Preference a vnímání tenisových značek v TK Pelhřimov
Preference and perception of tennis brands in TK Pelhřimov
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101540Identifiers
Study Information System: 189789
Collections
- Kvalifikační práce [7104]
Author
Advisor
Referee
Kočíb, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Tenis, preference značky, vnímání značky, TK Pelhřimov
Keywords (English)
Tennis, preference of brand, perception of brand, TK Pelhřimov
Název: Preference a vnímání tenisových značek v TK Pelhřimov Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit, jak členové Tenisového klubu Pelhřimov vnímají značky vybraných tenisových produktů a porovnání preferencí s jejich skutečně vlastněnými produkty. Metody: V práci je využita hlavně metoda dotazování. Jedná se o písemnou formu dotazování, která je určena pro členy TK Pelhřimov. Dále je pak použit polostrukturovaný a strukturovaný rozhovor s některými členy, na jejichž základě byl zhotoven dotazník a zjištěny důležité informace o klubu. Výsledky: Z vybraných dotazníků vyšlo najevo, že vnímání značek je ovlivněno typem produktu. Výsledné barvy se i u stejných značek liší právě kvůli produktu. U charakteristik, které byly u jednotlivých značek zvoleny respondenty, převažovaly nejpodstatnější vlastnosti s ohledem na typ produktu. Klíčová slova: Tenis, preference značky, vnímání značky, TK Pelhřimov
Tite: Preference and perception of tennis brands in TK Pelhřimov Objectives: The aim of the bachelor thesis is to find out how members of tennis club Pelhřimov perceive the brands of selected tennis products and compare thein preferences with thein owned products. Methods: In this thesis is mainly used a question method. It is a written form of questioning which is intended for members of TK Pelhřimov. Further more are used semi- structured and structured interview with some members of the club. Based on the interview was created the questionnaire and found an important informations about the club. Results: Selected questionnaires show that brand perception is influenced by theproduct type. The resulting colours are different for the same brands due to the product. The charectetistics of the individual brands selected by a respondents shows the most importantat tributes with regards to a product types. Keywords: Tennis, preference of brand, perception of brand, TK Pelhřimov