Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků RS Sportcentra
Marketing research of the customers' satisfaction in RS Sportcetrum
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101527Identifiers
Study Information System: 189256
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Ruda, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sportovní marketing, služby, sportovní služby, spokojenost zákazníkaKeywords (English)
sports marketing, services, sports services, customer satisfactionNázev: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků RS Sportcentra Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit pomocí marketingového výzkumu spokojenost zákazníků s nabízenými službami RS Sportcentra Získané názory a připomínky k poskytovaným službám poslouží k vypracování návrhů na možné zlepšení těchto služeb. Návrhy na zlepšení budou předloženy vedení RS Sportcentra. Po předložení návrhů bude vyslechnut názor manažera a jeho budoucí postup ve vedení sportcentra. Metody: Pro zjištění spokojenosti zákazníků byl proveden kvantitativní výzkum formou písemného a elektronického dotazování. K prohloubení výzkumu byly využity kvalitativní rozhovory pomocí návodu. Výsledky: Výsledky výzkumu jsou zachyceny pomocí grafů a klasifikačních křížů. Z výsledků je patrné, že jsou zákazníci RS Sportcentra poměrně spokojeni. Přesto byly dotazováním zjištěny určité nedostatky, na kterých by měl management sportcentra zapracovat. Na základě výsledků výzkumu byla sestavena doporučení a předložena vedení RS Sportcentra. Klíčová slova: sportovní marketing, služby, sportovní služby, spokojenost zákazníka
Title: Marketing research of customer satisfaction at RS Sportcentrum Objectives: The goal of the bachelor thesis is to find out,through marketing research, the customer satisfaction of the services offered at RS Sportcentrum. The opinions and comments received on the services provided will serve to develop proposals for possible improvements to these services. Suggestions for improvement will be submitted to the RS Sportcentrum management. After submitting the proposals, the manager's opinion and their future progress in the management of the sport center will be heard. Methods: To determine customer satisfaction, quantitative research was conducted through written and electronic queries. Qualitative interviews were used to guide the research. Results: Research results are captured using graphs and cross classification. The results show that RS Sportcentrum customers are quite satisfied. Still, certain inquiries revealed some shortcomings on which the management of the sports center could improve on. Based on the results of the research, recommendations were made and presented to the RS Sportcentrum management. Keywords: sports marketing, services, sports services, customer satisfaction