Zobrazit minimální záznam

Changing attitudes of primary school pupils to integration after completing a two-month "Life with Disabilities" programme
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorNýdrlová, Lenka
dc.date.accessioned2021-03-25T19:43:26Z
dc.date.available2021-03-25T19:43:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101528
dc.description.abstractNázev práce: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem". Cílem práce: Hlavním cílem práce je zkoumání možností k ovlivnění postojů žáků základní školy k integraci žáka se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy. Metoda: V kvalitativně kvantitativním výzkumu byla sledována pomocí dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist změna postojů k integraci do tělesné výchovy u žáků ZŠ po absolvování dvouměsíčního programu Život s handicapem. Do výuky byla zařazena série tematických bloků v hodinách tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, akce mimo školu a Paralympijský školní den. Výzkumný soubor dvouskupinového kvaziexperimentu tvořili žáci sedmého (počet žáků 20, průměrný věk 12 let) a devátého (počet 24 žáků, průměrný věk 15 let) ročníku základní školy. Výsledky: Projektové aktivity se realizovaly ve zvolených předmětech, v rámci školy i mimo ni. Podařilo se naplnit cíle programu a získat pozitivní zpětnou vazbu. Ve výsledcích dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist došlo ke zlepšení u obou skupin, výrazněji však u sedmého ročníku. U skupiny chlapců devátého ročníku u otázek týkajících se soutěžních aktivit došlo ke zhoršení postojů. Závěr: Je velmi důležité žáky seznamovat s problematikou integrace žáků se zdravotním postižením již mladším...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Changing attitudes of primary school pupils to integration after completing a two- month "Life with Disabilities" programme. Objective: The main aim of the thesis is to explore various possibilities of influencing primary school pupils attitudes to integration of a pupil with disabilities into physical education lessons. Method: Using the CAIPE - CZ and Adjective - Checklist questionnaires a qualitative- quantitative research has been applied to observe a change in primary school pupils' attitude to integration into the physical education lessons once a two-month "Life with Disabilities" programme was completed. A series of topical areas has been presented not only in health education lessons, but also in physical education lessons. The programme also included several sporting events taking place outside the school building and a Paralympic school day. A two-group quasi-experiment research group was formed by the 7th (headcount: 20; average age: 12) and 9th (headcount: 24; average age: 15) years of primary school. Results: The project activities have been carried out within the specified subjects both inside and outside the school building. The objectives of the programme have successfully been achieved and the programme itself resulted in a positive feedback. The results of the CAIPE - CZ...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectdisabilityen_US
dc.subjectschool physical educationen_US
dc.subjecttesten_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectutilitiesen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectgameen_US
dc.subjectpostiženícs_CZ
dc.subjectškolní tělesná výchovacs_CZ
dc.subjecttestovánícs_CZ
dc.subjectzdravícs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectpomůckycs_CZ
dc.subjecttréninkcs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.titleZměna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-11
dc.description.departmentZdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId188274
dc.title.translatedChanging attitudes of primary school pupils to integration after completing a two-month "Life with Disabilities" programmeen_US
dc.contributor.refereePavlová, Ilona
dc.identifier.aleph002201507
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Změna postojů k integraci u žáků základní školy po absolvování programu "Život s handicapem". Cílem práce: Hlavním cílem práce je zkoumání možností k ovlivnění postojů žáků základní školy k integraci žáka se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy. Metoda: V kvalitativně kvantitativním výzkumu byla sledována pomocí dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist změna postojů k integraci do tělesné výchovy u žáků ZŠ po absolvování dvouměsíčního programu Život s handicapem. Do výuky byla zařazena série tematických bloků v hodinách tělesné výchovy a výchovy ke zdraví, akce mimo školu a Paralympijský školní den. Výzkumný soubor dvouskupinového kvaziexperimentu tvořili žáci sedmého (počet žáků 20, průměrný věk 12 let) a devátého (počet 24 žáků, průměrný věk 15 let) ročníku základní školy. Výsledky: Projektové aktivity se realizovaly ve zvolených předmětech, v rámci školy i mimo ni. Podařilo se naplnit cíle programu a získat pozitivní zpětnou vazbu. Ve výsledcích dotazníků CAIPE - CZ a Adjective - Checklist došlo ke zlepšení u obou skupin, výrazněji však u sedmého ročníku. U skupiny chlapců devátého ročníku u otázek týkajících se soutěžních aktivit došlo ke zhoršení postojů. Závěr: Je velmi důležité žáky seznamovat s problematikou integrace žáků se zdravotním postižením již mladším...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Changing attitudes of primary school pupils to integration after completing a two- month "Life with Disabilities" programme. Objective: The main aim of the thesis is to explore various possibilities of influencing primary school pupils attitudes to integration of a pupil with disabilities into physical education lessons. Method: Using the CAIPE - CZ and Adjective - Checklist questionnaires a qualitative- quantitative research has been applied to observe a change in primary school pupils' attitude to integration into the physical education lessons once a two-month "Life with Disabilities" programme was completed. A series of topical areas has been presented not only in health education lessons, but also in physical education lessons. The programme also included several sporting events taking place outside the school building and a Paralympic school day. A two-group quasi-experiment research group was formed by the 7th (headcount: 20; average age: 12) and 9th (headcount: 24; average age: 15) years of primary school. Results: The project activities have been carried out within the specified subjects both inside and outside the school building. The objectives of the programme have successfully been achieved and the programme itself resulted in a positive feedback. The results of the CAIPE - CZ...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Zdravotní TV a tělovýchovné lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantStrnad, Pavel
dc.contributor.consultantMigdauová, Alena
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990022015070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV