Show simple item record

Inclusive Education in the context of the Election Programs of Political Parties
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorVeselská, Kateřina
dc.date.accessioned2020-08-19T11:25:09Z
dc.date.available2020-08-19T11:25:09Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/101510
dc.description.abstractThe bachelor thesis "Inclusive Education in the context of the Election Programs of Political Parties" examines how the topic of inclusive education is used in election programs of political parties and political movements in the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. At the same time, thesis also focuses on linking this topic to the public-political cycle. The work draws data from election programs of individual political parties and from the pre-election debate held on Czech Television. The main finding is that inclusive education has become an up-to-date topic for elections in 2017 - inclusive education does not take place in electoral programs for elections to the Chamber of Deputies in 2013. Another finding is that 6 out of 9 political parties that got to the Chamber of Deputies after the 2017 elections were against inclusion and 3 for inclusion with adjustments. Most political parties see the problem as a whole in the current form of inclusive education.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání v kontextu volebních programů politických stran" zkoumá, jak je téma inkluzivního vzdělávání používáno v rámci volebních programů politických stran a hnutí pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Zároveň se zaměřuje i na napojení tohoto tématu na veřejně-politický cyklus. Práce čerpá data z volebních programů jednotlivých politických stran a z předvolební debaty, která byla vedena v České televizi. Hlavním zjištěním je, že inkluzivní vzdělávání se stalo aktuálním tématem až pro volby v roce 2017 - ve volebních programech pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2013 se inkluzivní vzdělávání neprobírá. Dalším zjištěním je, že z 9 politických stran, které se po volbách v roce 2017 dostaly do Poslanecké sněmovny, je 6 proti inkluzi a 3 pro inkluzi s úpravami. Většina politických stran spatřuje problém celkově v současné podobě inkluzivního vzdělávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectlinioví pracovnícics_CZ
dc.subjectškolstvícs_CZ
dc.subjectpostoje učitelůcs_CZ
dc.subjectinclusive educationen_US
dc.subjectstreet-level bureaucratsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteachers' attitudesen_US
dc.titleInkluzivní vzdělávání v kontextu volebních programů politických strancs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-10
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId179335
dc.title.translatedInclusive Education in the context of the Election Programs of Political Partiesen_US
dc.contributor.refereeHejzlarová, Eva
dc.identifier.aleph002201489
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Inkluzivní vzdělávání v kontextu volebních programů politických stran" zkoumá, jak je téma inkluzivního vzdělávání používáno v rámci volebních programů politických stran a hnutí pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2017. Zároveň se zaměřuje i na napojení tohoto tématu na veřejně-politický cyklus. Práce čerpá data z volebních programů jednotlivých politických stran a z předvolební debaty, která byla vedena v České televizi. Hlavním zjištěním je, že inkluzivní vzdělávání se stalo aktuálním tématem až pro volby v roce 2017 - ve volebních programech pro volby do Poslanecké sněmovny v roce 2013 se inkluzivní vzdělávání neprobírá. Dalším zjištěním je, že z 9 politických stran, které se po volbách v roce 2017 dostaly do Poslanecké sněmovny, je 6 proti inkluzi a 3 pro inkluzi s úpravami. Většina politických stran spatřuje problém celkově v současné podobě inkluzivního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis "Inclusive Education in the context of the Election Programs of Political Parties" examines how the topic of inclusive education is used in election programs of political parties and political movements in the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2017. At the same time, thesis also focuses on linking this topic to the public-political cycle. The work draws data from election programs of individual political parties and from the pre-election debate held on Czech Television. The main finding is that inclusive education has become an up-to-date topic for elections in 2017 - inclusive education does not take place in electoral programs for elections to the Chamber of Deputies in 2013. Another finding is that 6 out of 9 political parties that got to the Chamber of Deputies after the 2017 elections were against inclusion and 3 for inclusion with adjustments. Most political parties see the problem as a whole in the current form of inclusive education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022014890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV