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990009632970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV